Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spanningswisselingen elektriciteit opvangen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spanningswisselingen elektriciteit opvangen?

    Hallo,
    Ik heb weinig of geen verstand van elektriciteit en voordat ik enkele winkels afloop even dit vraagje.
    Heeft er iemand weet van een eenvoudig systeempje (stekker) dat je kan gebruiken om in het buitenland (Indonesië) wisselende spanningen van het elektriciteitsnet op te vangen zodat je toestellen (laptop, gsm, batterijlader fototoestel...) veilig kan gebruiken. In de meeste hotels en dergelijke is er geen probleem maar we komen ook op andere plaatsen waar de elektriciteit heel wisselend is van spanning. Voorheen zeiden ze ons (mensen die meer verstand van elektriciteit hebben dan mezelf) dat de opladers.... die spanningswisselingen allemaal opvangen maar we hebben vaak oververhitte gsm-toestellen en laptops gehad. Die toestellen hebben (hadden) nu vlekken op de behuizing van de oververhitting. Ze werkten wel nog allemaal. We gebruikten ook soms een plaatselijke systeem dat de spanningspieken opvangt maar dat is nogal groot en onhandig (zoals een auto-batterijlader). En ik heb net een nieuwe laptop besteld en onze gsm-toestellen zijn ook nogal recent zodoende.....
    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: Spanningswisselingen elektriciteit opvangen?

    Laders vangen dit inderdaad op 100-260V is geen uitzondering. Wil je echt stabiliseren dan ga je in de ordegrootte van een inverter zitten, ook wat betreft gewicht. Je kan, als het bagagegewijs kan, zo'n stekkerdoos kopen om computers thuis tegen overspanning te beschermen. Niet zo duur maar wel nogal groot.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Spanningswisselingen elektriciteit opvangen?

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht