Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gemiddelde prijzen model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gemiddelde prijzen model

    hoi,

    lang geleden dat ik nog eens iets poste... maar 'k zit met een vraag miss meer voor de pro fotografen

    hoeveel kost een gemiddeld model?


    grtz
    Stijn
    Stijndesmedt.be
    Facebook me

  • #2
    Re: gemiddelde prijzen model

    Oorspronkelijk geplaatst door stijn.desmedt Bekijk bericht
    hoeveel kost een gemiddeld model?
    huren of kopen?
    sorry Stijn, ik weet het niet.
    De laatste jaren doe ik vrijwel enkel aan landschapsfotografie, dat is gratis.

    Comment


    • #3
      Re: gemiddelde prijzen model

      Dagprijs van modellen start vanaf 500 euro ongeveer.

      De hele goeie kunnen tot 6.000 euro kosten of nog veel meer.

      Prijzen zijn sterk afhankelijk van het doel van de foto's, soort publicatie, portretrecht,...
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: gemiddelde prijzen model

        Zoals Evi reeds zei:

        Starten aan €500,00 / 600,00 per dag zonder verplaatsingsvergoeding.
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: gemiddelde prijzen model

          En er zijn er die TFCD werken ... dus gratis, maar dat gaan geen professionele zijn als je enkel daar naar op zoek bent .

          Neem effe een kijkje op www.modellennet.be
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: gemiddelde prijzen model

            Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
            En er zijn er die TFCD werken ... dus gratis, maar dat gaan geen professionele zijn als je enkel daar naar op zoek bent .

            Neem effe een kijkje op www.modellennet.be
            modellennet is niet aan te raden. Heb er enkel slechte dingen van gehoord. Modellen die niet opdagen etc. Omdat het TFCD is.

            Kijk eens op www.modelmayhem.com en zoek op regio.
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: gemiddelde prijzen model

              wel ben opzoek naar de gulden middenweg semi pro ... modellennet ken ek ... al goeie ervaringen had en ook andere maar vooral goeie eigenlijk maar je moet ze weten te kiezen

              sinds er ek er in slaag om de goeie ervlug uit te kiezen komt daar soms ook betalend tussen ... vandaar de vraag ...

              hoe bepaal je aan de hand van een model portfolio of ze het bedrag dat ze vraagt echt waard is ....
              Stijndesmedt.be
              Facebook me

              Comment


              • #8
                Re: gemiddelde prijzen model

                Oorspronkelijk geplaatst door stijn.desmedt Bekijk bericht
                wel ben opzoek naar de gulden middenweg semi pro ... modellennet ken ek ... al goeie ervaringen had en ook andere maar vooral goeie eigenlijk maar je moet ze weten te kiezen

                sinds er ek er in slaag om de goeie ervlug uit te kiezen komt daar soms ook betalend tussen ... vandaar de vraag ...

                hoe bepaal je aan de hand van een model portfolio of ze het bedrag dat ze vraagt echt waard is ....
                Hey Stijn,

                Mijn vrij werk doe ik altijd met semi-pro modellen. Die vind ik op modelmayhem of via facebook.
                op modellennet heb ik ook een account, maar idd, komt niet echt goed over vind ik. Ook moet je daar al zeer snel betalen als je enkele foto's online wil zetten, wat bij modelmayhem niet zo is...

                Ik kan je wel zeggen dat ik nooit betaal voor een vrij werk shoot. Als je met je porfolio kan aantonen dat je interessant werk hebt, willen de meeste meisjes (ook de professionele) heel graag model staan voor je...

                Dus als je nog geen portfolio hebt, mss beginnen met de iets meer amateurtjes, om dan stelselmatig de meer ervaren aan te spreken. Zo heb ik dat ook gedaan, en tot nu toe heb ik nog geen enkele slechte ervaring gehad met de meisjes die ik aansprak.

                Dikwijls merk je al wel met de foto's die ze kunnen tonen of er 'iets in zit' of niet...

                Succes.

                En zoals Evi hierboven idd vermeldt: de échte modellen, aangesloten bij een gerenomeerd buro, die echt genoeg werk hebben, werken niet (meer) gratis maar de financiële kant wordt dan geregeld via hun buro.
                Het is de kunst de 'beginnende' modellen te vinden, die nog moeten werken aan hun portfolio, en dat jij hen een concept kan voorstellen wat ze nog niet gedaan hebben...

                Succes verder!
                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                Comment


                • #9
                  Re: gemiddelde prijzen model

                  ja leentje klopt idd stelsel matig meer ervaren aanspreken en hopen op gaten in hun porfolio die jij dan net kan vullen is "the way to go"

                  het is dus redelijk moeilijk om op ervaring een prijs te plakken

                  vind het wel vreemd dat jullie zowat allemaal vrij negatieve ervaringen hebben met modellennet ... en pro modelmayhem zijn ... terwijl ik net daar het gevoel heb dat ik tegen een muur spreek als ek berichten bij modellen achter laat
                  Stijndesmedt.be
                  Facebook me

                  Comment


                  • #10
                    Re: gemiddelde prijzen model

                    Oorspronkelijk geplaatst door stijn.desmedt Bekijk bericht
                    hoe bepaal je aan de hand van een model portfolio of ze het bedrag dat ze vraagt echt waard is ....
                    Niet,

                    Als je een model wil betalen regel dit dan via een bureau ... zo ben je zeker van je afspraak en is er géén probleem achteraf.

                    Een model die zelf een bedrag vraagt is om problemen zoeken, zeker als ze achteraf niet wil dat de resultaten online komen ... hoe ga jij bewijzen dat je haar (zwart) betaald hebt?
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: gemiddelde prijzen model

                      Wat je voor een model moet betalen, hangt soms ook af van het doel van de foto's en van je eigen niveau. Ik kan voor mijn eigen vrij werk gratis test shoots doen met modellen van agentschappen. Vaak zijn dat beginnende modellen bij die bureaus, maar soms hebben ook de wat meer ervaren modellen nieuwe foto's nodig of is er toevallig een meer ervaren meisje vrij. Maar dan moet je wel een sterk portfolio kunnen tonen om de modellenbureau's ervan te overtuigen dat jij ook een meerwaarde kan zijn voor hen.

                      De weg die ik heb afgelegd:
                      - eerst vragen aan vrienden en kennissen
                      - dan mensen aanspreken op straat die ik interessant vond
                      - dan netwerk opbouwen via Facebook, de betere modellen eruit proberen te pikken en daar eens mee shooten
                      - dan samenwerking met een paar modellenbureaus

                      Hoe goed de meisjes zijn die je voor je lens krijgt, is dus ook zeer afhankelijk van je eigen niveau...
                      www.focusfotografie.be
                      www.facebook.com/eviwilmus

                      Comment


                      • #12
                        Re: gemiddelde prijzen model

                        Oorspronkelijk geplaatst door stijn.desmedt Bekijk bericht
                        hoi,

                        hoeveel kost een gemiddeld model?
                        niets...... als je een goede fotograaf bent is het een eer voor de modellen, om model te mogen staan.
                        ---
                        wat bedoel je trouwens met een "gemiddeld" model?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: gemiddelde prijzen model

                          wat bedoel je trouwens met een "gemiddeld" model?

                          -> bedoelde daar niets mee over het model juist qua prijs wat is een aanvaardbare prijs

                          @evi
                          dank u voor je uitleg ik ben het wss ook die weg aant proberen


                          nu regelen via een bureau lijkt me toch wat aan de dure kant voor een amateur fotograaf als mezelf
                          Stijndesmedt.be
                          Facebook me

                          Comment


                          • #14
                            Re: gemiddelde prijzen model

                            De vraag: "wat kost een gemiddeld model" is zo ongeveer hetzelfde als: "wat kost een gemiddelde auto".
                            Bij die auto moet je aangeven welk merk, type, jaartal en zo meer.

                            Zo ook bij een model. Wat zoek je ??? Een model van 18 jaar, 38 jaar, of 68 jaar ?
                            Voor fashion, lingerie, topless of naakt ?
                            Moet dat een ervaren beroeps zijn of een startend amateur model ?
                            Waar gebruik je de foto voor ?
                            Komt die op billboard doorheen gans Belgie te hangen, publicatie in een tijdschrift, expositie, of zo maar fotookes trekken voor de fun ?

                            Tot nu toe heb ik gedurende 16 jaar nog nooit een model betaald.
                            Mijn modellen komen van overal, vaak via mijn eigen website.
                            Via Modellennet.be hebben zich een aantal modellen gemeld en geposeerd voor mijn nieuwste exporeeks Paradox & Parallel zie: http://www.everyoneweb.com/paradell/

                            Als je een redelijk goed portfolio kunt voorleggen ( je hoeft niet in het Guggenheim te hangen ) en duidelijk kunt over brengen wat je bedoeling is, kun je goede modellen "strikken".

                            Wat is goed ? voor de een is dat een levende Barbiepop van 18 jaar van 1.74 m lang, met maat 34 en C-cup. Voor de ander is dat een "echt mens" ongeacht het uiterlijk.
                            m.v.g.
                            www.foto-frans.nl
                            workshops: ook met jouw eigen model ! .

                            Comment


                            • #15
                              Re: gemiddelde prijzen model

                              Toch een vraagje ivm facebook... Hoe beginnen jullie daar aan? En dan bedoel ik het zoeken naar modellen.
                              Gewoon wat zoeken en op goed geluk wat berichtjes sturen?
                              www.YourConcertShots.com

                              Comment

                              Working...
                              X