Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actie Filmpje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Actie Filmpje

    Eerst en vooral mijn excuses als dit het verkeerde topic is om dit te plaatsen, maar ik vond dit het meest toepasselijke.

    We zijn een aantal film studenten en geintreseerde in het film genre, meer bepaald de actiescenes. Belgie staat bekend voor goede films met een diep verhaal, maar deze zijn meestal drama's of thrillers enzo voort. Meestal is dit een kwestie van budget.

    Wij willen proberen te onderzoeken of dit wel een geldige reden is. Elke week maken we een simpel actie filmpje met de bedoeling om te evolueren als filmmakers. Dit telkens met geen of beperkt budget (onkosten van eten, drank en vervoer) en zonder acteurs (alleen gebruik makend van vrienden en vriendinnen). Tot nu toe hebben we zeer positieve reacties gekregen, maar enkel door jullie positieve of negatieve commentaar kunnen we groeien.

    We staan open voor alle opmerkingen, goed of slecht, je mag zelf zeggen dat je het ronduit slecht vindt, zolang je er maar een reden voor hebt, geen probleem.

    Het laatste deel dat we deze week gemaakt hebben vind je op: http://youtu.be/sfq3hNdj-Qo

    Als je het de moeite vindt, mag je gerust ook subscriben om onze evolutie te volgen.

    We zijn natuurlijk vooral benieuwd naar wat jullie vinden van de gekozen camera hoeken, beelden enzo voort en wat jullie zouden doen om die te verbeteren. Ik weet dat er veel noise is op de beelden, maar mijn lenzen zijn allemaal heel traag en we hebben zonder extra licht gewerkt (1.8 / 2.8) - enkel de TL verlichting van de parkeergarage. Ik film op een Panasonic Af101.

    Thanks for watching,
    Shen

  • #2
    Re: Actie Filmpje

    Ik zou veel minder handheld shots maken.
    'T is een actiefilm ja, dus handheld mag wel is om de actie te vergroten, maar hier is het toch wel redelijk storend. Een statief is snel geplaatst.

    Als jullie geluidseffecten van ergens afhalen, zorg dan dat deze een beetje van goede kwaliteit zijn.
    Hier zouden ze gewoon van een jaren 50 rambo-film kunnen zijn gehaald (bij wijze van vergelijking). Probeer zelf eens iets op te nemen, wees creatief. 'T is echt niet zó moeilijk om iets goed te krijgen.

    Qua timing (mise-en-scène) zit het op 1:51 en 2:13 niet helemaal goed, maar is wel redelijk lastig om dat goed te krijgen ja.

    Voor de rest zit het meestal wel goed qua kaders & shots.

    Welke filmschool? Ik zit zelf op het Narafi.

    Comment


    • #3
      Re: Actie Filmpje

      zit de gehele tijd te glimlachen..
      het shot met de garagedeur gevolgd door het openen van de kofferbak wel goed gevonden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Actie Filmpje

        Merci voor de reacties.

        @Boris

        Wel het probleem is dat we filmen met een AF101- We hebben nog geen rails ervoor, dus is het wat onhandig om vast te hebben. Binnenkort gaan we wel investeren in een schouderrig, maar voorlopig moeten we het dus hiermee doen.

        We hadden qua geluid nog geen deftige opname apparatuur, we hebben nu deze week een Rode NTG-2 aangeschaft en gaan zeker beginnen met deftig geluid op te nemen.

        De timing is inderdaad mis op sommige plaatsen, dit komt omdat we gewoon de tijd niet hadden om het te blijven oefenen, dus moesten we door.

        Je kent Mathias Brouns zeker wel denk ik dan? Ik zat op het Rits trouwens.

        Misschien moet je maar komen meedoen op het volgende

        Comment


        • #5
          Actie Filmpje v2

          Ons nieuwste filmpje van deze week staat online.

          Kebab - Short action scene

          Graag ben ik weer vooral benieuwd wat jullie vinden van de shots en de opbouw. Sommige kaders tijdens het gevecht zijn minder, maar hou er dus rekening mee dat dit juist een experiment is om juist te zoeken welke kaders werken en welke niet. Als iemand tips of opmerkingen heeft hoor ik het graag.

          Qua licht is het heel erg donker, dit komt omdat we op het laatste moment overdekt zijn moeten gaan filmen. Mijn lenzen zijn allemaal aan de tamelijk trage kant (2.8) dus daarmee is het jammer. Heeft iemand trouwens een aanrader qua snelle lens, liefst een nikkor of een mft mount lens.

          Hou er ook rekening mee dat we op een AF101 mft filmen, dus dat een 50 1.8 - een 100mm wordt en dus voor de meeste zaken te close gaat zijn. Ik ben de voigtlander 0.95 25mm aan het overwegen, heeft iemand hier ervaring mee?

          Thanks for watching
          Philippe

          Comment


          • #6
            Re: Actie Filmpje

            [MOD]Laten we het in één topic laten om het overzichtelijk te houden
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Actie Filmpje

              @MOD - Allright, merci voor de move

              Comment


              • #8
                Re: Actie Filmpje

                En de aflevering van deze week: http://youtu.be/cIEgblRhMTc

                Thanks for watching!

                Comment


                • #9
                  Re: Actie Filmpje

                  leuke filmpjes, zalige locatie op de laatste
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Actie Filmpje

                    special effects erg leuk, best goed gedaan, het acteren daarentegen....hmmm dat is het niet he...

                    locatie is idd wel tof
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment

                    Working...
                    X