Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

profciat tantine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • profciat tantine

    Proficiat tantine met het behalen van de eerste plaats
    Het is een foto die veel verteld aan ons hoe breekbaar we allen zijn
    Ook aan dminddern met je tweede plaats
    En seredinity met je derde plaats

    Evenals de rest van de top 12 proficiat
    het waren veel inzendingen deze maand

    Hoop dat het volgende maand ook zo mag zijn met een thema dat ruim denkend isen open ligt voor veel mensen
    maar waar je origineel uit de hoek moet komen om vooraan te eindingen
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: profciat tantine

    Ook van mij een dikke proficiat tantine. Een simpel maar krachtige foto die het verdiende hoog te eindigen.
    Ook voor dmiddern en seredinity een dikke proficiat met een eveneens verdiende tweede en derde plaats.
    Ook voor de rest van de top 12 die zich bij de toch vele inzendingen hebben weten te plaatsen
    Nikon D300s met nog wat glas en attributen
    Foto Lucky

    Comment


    • #3
      Re: profciat tantine

      Een dikke proficiat en een terechte winnaar. Alles aan de foto spreekt me aan, van belichting over compositie tot ruis.

      echt heel heel mooi gedaan !

      Een dikke proficiat aan de rest van de top 12 en zelfs nog een eindje daarbuiten ook. Ik vind het wel verrassend dat er veel foto's met enkel positieve commentaar uiteindelijk toch niet zo heel hoog zijn geëindigd.

      Het was een leuke maand, met veel foto's en veel verschillende invalshoeken; hopelijk wordt dat deze maand weer zo.

      groetjes
      D.
      http://www.pixel7.be

      Comment


      • #4
        Re: profciat tantine

        Van mij ook een dikke proficiat aan tantine die meer dan verdiend gewonnen heeft, Dit door de technische kant van fotografie (compo, dof en belichting) aan te vullen met het emotionele. Ook aan dmiddern die een knap knutselwerkje liet zien en dit ook mooi vastlegde wat resulteerde in een knappe tweede plaats. Ook serendipity bracht voor mij een van de beter foto's waarin ook emotie verweven zat dus voor mij ook verdiend op het podium. Het was deze maand moeilijk in te schatten hoe de kaarten geschud gingen worden en was er voor mij geen "topfavoriet". Ben ook tevreden dat er terug veel deelnemers waren, wat het uitdagender maakt om vooraan te geraken. Hopelijk is het deze maand ook van dat. Ook een proficiat aan gans de top 12 (13) en ook daarbuiten.

        De speciale vermelding van de maand zou ik willen geven aan marie-anne die voor mij een heel mooie foto bracht maar willicht te angstaanjagend voor deze challenge. En aan jodegr die voor mij een mooie expirimentele foto bracht. Ben zelf momenteel ook bezig met zo'n zaken, vooral analoog. De enige gewone/digitale foto die ik deze maand genomen heb is de challengefoto.

        Voor mijn foto heb ik de inspiratie gehaald uit de foto's van "Gianluca Fabrizio" (google-de-google) die veel met zo'n miniatuurtjes werkt. Het figuurtje is een model-spoorwegfiguurtje van Preiser. Het moeilijkste was de fotograaf en de voorste stamper op 1 lijn te krijgen omdat ik met een heel beperkte scherptediepte zat. Tevens had ik een stamper moeten verwijderen omdat die op de plaats van de fotograaf uitkwam.

        Gek hoe er direct over macro gesproken wordt als er een bloem of diertje in beeld is. De lelie is ongeveer 10cm hoog en het figuurtje 2cm. Maatstaf van ongeveer 1:4. De foto werd nog wat afgeknipt bovenaan. De foto werd gemaakt met en 70-300mm lens en kleine tussenring en natuurlijk licht, op mijn keukentafel.

        Op naar volgende maand, al weet ik niet of ik een foto inzend want het is vakantie
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

        Comment


        • #5
          Re: profciat tantine

          Even, met wat vertraging mijn filicitaties voor de 3 podium fotografen.

          De winnaar worden, van een Challenge waar 75 deelnemers waren, betekend toch wel iets hoor. Tantine bracht, zoals reeds aangehaald, een sterke foto met een verhaal. De omzetting naar zwart wit komt zeker deze foto ten goede.

          Dmiddern bracht, letterlijk en figuurlijk een spetterende foto. Het water komt er zelfs van in mijn mond.

          Ook serentdipity legt heel wat gevoel in zijn foto. De goede omkadering, met een zachte belichting versterkt het dromerig gevoel waar het kind zich momenteel in bevind.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: profciat tantine

            Van mij ook felicitaties voor de terechte winnaar! Je tilt er de challenge mee op een hoger niveau... en daarmee bedoel ik uiteraard niet alleen de technische kant van de zaak. Want er zaten zoals steeds weer heel wat knappe, technisch perfecte inzendigen bij zoals de nr 2 bv.

            Ik apprecieer vooral de positieve opbouwende teneur in de comentaren. In de zes maand dat ik nu mee doe aan de challenge heb ik er al heel wat van opgestoken, nog een beetje en ik kom in de top 12!
            De reacties die ik thuis krijg op m'n foto's gaan meestal niet over de technische kant van de zaak, hier krijg je die wel... bedankt allemaal

            en nu vakantie vergeet je fototoestel niet! succes

            groet

            Luc
            verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

            Comment


            • #7
              Re: profciat tantine

              Proficiat Tantine met je eerste plaats
              Prachtige foto, waarvan ik al vermoedde dat die van jou was
              Ook proficiat aan de top 10 ( alléé top 13 ) , er zaten originele ideeën tussen
              En nu gaan we allen op vakantie . . .

              Grts Maddy
              zero

              Comment


              • #8
                Re: profciat tantine

                ook van mijn kant een dikke proficiat tantine met het hoogste schavotje en uiteraard dmiddern en serendipity
                Well done voor alle anderen.
                zeer uiteenlopende foto's deze keer.
                wat het leuk maakte om telkens naar de challenge onderdeel te komen kijken.
                ben benieuwd voor de juli challenge.

                Comment


                • #9
                  Re: profciat tantine

                  Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                  .

                  De speciale vermelding van de maand zou ik willen geven aan marie-anne die voor mij een heel mooie foto bracht maar willicht te angstaanjagend voor deze challenge.


                  Bedankt Erven ! Het is ook heel angstaanjagend (die Asmodee staat aan de ingang van de kerk in Rennes-le-Château) Heel wat mensen, vooral kinderen, vinden het eng om die te moeten passeren.
                  Ik had aan jou een negen gegeven voor je foto. Hij is superleuk gevonden en ik wou dat ik dit ook al kon maken, maar dat zal nog wel efkens duren. Ik vraag me soms hoe jullie erop komen...

                  @Tantine : bij jouw foto heb ik even moeten slikken. Echt ontroerend! Proficiat!
                  Werk jij in de zorgsector? Laatst was er toch een fotowedstrijd van het ACV, speciaal voor de zorgsector. Deze had wellicht gewonnen hoor!

                  @_AG_ : jouw foto had voor mij gerust wat meer punten mogen halen. Ik vind dit een sprekende plaat.

                  Allée, prettige vakantie aan iedereen!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: profciat tantine

                    Gefeliciteerd tantine. Mooi beeld
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: profciat tantine

                      proficiat aan de top drie !
                      Nummer 1 was meteen mijn favoriet en verdiend winnaar.

                      St@mpers

                      Comment


                      • #12
                        Re: profciat tantine

                        Hallo.....!!
                        Bedankt iedereen voor jullie fijne reacties!!
                        Moet toegeven.....ben eigenlijk wel fier dat ik deze challenge heb mogen winnen!!

                        Hoe die foto tot stand is gekomen?
                        Een jaar of 10 geleden heb ik nog in een bejaardentehuis gewerkt gedurende 3,5 jaar.
                        Maar wegens rugklachten heb ik ander werk moeten zoeken, werk nu als verpleegster aan het Rode Kruis.
                        Om de 2 jaar organiseren ze een tuinfeest en iedere keer ga ik er naartoe maar elke keer zie ik minder en minder bekende gezichten.....
                        Door de chall heb ik mij gefocust op de handen van bejaarde mensen waarvan hier een voorbeeld van....ook de sterkste vind ik.
                        Heb die genomen met mijn 70-200 f3,5 iso 400.
                        Ik had het geluk dat er juist een verzorgende de hand vasthield van die bejaarde vrouw...het licht viel mooi op haar hand....mensen hebben contact nodig!!!
                        Want minder en minder hebben we tijd voor grootouders of ouders....ik heb veel gezien....vele bejaarden die alleen achterbleven, die haast nooit bezoek kregen....jammer toch.
                        Ja sorry mensen....word wat emotioneel....maar denk daar ook af en toe eens aan!!

                        Omgezet in ZW vond ik wel passend bij die foto!

                        Voila....nogmaals bedankt hé!!

                        Een dikke proficiat aan dmiddern en seredinity en aan alle andere deelnemers!!!

                        Gr Pascale

                        @ rooman...zijn mijn foto's dan zo herkenbaar?
                        Last edited by tantine; 2 juli 2011, 12:25. Reden: tekst aangepast
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: profciat tantine

                          Een dikke proficiat aan de winnaar en al de deelnemers van deze maand
                          Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                          Comment


                          • #14
                            Re: profciat tantine

                            Proficiat tantine, dik verdiende eerste .

                            Comment


                            • #15
                              Re: profciat tantine

                              voor het eerst in 24 maanden niet kunnen deelnemen en/of pt. kunnen geven aan Challenge en net nu blijkt het een supersterke maand geweest te zijn met een prachtfoto die meer dan terecht won

                              Proficiat tantine .... ook zonder Challenge had deze foto zeker & vast veel positieve comm.'s gekregen
                              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                              Comment

                              Working...
                              X