Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colorvision Spider

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Colorvision Spider

    Onlangs ben ik het niewste model gaan halen. Het betreft de versie die nu zowel CRT als LCD ondersteunt (ik had de oudere die enkel CRT ondersteunde), werkt op USB 1.1 of 2.0 en is geleverd met CDrom software voor PC (windows) of MAC.

    Voor de serieuze enthousiast die houdt van accurate kleurreproductie is een goede monitor afstelling en profileren een must. Dan pas kan je in je workflow consistentie verwachten en zie je wat je hebt gefotografeerd.

    Ik hoop binnenkort op mijn website een review te plaatsen, maar de eerste indrukken bevallen me zeer zeker. De nieuwe software zorgt ervoor dat je je monitor kan calibreren op gebied van contrast, brightness (dit is de zwart-grens), R-G-B kleuren (als je monitor het ondersteunt), gamma, enz...

    Er wordt gezorgd voor een diepgaande meting van de kleuren en een nauwkeurig profiel wordt weggeschreven en als default in je windows kleurbeheer geplaatst.

    Ik wil jullie er even op attent maken dat Camera Express in Capelle-a.d.-Ijsel er momenteel een promotie mee doet, 149 euro (normaal meer dan 250) voor een mooie set en dit is toch een sterke prijs om een goede kleurreproductie en workflow te garanderen.






  • #2
    De adviesprijs ligt op € 325,-

    Meer info over hoe en wat en vergelijking: http://www.marxenschuuring.nl/monitorsensor%20test.html

    Bron: ZOOM Magazine maart / april 2004
    Visit my website

    Comment


    • #3
      Bedankt Phille voor de Info.....heb me er maar eens een exemplaar van besteld

      mvg,
      Z900
      Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

      Comment


      • #4
        Kan die spyder niet circuleren onder VZW leden? Tegen vergoeding uiteraard!

        gert
        Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

        Comment


        • #5
          Heb hem al twee weken en ja hoor ook bij Camera Express, en ik ben er happy mee en het werkt perfect
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Hoi Jan,

            En? was je verrast? of stond je monitor aardig goed afgesteld?

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              Vooral voor de CRT monitoren komt de spider er ontzettend goed uit (Tweede plaats) en dat voor deze bodemprijs

              Ik gebruik hardware calibratie al een geruime tijd, en toegegeven, een jaar of meer geleden was de aankoop erg duur.

              Maar als je serieus met digitale foto's bezig bent, is de huidige prijs geen reden meer om de boot af te houden, zeker als je 100'den euro's spendeert aan camera en lenzen.

              Geloof me, het verschilt merk je, dat doe ik al een hele tijd. Onlangs heb ik een paar keer de monitor met Adobe gamma en andere (proxysoft) gecalibreerd en de afwijking zie je best.

              Comment


              • #8
                Euh ja hoor, voor 149 euro kom ik je scherm eens calibreren

                Originally posted by BlackAdder
                Kan die spyder niet circuleren onder VZW leden? Tegen vergoeding uiteraard!

                gert

                Comment


                • #9
                  Is dat niet ambetant werken met zo'n tjoep op je scherm???
                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                  Comment


                  • #10
                    Volgens mij heb je nog meer dan voldoende scherm over, Wunjo...
                    Je moet je foto's maar rond die tjoep zetten.

                    Greetz

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Z900
                      Hoi Jan,

                      En? was je verrast? of stond je monitor aardig goed afgesteld?

                      mvg,
                      hallo Z
                      monitor stond aardig goed afgesteld ,maar het was toch wel waarneembaar dat ik het kleurprofiel van de spyder gebruikte

                      Groetjes NoName
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment


                      • #12
                        Maakt het iets uit dat de er kleurverschil zit in de foto, behalve voor huidtonen, dan.

                        Comment


                        • #13
                          Hello Phille,
                          welk software is geleverd met de Spyder: Photocal of Optical?
                          groetjes
                          Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Selamat
                            Hello Phille,
                            welk software is geleverd met de Spyder: Photocal of Optical?
                            groetjes
                            Volgens de link van Hermen: Optical 3.7

                            mvg,
                            Z900
                            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Selamat
                              Hello Phille,
                              welk software is geleverd met de Spyder: Photocal of Optical?
                              groetjes
                              Hallo Selamat
                              bij mij is de PhotoCal 2.7 erbij geleverd
                              ben gelijk even op het net gaan zoeken en ja hoor 3.7 is er al
                              dus maandag maar gelijk even bellen waarom er niet de nieuwste software bijzit

                              PS: ben toch nog even verder op het net gaan kijken en dan blijkt dat de 3.7 een update is en waar flink voor betaald moet worden

                              Groetjes NoName
                              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                              www.langenacker.nl

                              Comment

                              Working...
                              X