Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van D60 naar D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van D60 naar D7000

    Ik overweeg al een tijdje om de overstap te maken van m"n D60 naar de D7000. Met de nieuwe 100 € cashback-actie van Nikon Belgie leek me dat helemaal interessant ... tot je prijzen gaat vergelijken !
    De Belgische kodakboeren vinden kennelijk dat zij meer recht hebben op die 100 euro dan de consument ... je koop hem immers in de meeste omliggende landen een pak goedkoper dan in België. En ook de eeuwige uitvlucht van de langere garantie gaat niet meer op ... Foka in Rotterdam (en ook andere) geeft zelfs 5 jaar gratis garantie.
    Cashback ??? Extra winst voor de kodakboeren ja !!!!!
    Moest me toch eens van het hart.
    André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

  • #2
    Re: Van D60 naar D7000

    Tja is al lang geweten
    btw nieuws niet gezien; Belgische prijzen 12% duurder dan Europees gemiddelde
    alle smoezen zijn goed om ...
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

    Comment


    • #3
      Re: Van D60 naar D7000

      Prijzen zijn nooit duurder, maar hoger....als je al voor een prijs meer moest gaan betalen.....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Van D60 naar D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door Andaluz Bekijk bericht
        Ik overweeg al een tijdje om de overstap te maken van m"n D60 naar de D7000. Met de nieuwe 100 € cashback-actie van Nikon Belgie leek me dat helemaal interessant ... tot je prijzen gaat vergelijken !
        De Belgische kodakboeren vinden kennelijk dat zij meer recht hebben op die 100 euro dan de consument ... je koop hem immers in de meeste omliggende landen een pak goedkoper dan in België. En ook de eeuwige uitvlucht van de langere garantie gaat niet meer op ... Foka in Rotterdam (en ook andere) geeft zelfs 5 jaar gratis garantie.
        Cashback ??? Extra winst voor de kodakboeren ja !!!!!
        Moest me toch eens van het hart.
        Blijkbaar goed gezocht nar de laagste prijs in de omliggende landen en wat is de laagste prijs in België? Prijs zal enerzijds inderdaad bepaald worden door wat de fotohandel wenst te verdienen, maar anderzijds ook door de prijs die de invoerder vraagt aan die fotohandel (en in mindere mate door de taksen opgelegd door de verschillende overheden 21% btw, 0.25 recupel en bebat)

        Comment


        • #5
          Re: Van D60 naar D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door Andaluz Bekijk bericht
          Ik overweeg al een tijdje om de overstap te maken van m"n D60 naar de D7000. Met de nieuwe 100 € cashback-actie van Nikon Belgie leek me dat helemaal interessant ... tot je prijzen gaat vergelijken !
          De Belgische kodakboeren vinden kennelijk dat zij meer recht hebben op die 100 euro dan de consument ... je koop hem immers in de meeste omliggende landen een pak goedkoper dan in België. En ook de eeuwige uitvlucht van de langere garantie gaat niet meer op ... Foka in Rotterdam (en ook andere) geeft zelfs 5 jaar gratis garantie.
          Cashback ??? Extra winst voor de kodakboeren ja !!!!!
          Moest me toch eens van het hart.

          Ik ben eens gaan zien naar Foka en daar kost hij 899€, hier in het Antwerpse kost hij bij mijn drie referentie's ,Rubens, Bastiaens en Digital wharehouse minder dan 1000€ en dan moet daar de Nikon korting nog af dus kom je onder de prijs van Foka.

          Welke prijzen heb jij dan gezien, want een pak goedkoper daar ben ik altijd voor te vinden.

          mvg Jozef
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Van D60 naar D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Prijzen zijn nooit duurder, maar hoger....als je al voor een prijs meer moest gaan betalen.....
            En hier gaan we weer... Ook al doe ik een, meestal niet zo verdienstelijke, poging om zo correct mogelijk te schrijven, dan nog vind ik niet dat men hier te pas en te onpas mensen op hun foutief taalgebruik of foutieve spelling moet gaan wijzen. En al zeker niet wanneer ènkel dat gedaan wordt, en daarnaast niet on topic wordt gereageerd.
            Dit is een fotografieforum, en zolang een mens zichzelf duidelijk maakt, zonder dat er twijfel ontstaat, of ze in sms-taal gaan schrijven... dan kan het voor mij nog wel door de beugel.
            Misschien is dit een iets meer gepast forum voor u, hjanssen (worden eigennamen trouwens niet met een hoofdletter geschreven, of valt jouw nickname onder "dichterlijke vrijheid"? )

            mvg,
            Bart

            PS: ik geloof ook niet echt in geschenken van multinationals.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Van D60 naar D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Ik ben eens gaan zien naar Foka en daar kost hij 899€, hier in het Antwerpse kost hij bij mijn drie referentie's ,Rubens, Bastiaens en Digital wharehouse minder dan 1000€ en dan moet daar de Nikon korting nog af dus kom je onder de prijs van Foka.

              Welke prijzen heb jij dan gezien, want een pak goedkoper daar ben ik altijd voor te vinden.

              mvg Jozef
              Ik weet er niets van af, maar indien men bij Foka ook die cash back krijgt (het lijkt me niet dat men een cash back actie gaat doen enkel in België), dan blijft Foka dus nog steeds 100€ goedkoper...

              mvg,
              Bart
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Van D60 naar D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Ik weet er niets van af, maar indien men bij Foka ook die cash back krijgt (het lijkt me niet dat men een cash back actie gaat doen enkel in België), dan blijft Foka dus nog steeds 100€ goedkoper...

                mvg,
                Bart
                De cashback die nu loopt (dus die € 100 op de D7000) is enkel in België en Luxenburg dacht ik. Mocht er toch een Cash back zijn in Nederland is het dan niet zo dat die enkel maar voor Nederlanders zou gelden (Nederlands adres en Nederlandse rekening)? Zie de voorwaarden bij Nikon België:
                De actie geldt voor alle inwoners van België en het Groothertogdom Luxemburg ouder dan 18 jaar. .....

                De deelnemers moeten over een bankrekening beschikken in België of het Groothertogdom Luxemburg .......

                Comment


                • #9
                  Re: Van D60 naar D7000

                  Let wel: cashback actie enkel geldig bij de deelnemende winkels. Zie http://www.iamyourbestsurprise.be/nl/home/ en doorklikken naar voorwaarden en naar dealers.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van D60 naar D7000

                    Genoeg gezeurd over de centen ... ben hem vandaag gewoon gaan halen bij mij hier om de hoek bij den Konijn, en ben d'er gelukkig mee. Playtime !!!
                    Trouwens, iemand voorstellen voor wat betreft de eigen programmeerbare instellingen ? Wel wat gevonden bij de Ken (Rockwell) ... maar suggesties van gebruikers zijn welkom.
                    André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van D60 naar D7000

                      Verplaatst naar geschikter forum.....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment

                      Working...
                      X