Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-Post ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto-Post ?

    Hallo allemaal,

    Mijn hobby is zoals vele onder jullie digitale fotografie, m'n beroep is Webdesigner.Al enkele maanden loop ik met het idee rond om deze beide te combineren d.w.z.

    Ik zou graag een foto-post website opstarten gerangschikt volgens de verschillende camera modellen. Waarbij gebruikers via de browser foto's kunnen uploaden en voorzien van commentaar.
    Andere gebruikers kunnen deze dan bekijken en zelfs een korte reply of beoordeling meegeven. Uiteraard zal er een limiet zijn van Kilobytjes/per week qua upload etc...

    Het is niet mijn bedoeling om BD na te bootsen maar ik zie het eerder als een verlenging van dit prachtige forum... (mijn site zal trouwens geen forum bevatten, hier zal ik trouwens verwijzen naar BD).

    Reden waarom ik zoiets zou beginnen :

    1. Je ziet het maar al te vaak hier op showcase/beoordeel mijn foto dat na enkele weken de betreffende foto niet meer online staat. Zou het niet handig zijn om deze ongelimiteerd online te kunnen plaatsten ?

    2. Bij een aankoop van een nieuwe camera zoeken we wel allemaal eens naar voorbeeldfoto's op het Internet. Hier zou de site dan ook heel goed van pas kunnen komen (alle modellen naast mekaar etc...).

    Nu is mijn vraag hier : is er genoeg interesse voor zoiets dergelijks ? Het is vanzelfsprekend dat als er niet voldoende gebruikers zijn deze site geen toekomst zal hebben...


    groeten

    videopixel

  • #2
    Beste videopixel, je hebt dit bericht reeds in ten minste twee andere BD-forums geplaatst. Indien je de moeite zou genomen hebben om de BD forumrichtlijnen te lezen, wist je dat cross-posten hier niet toegestaan wordt.

    Gelieve dan ook zelf de andere topics te wissen alvorens de Moderators in actie moeten komen.


    Willy

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      En voorbeeldfoto's van lenzen a.u.b.
      #Dyslexie#
      Fotoacademie Amsterdam Digitaal

      Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

      Comment


      • #4
        geen interesse dus ?

        Comment


        • #5
          op amper twee uur oordelen lijkt mij net iets te snel....
          Peter

          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

          Comment


          • #6
            Misschien wel, maar der is ook al PhotoSig waar je de foto's kan bekijken volgens cameramodel.
            Dat foto's hier na enkele weken niet meer online staan, is gewoon de "fout" van de posters zélf, daar zit BD voor niets tussen.
            Zelf til ik wel niet zó zwaar aan al die voorbeeldfoto's. Ik heb al prachtige foto's gezien, gemaakt met wegwerpcamera's of €100 digicams. En rotzooi uit €3000 materiaal.

            In ieder geval succes met je plannen!

            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              photosig.com vind ik persoonlijk niet overzichtelijk genoeg...
              en ik beweer ook niet dat BD de fout is van de offline foto's...
              alvast bedankt voor de reply

              Comment


              • #8
                heel eerlijk gezegd vind ik het wel hjammer dat als je oudere postings bekijkt de foto's vaak weg zijn.
                Verwijzing naar BD lijkt me een goed plan. Ik zou toch niet zo gauw overstappen naar een ander forum.
                Groetjes Ellen, Canon Powershot 3S iS

                Comment


                • #9
                  Ellen, het is niet de bedoeling van een nieuw forum op te starten. Een foto-post site is niet hetzelfde als een forum...

                  trouwens waarom een nieuw forum opstarten als BD "de referentie" is in Vlaanderen en omstreken

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by videopixel
                    Ellen, het is niet de bedoeling van een nieuw forum op te starten. Een foto-post site is niet hetzelfde als een forum...

                    trouwens waarom een nieuw forum opstarten als BD "de referentie" is in Vlaanderen en omstreken
                    Dat snap ik, ik geef het alleen even duidelijk aan. Toch?
                    Groetjes Ellen, Canon Powershot 3S iS

                    Comment


                    • #11
                      geen probleem

                      Comment


                      • #12
                        Tja ik vind het wel een goed idee.

                        Er zijn genoeg mensen die niet de technische kennis hebben om een foto via een ftp of wat dan ook te uploaden, en via de browser is voor velen makkelijk. Het zal ook een stuk sneller zijn dan fotopic, photosig of wat dan ook, want ik neem aan dat de server in Belgie zal staan, dus betere snelheden met uploaden haalbaar.

                        Goed idee.

                        Keep me posted.

                        Cheers
                        Leo

                        Comment

                        Working...
                        X