PDA

Volledige versie bekijken : Het allermooiste dat je als fotograaf kunt krijgen ...

pendragon
21 juni 2011, 23:22
... is het vertrouwen van mensen.

Deze vrouw, een weduwe, vroeg me uitdrukkelijk om een foto te maken van haar en haar kinderen. We hebben er een paar gemaakt, enkele serieuze en enkele met grote smiles, waarvan ik er hier eentje toon.

Toen ik samen met hen de foto's bekeek op de display van mijn camera hebben we veel plezier gehad. Ze beschreef het beeld zo mooi aan haar blinde dochter zodat die echt kon vatten wat er op de foto stond.

Als je het vertrouwen krijgt van mensen dan is fotograferen zoveel meer dan op een knopje drukken.

http://www.pendrafoto.be/forum/co025.jpg

doudeke
22 juni 2011, 06:23
Jan, ik kan aan het plaatje zien wat je bedoelt. Maar je probeert hier iets uit te leggen
dat niet uit te leggen is. En nauwelijks te beschrijven. Daarvoor is het te intiem. :G:G

HEYLO
24 juni 2011, 17:48
Prachtige gevoelsfoto.
En inderdaad, hier hoeft geen uitleg bij. Je ziet gewoon in de ogen van de vrouw wat er in haar omgaat.

JPV
24 juni 2011, 18:29
Super portret van de familie :G:G

je-es
24 juni 2011, 18:34
Dit is pure fotografie ,namelijk vastleggen wat er is op dat moment ,en je gevoelsmatig overkomt .:G:G:G

amfora
24 juni 2011, 20:00
Prachtig beeld dat hier wordt vastgelegd.

Het zou mooi zijn mocht deze foto in het bezit zijn van de familie.

lin.vdb
26 juni 2011, 07:10
Ik zou de twinkels in hun ogen willen zien als je hen een afgedrukt exemplaar van deze foto (en ook de andere) opstuurt. Sereen portret van een trotse moeder.

NathalieVdBossche
26 juni 2011, 07:13
Prachtig verhaal & prachtige foto!

demeyereg
26 juni 2011, 07:27
Mooie opname, geeft de werkelijkheid weer.:G:G

Guest
26 juni 2011, 22:46
Ik ga ook mee, heel veel gevoel!

deka
26 juni 2011, 22:53
Je hoeft er niet veel woorden aan te verspillen ! Deze is af, het vertrouwen van de moeder zie je zo aan haar blik ... Vol vertrouwen kijkt ze hier recht in de lens en dat is al heel duidelijk een bewijs dat het vertrouwen er wel degelijk was.
Heel mooi !
groeten,
deka

pendragon
27 juni 2011, 08:09
Bedankt voor alle reacties.:G

Ter info. Ik probeer dit soort foto's steeds bij de betrokken mensen te krijgen. Gezien ik ze maak tijdens bezoeken in het kader van mijn job lukt dit vaak als ik een volgende keer in de buurt ben. Of als ik ze kan meegeven met een collega of iemand uit ons internationaal netwerk die de regio aandoet.
Zelf afgeven is natuurlijk het leukst, dan geniet je dubbel.
Opsturen is geen optie in het geval van "le Congo profond" of andere gebieden in de brousse. Zelfs met DHL of aanverwanten heb je geen garantie dat je zending aankomt.

doudeke
27 juni 2011, 08:22
Bedankt voor alle reacties.:G

Ter info. Ik probeer dit soort foto's steeds bij de betrokken mensen te krijgen. Gezien ik ze maak tijdens bezoeken in het kader van mijn job lukt dit vaak als ik een volgende keer in de buurt ben. Of als ik ze kan meegeven met een collega of iemand uit ons internationaal netwerk die de regio aandoet.
Zelf afgeven is natuurlijk het leukst, dan geniet je dubbel.
Opsturen is geen optie in het geval van "le Congo profond" of andere gebieden in de brousse. Zelfs met DHL of aanverwanten heb je geen garantie dat je zending aankomt.

Mooie mensen maken niet alleen mooie dingen maar ze doen ook mooie dingen. :G:G

(Iedereen zal wel begrijpen dat ik met mooi niet dat uiterlijk vertoon bedoel waar hier
zoveel belang aan wordt gehecht.)

jan.brouwers
27 juni 2011, 09:30
Als je het vertrouwen krijgt van mensen dan is fotograferen zoveel meer dan op een knopje drukken.

...........en dat vertrouwen verdien je door je eigen "opstelling" tegenover de mensen die je wilt fotograferen. Ook in deze foto is te zien dat je het met volle overgave en "liefde" doet en dat maakt voor mij jouw platen tot pareltjes.

pendragon
27 juni 2011, 15:33
...........en dat vertrouwen verdien je door je eigen "opstelling" tegenover de mensen die je wilt fotograferen.

Ik weet wel dat je in SC maar 1 foto per topic mag plaatsen. Daarom zet ik hieronder een illustratie :rolleyes::clown: van het leuke contact dat ik met dit gezin had. Gewoon ter versterking van wat ik met woorden probeerde weer te geven.
Deze "illustratie" heb ik niet gebruikt voor SC omdat het gezicht onderste jonge kindje afgesneden is.

http://www.pendrafoto.be/forum/amam1.jpg

jan.brouwers
27 juni 2011, 16:40
Grote klasse en bedankt Jan dat je een gedeelte van het goede werk wat je doet met ons in beelden wil delen. :G

gilclaes
27 juni 2011, 19:17
Met alle respect.
Klasse alleen al voor het respect voor de mensen dat je bezit.:love:
Hoed af.
Gil