Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Under Attack

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Under Attack

    Kreeg hier plots een aanval voor mijn lens...De (grote) reiger is afgedropen
    Enjoy,
    Ivan

    Last edited by Red Falcon; 22 juni 2011, 00:30.
    Ivan
    http://www.henderix.be

  • #2
    Re: Under Attack

    Ik had graag scherpte gezien op één van de twee vogels. Heb je sterk gecropt?

    Je naam is plots wel goed geschreven.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Under Attack

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Ik had graag scherpte gezien op één van de twee vogels. Heb je sterk gecropt?

      Je naam is plots wel goed geschreven.
      Ik ook, is geen kwestie van croppen denk ik maar verkeerd scherpstelpunt, in dit geval dus de rietstengels achter de actie
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Under Attack

        Denk toch dat Jos het juist heeft...ergens iets mis met het croppen. +/- 50 %
        Het gekke is dat dit met Firefox mij (veel) minder opvalt dan bij IE.
        Vandaar ik het eerst niet had opgemerkt. Needs some further Investigation.
        Ook de kleurtint sluit bij Firefox beter aan hetgeen in Photoshop zie.
        Misschien doet dit iemand een belletje rinkelen ?
        PS: Monitor is gekalibreerd met de Colormunki Photo.

        Thx
        Ivan
        Ivan
        http://www.henderix.be

        Comment


        • #5
          Re: Under Attack

          F5.6 en op 300mm...altijd moeilijk scherpstellen.
          tis wel een heel mooi moment
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Under Attack

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            F5.6 en op 300mm...altijd moeilijk scherpstellen.
            tis wel een heel mooi moment
            grt,bouk.
            Volgens Dofmaster heb je met de gegevens uit de exif een dieptescherpte van 3,25 m; van 1,55 m vóór het scherpstelpunt tot 1,7 m achter het focuspunt. Zelfs als de camera op het riet heeft scherpgesteld moet de reiger scherp zijn.
            De sluitersnelheid (1/400") is waarschijnlijk niet snel genoeg om de meerkoet te bevriezen, maar voor de reiger is dit wel snel genoeg.
            Daarom heb ik onmiddellijk aan een foute bewerking gedacht, vooral croppen beïnvloed de scherpte nadelig.

            Ik heb deze foto in BDSizer 15% verscherpt en dat geeft een aanzienlijk beter resultaat. Het zou dus ook kunnen dat je niet verscherpt hebt.

            Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe
            Misschien doet dit iemand een belletje rinkelen ?
            Zorg dat de verscherping de laatste bewerking is die op de foto wordt toegepast.
            De bestandsgrootte in kilobytes (205 kB) is ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit van een foto die serieus uitgeneden is.
            BD adviseert 500 kB, dus ...
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Under Attack

              Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
              Ook de kleurtint sluit bij Firefox beter aan hetgeen in Photoshop zie. ...
              Het zou kunnen dat Firefox het iets beter doet als IE, maar beide browsers ondersteunen enkel de sRGB kleurruimte. Die kleurruimte is kleiner dan die van Adobe RGB (klik!).

              Gesteld dat de beelden uit jouw camera in de grootste kleurruimte gemaakt zijn (zoals het zou moeten), moet je voor een publicatie op het web (een kopie van) de oorspronkelijke foto omzetten naar sRGB. Pas dan krijg je de kleuren te zien zoals ze op het web zullen zijn en kan je eventueel corrigeren.

              Zet in Photoshop twee dezelfde foto's naast mekaar, één in sRGB en één in Adobe RGB. Op een gekalibreerde monitor zal het verschil zichtbaar zijn.

              Deze foto is donkerder dan de eerste foto die je gepost had (die met de fout geschreven naam). De bewerking was dus niet hetzelfde.
              Probeer enige structuur in je bewerkingen te krijgen.
              Last edited by Jos Vanhengel; 24 juni 2011, 20:38.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Under Attack

                Bedankt Jos...met je bovenstaande feedback kom ik een heel stuk verder.
                Inderdaad mijn de crop methode is in deze niet volgens de regels van de kunst gebeurd.
                Zal er volgende maal meer aandacht aan geven. Thx Ivan
                Ivan
                http://www.henderix.be

                Comment

                Working...
                X