Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

    Mijn bijna 9 jaar oude 19 inch CRT-scherm begon vandaag te flikkeren en dan weet ik dat het tijd wordt voor een nieuw scherm.

    Omdat Lambocars het niet nogmaals zou moeten herhalen dat de Dell Utrasharp U2410 de juiste aankoop is voor fotobewerking maar zelf het internet uitgevlooid.

    Ik heb hem het goedkoopst gevonden(promotie momenteel) bij Komplett voor 409 Euro voor de Belgen en 399 Euro voor de Nederlanders : http://www.komplett.be/Komplett/site/KomplettHome.aspx en mij dan ook vlug ene besteld.

    Verzending is gelukkig met TNT(TNT heeft verschillende depots terwijl UPS enkel een depot in Brussel heeft wat toch redelijk ver is mocht ik niet thuis zijn bij levering) en kost slechts 6.95 Euro.

    Dus wie denkt aan een nieuwe monitor, het is het moment om er ene te kopen.

    Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

  • #2
    Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!



    Ik laat blijkbaar toch een indruk achter
    Dat is echt wel een mooie prijs, bij Dell zelf is ie gewoon te duur, ik ga meestal bij redcoon.be kijken, maar bij Komplett is het nog beter, goed gevonden
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht


      Ik laat blijkbaar toch een indruk achter
      Dat is echt wel een mooie prijs, bij Dell zelf is ie gewoon te duur, ik ga meestal bij redcoon.be kijken, maar bij Komplett is het nog beter, goed gevonden
      Ik had dezelfde impuls en vond dat het model groter, (ik gebruik deze zelf) de U2711 voor 608 gaat. Dat is ook niet slecht.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Ik had dezelfde impuls en vond dat het model groter, (ik gebruik deze zelf) de U2711 voor 608 gaat. Dat is ook niet slecht.
        Ik heb die ook zien staan maar omdat mijn bijna 20 jaar oude 71cm Phillips TV ook waarschijnlijk niet lang meer zal leven vond ik het beter om die 200 Euro dat die meer kost te gebruiken voor een nieuwe TV binnenkort(ik ben maar een gewone alleenstaande werkmens dus het geld moet wijs besteed worden).

        Ik ben iemand die niet echt meedoet met de wegwerpmaatschappij van vandaag en alles zolang mogelijk gebruik, maar als er iets moet vervangen worden dan betaal ik liever iets meer voor goede kwaliteit of koop ik me iets wat op dat moment vooruitstrevend is zodat ik er (hopelijk) lange tijd gebruik van kan maken.

        Sven
        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

        Comment


        • #5
          Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

          even mss toch wel minder leuk nieuws... dienen Dell gaat geen 20jaar meegaan zoals uwe philips
          5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

          Comment


          • #6
            Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

            Dat is interessant om te weten.
            Ik was van plan om deze week nog te beslissen, omdat ik op de site van dell een week geleden een promotie had zien staan dat er 25% korting was op beeldschermen (daar zat oa de U2410 ook bij). De actie zou tot eind van deze maand zijn, maar ik vind daar nu nergens meer iets van terug.
            Gek, want ik heb het nog aan mijn echtgenoot laten zien....mja, daar moet toch iets misgelopen zijn (het zal wel aan mij liggen ).

            Ik twijfel alleen nog tussen de U2410 en de U2311 (daar zit ik bij Komplett toch ook 70euro goedkoper).
            Ik zie wel het verschil in specificaties tussen beide, maar ik vraag me af of ik voor niet-professioneel gebruik (enkel eigen gebruik) en werkend in niet-norm licht (wel heel regelmatig calibreren met I1 display2) nog veel voordeel ga hebben met een U2410?
            Ik ken er ook niet zoveel van, en ga dus eigenlijk ook alleen maar af op de positieve commentaren van de dell u2410, ik ben dus nogal vatbaar voor overkill .

            Comment


            • #7
              Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

              Hey,

              Ik zit hier ook met dezelfde vraag als Tink. Is er een hemelsgroot verschil tss de Dell U2311 & U2410 buiten het 1" scherm verschil en de prijs. De 2410 kost +/- 400eur terwijl de U2311 rond de 200eur schommelt.

              Groeten,

              Geert
              Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
              http://www.500px.com/Forex7d

              Comment


              • #8
                Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

                Oorspronkelijk geplaatst door Forex Bekijk bericht
                Hey,

                Ik zit hier ook met dezelfde vraag als Tink. Is er een hemelsgroot verschil tss de Dell U2311 & U2410 buiten het 1" scherm verschil en de prijs. De 2410 kost +/- 400eur terwijl de U2311 rond de 200eur schommelt.

                Groeten,

                Geert
                De U2410 heeft Adobe RGB (96% dekking) en sRGB (100% dekking) ... de U2311 zit maar op 86% ... maar beide hebben een IPS panel, dus dat zit al goed, en de resolutie van deze laatste is ook HD ... zou eerlijk gezegd ook twijfelen.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

                  ik denk er ook aan de U2311 aan te kopen. 200 euro is al wel iets en denk dat deze wel voldoende kwalitatief zal zijn. (en die 1 inch zal het inderdaad niet echt maken om minder functioneel te zijn denk ik).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

                    Ik heb nog zitten rondzoeken op internet, en de U2410 wordt vooral aangeraden als je in adobeRGB werkt, veel zelf print én als je verstand hebt van kleurmanagement.
                    Zeker als dat laatse wat beperkt is, dan is de U2231 beter, ergens schreven ze dat een U2231 standaard beter was afgesteld in sRGB dan de U2410, wat dan in het voordeel van de monitor-leek is.

                    Probleem is dat ik met dat opzoeken ook tig keer (en ik overdrijf niet) ben tegengekomen dat die dell's "tinting issues" hebben. Sommige eigenaren maken daar een probleem van, anderen zien blijkbaar wel dat ze "tinting issues" links- of rechtsonder hebben, maar maken daar geen probleem van. De topics zijn meestal ook een half jaar tot een dik jaar oud, en soms las ik dan weer dat de laatste modellen dat "waarschijnlijk" wel niet meer zullen hebben.

                    Mja, omdat ik hoe meer ik opzoek besef dat ik er bijzonder weinig van ken, ben ik er dan toch achter gekomen dat ik beter naar de "makkelijkere" U2231 ga , en ben ik ook terug aan het twijfelen om toch geen nec te nemen....
                    Of misschien toch ook maar eens kijken wanneer ze die cursus kleurmanagement gaven .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

                      Voila si ik heb vanavond de knoop doorgehakt en met via komplett.be een Dell U2311H aangeschaft. Ik vond voor mij persoonlijk die +200eur niet waard. Voor enkel beetje foto's te bewerken en af en toe een printje te maken.

                      Greetz,

                      Geert
                      Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
                      http://www.500px.com/Forex7d

                      Comment


                      • #12
                        Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

                        Hey,

                        De mijne is vandaag toegekomen.

                        Het is toch aanpassen hoor.
                        Op mijn oude zat ik op een resolutie van 1024x768 en nu zit ik op 1920x1200 waardoor alles wat vroeger beeldvullend was nu plots zeer klein (b)lijkt(een goed vb de foto's hier met een max. lengte van 900 pixels).

                        Maar voor beeldverwerking ziet het er naar uit dat er een nieuwe wereld opengaat.

                        Sven
                        Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                        Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                        Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                        Comment


                        • #13
                          Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                          Ik heb nog zitten rondzoeken op internet, en de U2410 wordt vooral aangeraden als je in adobeRGB werkt, veel zelf print én als je verstand hebt van kleurmanagement.
                          Heb dit scherm ook en kleurmanagement is echt aan te raden.
                          lucv.be - instagram - facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

                            Heb deze enkele maanden terug gekocht (2 stuks) aan 375€/stuk BTW incl. ;-)

                            Bij Dell zelf idd veel te duur
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Promotie op de Dell Ultrasharp U2410 !!

                              Het is dan wel ene oude topic maar het is beter om hier mijn vraag te stellen.

                              Ik heb eens gekeken op Komplett maar ik zie nergens dat de u2410 IPS is.

                              Er staat bij: Dell UltraSharp U2410 - LCD-scherm - TFT - 24"
                              LCD-scherm / TFT actieve matrix

                              Is dit wel een IPS scherm?

                              Ik ben ook van plan om een neiuw scherm te kopen want nu bewerk ik nog mijn foto's met een medion en dat trekt op niks.
                              Kijk ik een beetje omhoog of omlaag dan heb ik al een heel ander beeld.

                              Ik was ook geïnteresseerd in de u2410
                              Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

                              Comment

                              Working...
                              X