Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accidenten tijdens het fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Accidenten tijdens het fotograferen

    Eens een origineel topic aanmaken....

    Wie van jullie is er al eens serieus gehavend uit een fotoavontuur gekomen ?
    Ik bijt even de spits af.

    Een aantal jaren geleden ben ik bij het fotograferen van een geiseruitbarsting (dat was in de tijd toen nog niemand naar IJsland ging) zwaar verbrand geweest (zwaar 2e graad in grote delen van mijn gezicht, hals, schouders, armen en benen). De eruptie ging voor een keer eens niet vertikaal maar zijwaarts, juist waar ik stond natuurlijk. Ik mag wel zeggen dat de camera (mijn goeie oude Nikon EL) toen mijn gezicht heeft gered. Hij heeft het trouwens zelf ook overleefd.

    En de foto ? Die was gelukt ja, maar ik heb hem zwaar betaald

  • #2
    Re: Accidenten tijdens het fotograferen

    Ik ben over een paar weken domweg gestruikeld over een rots van dezelfde kleur als het pad, met een ferme bloeduitstorting in mijn linker dijbeen en een pijnlijke linkerpols tot gevolg. Als ik tijdens mijn val de camera niet had willen redden, was ik nu waarschijnlijk al genezen geweest. De trap op, gaat al, maar helemaal plooien is nog pijnlijk.
    Diezelfde camera, met tripod, was mijn redding toen ik een paar dagen eerder, tot vier maal toe, in min of meer open veld, werd aangevallen door een zwarte havik (Buteogallus anthracinus). Ik stak de tripod de lengte van haar poten in de lucht, zodat het dier mijn ogen niet kon bereiken. De foto van de aanval staat op facebook.
    Last edited by Poza; 1 juli 2011, 10:16. Reden: latijnse naam

    Comment


    • #3
      Re: Accidenten tijdens het fotograferen

      iets gelijkt lopend van enkele jaren geleden

      http://forum.belgiumdigital.com/f6/j...me-185084.html
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Accidenten tijdens het fotograferen

        Meerdere keren:
        1 loop in Bariloche rond en kijk niet naar de stoep en er is een niveauverschilletje en maak een misstap en val recht voorover, camera zat onder de jas vanwege de koude wind, resultaat: een gloednieuwe D70 met een 24-120, D70 flits defect en de lens heel veel speling op de tubes, maar gelukkig nog wel te gebruiken en ik was dus boven op de camera gevallen en heb een aantal dagen met pijnlijke ribben en spieren rondgelopen.
        2 in Amsterdam moet ik even de groep inhalen en in de run struikel ik over een 'vloeitje' bij volledig bewustzijn maak ik een geweldige duik en weet een D300 + 80-400 onder mij vandaan en niet op de grondlandend te krijgen: schade een paar krasjes van de tweede klap naar het neerkomen. Het moet er erg spektakulair hebben uitgezien, want de hele groep kwam stilletjes aanlopen en ik was heel voorzichtig aan het proberen of alles nog heel en op zijn plaats zat en dat zat het.
        3 hardlopend in Rotterdam met een nieuwe 70-200 vr aan een Blackrapid en de statief voet van de lens ontkoppelt en alles valt op het asfalt....alleen krassen maar wel een acute hartstand bij mij....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Accidenten tijdens het fotograferen

          of zoiets ,het is maar als waarschuwing


          grtjes

          Comment


          • #6
            Re: Accidenten tijdens het fotograferen

            ik heb het ooit tijdens straatwerk aan de stok gekregen met een groepje jongeren dat blijkbaar niet op de foto wou. Waren belachelijke pipo's: ego/pietje niet in verhouding of zo. Foto gewist en verder gewandeld.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Accidenten tijdens het fotograferen

              enkele weken geleden ben ik 10 dagen foto's gaan trekken in Kroatië, tijdens de Croatia Trophy 2011, één van de zwaarste offroad-wedstrijden van Europa.

              Op dag 5 kwam de koploper in de stand, door een moeras gereden en recht op mij af, toen ik klaar stond om een foto te nemen...

              Foto heb ik niet genomen, ben juist op tijd in het moeras gedoken, alles vol slijk, enkel mijn rechterhand boven gehouden met mijn camera in, enkel een paar spatten op...

              Ikke serieus verschoten en die dag heel weinig foto's gemaakt
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                veel minder spectaculair, ik geef het toe, maar heb enkele weken geleden, tijdens de rush van een huwelijksshoot, m'n camera op m'n passagierszetel 'gelegd' omdat ik een redelijk korte rit moest doen met de auto.

                natuurlijk moet ik (murphy yeaahhhh) een 'coup de frein' geven omdat er voor me één of andere idioot rijdt die uit het niet op z'n rempedaal duwt...

                gevolg: Canon 5D mèt 24-70L lensje wordt vanop de zetel op de grond van m'n auto geslingerd.
                Was me dat effe een hartaanvalletje. Gelukkig leek alles achteraf in orde.

                Robuustheid van het beesje waarschijnlijk...
                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                Comment


                • #9
                  Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                  Vorige week kikkers in een beek gefotografeerd, liggend op een bruggetje. t Scheelde niet veel of mijn toestel en/of ikzelf lagen in t water.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                    Enkele jaren terug tijdens de warm up op zaterdag van de 24h de Spa sta ik met een groepje collega's boven op de Raidillon Eau Rouge foto's te nemen ... Plots verliest de piloot van een Saleen S7R tegen hoge snelheid de controle over zijn wagen en boort zich op pakweg 2 meter van mij in de banden ... dan slaat je hart toch enkele slagen over zenne ...
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                      2 Pocketwizards TT5 receivers + 2 SB900's die omvallen en allen sneuvelen door de wind ... telt dat ook mee

                      Voor de rest geen wilde verhalen te vertellen, ik ben nogal een "rustige" fotograaf ...
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                        Met macro's lig je al eens op de grond maar dat wist die hond niet die daar net voor mij ook even geweest was.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                          In schotland moest ik afdalen naar een lager gelegen strand dan dat de auto stond (pakweg 15 meter verticaal), kon daar mooi een kasteel fotograferen met bergen en mooie lucht erbij. Alleen koos voor de snelste weg naar beneden. Bijna paar keer onderuit (camera + 3-poot statief). Maar is gelukt. Foto's gemaakt. Toen moest ik alleen weer terug, maar kon die ingang niet meer vinden aangezien je echt helemaal uit de bosjes kwam, heb toen echt 3 kwartier gestruind door bosjes en steile baggerhelling. Kwam ik op gegeven moment uit bij de rioollozing van het restaurant ... gauw doorgeploegd door 50 meter varens.. kwam toen onder de modder verwilderd uit de bosjes boven (met een licht geurtje eraan...), toch nog redelijk dichtbij de plek uit waar ik erin was gegaan :P
                          Heeft me in iedergeval wel een paar leuke foto's opgeleverd en ook een zeer verbaasde blik van een mevrouw die van het uitzicht stond te genieten
                          1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                            Het gebeurde in Brugge. Nabij het Minnewaterpark. En niet eens zo lang geleden. De
                            toeristen trekken foto's. Ik trek toeristen.
                            Dan zie ik een mooi, Spaans uitziend meisje. Daar wou ik graag een foto van. Ik leg
                            aan, stel scherp, en zij? Zij trekt ongegeneerd haar hemdje omhoog. Geen BH. Ik heb
                            daar, echt waar, geen foto van. Verlamd.
                            Verlamd! Dat is toch het ergste dat een fotograaf kan overkomen. Ik droom er nog van,
                            en het zijn niet alleen maar nachtmerries.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Accidenten tijdens het fotograferen

                              Enkele maanden geleden ging ik naar het rivierenhof in Deurne eens een kijkje nemen samen met mijn camera, daar aangekomen stap ik uit de auto en uit de auto voor mij stapt een man uit helemaal bepakt met camera, statief...
                              Aan de praat geraakt en besloten om samen het rivierenhof rond te gaan, kwestie van een babbeltje te hebben onderweg.
                              Na een vijf minuutjes stappen zetten we onze statieven op om de eerste shots te kunnen maken en kwamen er gelijk een paar allochtone hangjongeren aangelopen die kost wat kost bij op de foto moesten. Dus heel democratisch besloten om toch enkele foto's van die gasten te nemen. Toen we eenmaal verder gingen bleven die gasten ons achtervolgen, op gegeven moment wilden ze zelfs ons gerief afnemen. Dat was het moment voor mij dat het genoeg geweest was. In overleg met mijn eendagspartner besloot ik om terug naar de auto te gaan en andere oorden op te zoeken en hij bleef nog wat rondlopen.
                              Kwam ik na een tijdje terug aan mijn auto, zag ik dat de auto van mijn eendagspartner al weg was. Ik dacht dat hij het ook beu was geworden en ondertussen ook al andere oorden opgezocht had.
                              Ik vertrek met de auto en na een vijftig meter zie ik mijn compaan aan komen rennen volledig onder het bloed zonder iets van camera bij. Na dat ik vertrokken was waren de gasten ook vertrokken om een tijdje later met een paar man meer hem eens goed af te ranselen. Gevolg: camera en toebehoren kwijt, neus gebroken en zijn auto ook weg...
                              Direct met hem naar de politie gereden aangifte gaan doen, verder naar het ziekenhuis, en dan die man thuis gaan afzetten. Vertelde zijn vrouw nog dat het al de vierde keer was dat hij zoiets voorhad...
                              Voor mij was dit goed afgelopen, maar mijn collega had minder geluk...

                              Comment

                              Working...
                              X