Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe laptop kopen.

    Ik heb het plan om een nieuwe laptop te kopen. Deze moet goed bruikbaar zijn om foto.'s te bewerken. Dus een goede videokaart een een zo kleurgetrouwe monitor.
    Sommige zeggen da Apple beter is, is dat zo.

    Wie kan mij informatie geven of plaatsen op internet waar ik deze kan vinden.
    Voor alle hulp bij voorbaat bedankt.



    Rozendaal04

  • #2
    Re: Nieuwe laptop kopen.

    Wat is je budget?

    Apple beter: soms wel soms niet, hangt van de situatie af. Is zo geen sluitend (non-fanboy) antwoord op te geven.

    Onafhankelijk welke laptop je precies koopt, als kleurgetrouwheid belangrijk is zal je apart een monitor calibratie setje aan moeten schaffen.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe laptop kopen.

      gebruik eens zoeken!
      dit is al het zoveelste draadje?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe laptop kopen.

        Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
        Wat is je budget?

        Apple beter: soms wel soms niet, hangt van de situatie af. Is zo geen sluitend (non-fanboy) antwoord op te geven.

        Onafhankelijk welke laptop je precies koopt, als kleurgetrouwheid belangrijk is zal je apart een monitor calibratie setje aan moeten schaffen.
        Butget.
        : € 1.200 a € 2.200. Ik zou er foto's mee moeten kunnen bewerken met een behoorlijk resultaat. Liefst een paar uur op batterij werken. Daarenboven niet verouderd. Dus USB 3.0 enz

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe laptop kopen.

          De prijs en capaciteiten van een computor hebben geen invloed op het uiteindelijke resultaat van de fotobewerking.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe laptop kopen.

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            De prijs en capaciteiten van een computer hebben geen invloed op het uiteindelijke resultaat van de fotobewerking.
            De kwaliteit van het beeldscherm is wel heel belangrijk om te zien wat je aan het doen bent tijdens het bewerken van foto's.
            Een duurdere laptop heeft doorgaans een beter scherm (dat zou je toch verwachten als je meer geld uitgeeft).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe laptop kopen.

              Deze misschien, Sony VAIO

              Er zijn nu ook laptops verkrijgbaar met de 2de generatie i5 en i7's, misschien daar eens naar kijken.
              Last edited by alex606; 18 juni 2011, 15:07.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe laptop kopen.

                Als ik mijn idee mag geven, voor een dergelijk budget kan je al heel wat portable power kopen en heb je twee mogelijkheden, ofwel koop je een uit de kluiten gewassen MacBook Pro 15inch (komt tegen de €2400 uit dacht ik) ofwel koop je een zware Windows laptop voor pakweg €1500 tot €2000.

                Ik zou zeker niet voor een 17" laptop gaan, dat is mooi om op te werken, maar een stuk minder praktisch om mee te nemen, en daar dient een laptop toch voor hé. Ik vind een 17" (heb zelf een MacBook Pro 17" en een HP 17,4") gewoon te groot, en eigenlijk is dat geen laptop meer maar een draagbare desktop

                Ik heb ook een 15" EliteBook van HP en die is veel handiger om mee te nemen, dus wat ik tegenwoordig aanraad : koop een degelijke, 2e generatie i7 processor, 4 of 8gb ram en minstens 500gb HD met 7200rpm (belangrijk dat je geen 5400rpm disk neemt !) met een 15" scherm, zorg ervoor dat er een degelijke grafische kaart in zit, een aparte kaart en geen ingebouwde Intel dit op het moederbord steekt ... en koop dan een extra IPS monitor (bvb een Dell U2410, komt op een kleine €500)

                Dus een goed uitgeruste 15" portable voor rond de €1200, een Dell U2410 erbij van €500, een Logitech muis van €100 en waarom niet een klein Wacom tablet voor het kritieke werk. De laptop neem je overal mee naartoe en het scherm, het muisje en het tablet laat je thuis op je bureau staan ... de ideale combinatie.

                PS : vergeet geen degelijke muis te kopen, met het trackpad kan je niet zo zuiver post processing doen hoor (ik toch niet in elk geval), dus investeer nog even extra in een Logitech Performance MX muisje ... in totaal zal je dan niet ver van de €2000 zitten vrees ik.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment

                Working...
                X