Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's tentoonstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's tentoonstellen

    Heeft er al iemand ervaring met het tentoonstellen van zijn eigen foto's?
    En dan vooral... hoe je daar aan begint en hoe je een plaats vind en op welke dingen je moet letten.

    mvg,

    Peter.
    https://www.facebook.com/groups/1520706528249743/
    https://www.facebook.com/pbvision/
    http://peterberings.webs.com/

  • #2
    Re: Foto's tentoonstellen

    Wat je ook in rekening moet brengen is kostprijs voor je foto's af te werken.

    Foto's zelf monteren doe ik niet meer: veel te veel stress (wss door onhandigheid)

    Als je dit door iemand anders laat doen, loopt het kostenplaatje aardig op, zeker als je een hele tento moet vullen.

    Groetjes
    ----------------
    Mijn portfolio

    Comment


    • #3
      Re: Foto's tentoonstellen

      Misschien eens medeforumlid Tantine (Pascale) aanschrijven. Zij heeft hier beslist ervaring
      mee, en haar kennende zal ze ook niet te beroerd zijn om je een paar goede tips te geven.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's tentoonstellen

        Eerst even de fantasie laten werken en zoveel mogelijk locaties oplijsten.
        Enerzijds heb je gratis locaties (waar je foto's soms niet tot hun recht komen, maar veilig zijn voor een starter), anderzijds heb je de betaalde galerijen.
        Na je beslissing, gaan kijken en opmeten.
        Dan heel grondig je foto's selecteren.
        Laten inlijsten zoals Hans Verleyen zegt.
        Zelf doen, daar wordt je horendol van, zeker als het een grote hoeveelheid is.
        Laten doen is meestal ook beter van afwerking, maar heeft zijn prijs.
        Een tijdstip bepalen in overleg met de eigenaar van de ruimte.
        openingsdatum bepalen.
        is de organisatie van de openingsreceptie voor jou (meestal bij gratis locaties), of wordt ze verzorgd door de galerij?
        Uitnodigingen maken.
        Zoveel mogelijk vrienden en kennissen uitnodigen, die zijn meestal zo vriendelijk om langs te komen.
        Internet gebruiken voor je aankondiging, je website, facebook, enz.
        Afhankelijk van de ligging zal je het voor de rest moeten hebben van passage.
        Toplocaties zijn uiteraard duur, maar trekken voorbijgangers als het mooi weer is.
        Ook beslissen of je er een verkoopstentoonstelling van maakt, of enkel een show.
        Als het verkoop is, oppassen voor de staat.
        Bij verkoop mag je al blij zijn dat je break even draait, heb ik de ervaring.
        Dat is ook afhankelijk van het genre foto's dat je tentoonstelt.
        Uit landschapsfoto's komen zelden opdrachten voort, uit huwelijksfoto's zal dat wellicht meer zijn.
        Enkele grote werken brengen meer op dan vele kleintjes.
        Dus: voldoende groot laten afwerken.
        Als je fotografie van goede kwaliteit is, kan je na de tentoonstelling nog aankloppen bij “Kunst in Huis”,
        misschien nemen die dan ook wat werk van je op in hun verzameling.
        Ik heb er al vele jaren zwartwit landschapsfoto's in hun verzameling zitten.
        Succes.
        Last edited by Control-Z; 18 juni 2011, 09:19.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's tentoonstellen

          kom gewoon eens kijken... Ik stel dit weekend ten toon in leuven:

          achter-de-schermen

          foto's op groot formaat en klein (A3+), een 50 tal foto's

          zo doe je ideëen op hoe je kan presenteren...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Foto's tentoonstellen

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Eerst even de fantasie laten werken en zoveel mogelijk locaties oplijsten.
            Enerzijds heb je gratis locaties (waar je foto's soms niet tot hun recht komen, maar veilig zijn voor een starter), anderzijds heb je de betaalde galerijen.
            Na je beslissing, gaan kijken en opmeten.
            Dan heel grondig je foto's selecteren.
            Laten inlijsten zoals Hans Verleyen zegt.
            Zelf doen, daar wordt je horendol van, zeker als het een grote hoeveelheid is.
            Laten doen is meestal ook beter van afwerking, maar heeft zijn prijs.
            Een tijdstip bepalen in overleg met de eigenaar van de ruimte.
            openingsdatum bepalen.
            is de organisatie van de openingsreceptie voor jou (meestal bij gratis locaties), of wordt ze verzorgd door de galerij?
            Uitnodigingen maken.
            Zoveel mogelijk vrienden en kennissen uitnodigen, die zijn meestal zo vriendelijk om langs te komen.
            Internet gebruiken voor je aankondiging, je website, facebook, enz.
            Afhankelijk van de ligging zal je het voor de rest moeten hebben van passage.
            Toplocaties zijn uiteraard duur, maar trekken voorbijgangers als het mooi weer is.
            Ook beslissen of je er een verkoopstentoonstelling van maakt, of enkel een show.
            Als het verkoop is, oppassen voor de staat.
            Bij verkoop mag je al blij zijn dat je break even draait, heb ik de ervaring.
            Dat is ook afhankelijk van het genre foto's dat je tentoonstelt.
            Uit landschapsfoto's komen zelden opdrachten voort, uit huwelijksfoto's zal dat wellicht meer zijn.
            Enkele grote werken brengen meer op dan vele kleintjes.
            Dus: voldoende groot laten afwerken.
            Als je fotografie van goede kwaliteit is, kan je na de tentoonstelling nog aankloppen bij “Kunst in Huis”,
            misschien nemen die dan ook wat werk van je op in hun verzameling.
            Ik heb er al vele jaren zwartwit landschapsfoto's in hun verzameling zitten.
            Succes.
            Ik doe het gewoon om te laten zien wat er in de natuur leeft en waar de meeste mensen voorbij lopen als ze wandelen in de natuur.
            Het is vrij duur, veel werk en stresserend.
            Zonder receptie is het al duur genoeg !
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's tentoonstellen

              Iedereen bedankt voor de reacties.
              Misschien is het wel een idee om met een paar fotografen zo een evenement samen te organiseren.

              mvg,

              Peter.
              https://www.facebook.com/groups/1520706528249743/
              https://www.facebook.com/pbvision/
              http://peterberings.webs.com/

              Comment


              • #8
                Re: Foto's tentoonstellen

                In een clubverband zijn er normaal de jaarlijkse salons, dit is zonder kosten voor de leden, buiten uiteraard de beelden en de presentatie der van.
                Ieder jaar is er "De week van de amateurkunsten" informeer is in je gemeente of stad deze vorm is ook gratis voor de deelnemers buiten de kosten van de beelden en de presentatie.

                Als je binnen de gangbare formaten blijft presentatie in een kader 40 X 50 cm in passe-partout, wat door de meeste clubs gevolgd wordt kan je ook meestal daar kaders van de club gebruiken, maar buiten clubverband kan je kiezen voor je eigen presentatie, dat is creatiever maar het jaagt de kosten de hoogte in.

                MVG, Jeff c.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's tentoonstellen

                  Oorspronkelijk geplaatst door peterberings Bekijk bericht
                  ...........
                  Misschien is het wel een idee om met een paar fotografen zo een evenement samen te organiseren.
                  ook leuk een galerij van foto,s van leden op BDLiTe?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's tentoonstellen

                    Welke soort glas (mat, museum,..) en welke soort papier voor de foto's gebruik je dan ook best?
                    Sony A700 - lens: Sigma 17-70

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's tentoonstellen

                      Ga eens kijken in C-Mine Genk/Winterslag.
                      Daar is dagelijks t/m 31 aug een expositie van Lieve Blancquaert.
                      Dat is dan wel de top, maar je zal zien dat er een regelmaat is in de soort fotografie, soort kaders en ( ten dele ) ook het formaat van de kaders.
                      Kleur bij kleur en zwart-wit bij zwart-wit.
                      In de maanden januari + februari 2012 exposeer ik nabij Eindhoven, mijn reeks Paradox & Parallel. Ik heb daar nu ruim een jaar aan gefotografeerd.
                      Het worden 20 foto's. Afgedrukt in formaat 70 X 50 cm en in zwart kader. Zie: http://www.everyoneweb.com/paradell/
                      Hopenlijk heb je hier iets aan.
                      m.v.g.
                      www.foto-frans.nl
                      workshops: ook met jouw eigen model ! .

                      Comment

                      Working...
                      X