Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Configuratie mac vs pc....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Configuratie mac vs pc....

    Aangezien ik niet dadelijk weet waar ik dit moet posten doe ik het hier maar.
    Het gaat dus niet om een discussie ofzo maar om een technische vraag.
    ik wil nl overgaan van pc naar mac, en heb nu een toestel op het oog, maar nu is de vraag of de configuratie zwakker of sterker en ja de moeite is.

    mijn pc:
    - intel core 2 quad q8300
    - 6gb ram geheugen
    -750 gb harde schijf (niet zo belangrijk, heb ook nog een externe)
    - nvidia geforce g210 met 512mb geheugen (low profile)
    - 22" full hd acer scherm
    - windows vista

    hetgene wat ik met de pc doe is, internet, muziek luisteren (niet bewerken) en natuurlijk mijn foto's, jpeg en raw met de originele canon software en soms met adobe.
    nu qua multitasken valt het mee, niet dat ik veel zaken tegelijk doe.
    nu wil ik dus voor deze mac gaan:

    Imac:
    - quad core i5 2.5ghz
    - 4gb ram geheugen
    - 500 gb harde schijf (zie opmerking boven)
    - amd radeon hd 6750m met 512mb geheugen
    - 21.5" scherm full hd.

    dus nu is de vraag, gaat deze een stap vooruit zijn?
    gaat dus gebruikt worden voor muziek te luisteren terwijl ik met dpp werk of eventueel in de toekomst met aperture.

    mvg bart
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

  • #2
    Re: Configuratie mac vs pc....

    Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
    mijn pc:
    - intel core 2 quad q8300
    - 6gb ram geheugen

    - windows vista

    hetgene wat ik met de pc doe is, internet, muziek luisteren (niet bewerken) en natuurlijk mijn foto's, jpeg en raw met de originele canon software en soms met adobe.

    Imac:
    - quad core i5 2.5ghz
    - 4gb ram geheugen
    je hebt met je toepassingen weinig nood aan een betere processor... maar wel aan geheugen en dat verminder je...

    om sneller te werken denk ik dat je gewoon een windows 7 (64bit) upgrade kan doen en nog 2Gb ram er bij, da's een pak goedkoper...

    natuurlijk als je echt naar mac wil overschakelen, dan heb je toch onze raad niet nodig? dan doe je dat gewoon!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Configuratie mac vs pc....

      Ja dat is het nu net, ik kom eigenlijk niet tekort nu, wil gewoon weten dat ik niet achteruit ga, want nu zit ik ook met een quad core op 2.5ghz.
      Maar windows 64bit staat er al op hier, en de nood om naar 8gb te gaan is bij mij weten nog niet nodig.
      maar daarmee dat ik ook dacht dat de mac op 4gb voldoende zou zijn aangezien ik nu ook niet aan de grens zit, terwijl ik ook denk dat windows iets meer geheugen vergt als mac os.
      dus dacht dat 4gb genoeg zou zijn op de mac, indien afgeraden zou ik simpel naar 8gb gaan, maar als hier kenners zijn die zeggen, op mac is 4gb genoeg dan steek ik 200euro in mijn zak .

      groeten bart
      Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
      500px site: https://500px.com/crazy_b

      Comment


      • #4
        Re: Configuratie mac vs pc....

        Zou de huidige PC gewoon houden, en geef dan een 1000€ uit aan een goed IPS 24" scherm voor de fotobewerking en dan ga je wél vooruit. Tenzij je uiteraard echt naar Mac wil dat kan natuurlijk ook. Maar het scherm lijkt me in dit geval de zwakste schakel.

        Comment


        • #5
          Re: Configuratie mac vs pc....

          Houd er ook rekening mee dat hardware vergelijken niet geheel opgaat. Zit ook nog wel nodige verschil in besturingssysteem hoe deze hiermee omgaat.

          Zelf ben ik meer van een iMac, maar komt ook dat ik alle all in ones waar Windows op draait te lelijk vind

          Comment


          • #6
            Re: Configuratie mac vs pc....

            hmm nog steeds twijfel.

            maar mijn scherm de zwakste schakel? qua kwaliteit dan of qua grootte?
            want de apple is ook maar 21.5" terwijl ik nu 22 heb, dus daar zit geen verandering in, tenzij da apple schermen zoveel beter zijn natuurlijk, de grootte stoort me nu (nog) niet echt.

            groeten
            Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
            500px site: https://500px.com/crazy_b

            Comment


            • #7
              Re: Configuratie mac vs pc....

              Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
              hmm nog steeds twijfel.

              maar mijn scherm de zwakste schakel? qua kwaliteit dan of qua grootte?
              want de apple is ook maar 21.5" terwijl ik nu 22 heb, dus daar zit geen verandering in, tenzij da apple schermen zoveel beter zijn natuurlijk, de grootte stoort me nu (nog) niet echt.

              groeten
              koop gewoon die mac, dan stoppen verder alle gedachten...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Configuratie mac vs pc....

                Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
                hmm nog steeds twijfel.

                maar mijn scherm de zwakste schakel? qua kwaliteit dan of qua grootte?
                want de apple is ook maar 21.5" terwijl ik nu 22 heb, dus daar zit geen verandering in, tenzij da apple schermen zoveel beter zijn natuurlijk, de grootte stoort me nu (nog) niet echt.

                groeten
                Ga eens naar een winkel en neem plaats achter een iMac en ervaar zelf de verschillen. heb je meer aan als wij zeggen ja hij is beter of ja hij is slechter

                Comment


                • #9
                  Re: Configuratie mac vs pc....

                  Imac scherm zal zeer waarschijnlijk beter zijn dan wat je nu hebt, maar een standalone IPS scherm van rond de 1000 euro is nog een heel stuk beter. Zeker als je het dan nog een keer calibreert heb je een zeer getrouwe kleurweergave wat toch wel belangrijk is als je aan foto's gaat prutsen. 22 is niet klein maar de norm is nu denk ik eerder toch 24.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Configuratie mac vs pc....

                    Koop extra geheugen voor je iMac niet rechtstreeks dan kost het te veel. Die modules achteraf kopen en zelf in iMac steken is echt eenvoudig en veel goedkoper.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Configuratie mac vs pc....

                      ja 24inch zou wel beter zijn, laat nu net het probleem zijn dat apple alleen 21.5 en 27 aanbied. en 27 lijkt me net wat te groot voor de afstand die ik van het scherm zit (+/- 60cm)
                      over het geheugen had ik inderdaad al gezien dat het voor 70 euro te krijgen is ipv van de 200 die apple er zelf voor vraagt.

                      groeten bart
                      Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                      500px site: https://500px.com/crazy_b

                      Comment


                      • #12
                        Goeie raad, voor je een Mac aankoopt, eerst even proberen, manier van werken verschilt nogal met windows.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Configuratie mac vs pc....

                          De mac is aangekomen
                          en dadelijk ook maar het 2de scherm aangesloten, is best wel relax werken zo, alleen nog een beetje mijn weg vinden....

                          groeten en bedankt voor de feedback
                          Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                          500px site: https://500px.com/crazy_b

                          Comment


                          • #14
                            Re: Configuratie mac vs pc....

                            Veel plezier ermee .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment

                            Working...
                            X