Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-135

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 18-135

    Hallo

    Omdat de autofocus van mijn kitlens kapot is, ben ik naar de winkel gegaan voor een nieuwe lens. Nu de verkoper heeft mij de canon ef-s 18-135mm aangeraden, en deze heb ik ook meegenomen. Ik zag wel dat er redelijk veel negatieve commentaar was over deze lens. Is deze dan zo slecht? Ik ben nog maar een beginner met fotografie en weet ook nog niet direct welke tak ik specifiek ga kiezen. Ik weet dat ik misschien beter eerst eens op mijn gemak gekeken had, maarja ik was daar en hij zei dat het zeker geen slechte lens was dus.. Heb ik hier nu echt een miskoop mee gedaan?

    gr Stef

  • #2
    Re: Canon 18-135

    Nee hoor, maak je niet ongerust, het is uiteindelijk de fotograaf die de foto maakt, niet de lens. Het is waar, er zijn objectieven de scherpere beelden opleveren dan jouw objectief. Maar voor bekijken op het scherm (laat ons zeggen een grootte van ong. 1000 pixels) of afdruk op 10-15 formaat, of zelfs in een fotoboek een A4-afdruk) zal deze lens, mits goed gebruik prima beelden afleveren. Je dient de reviews steeds met het nodige korreltje zout te nemen.

    En laten we nu even het bereik bekijken: omgerekend naar kleinbeeld formaat beschik je nu over een bereik van 29-216 mm. Toen ik vele jaren terug in het analoge tijdperk begon met fotografie, konden we als beginner van dergelijk bereik alleen maar dromen.

    Begin gewoon te fotograferen met deze lens en je zal stilaan merken wat je interessegebieden zijn en dan kan je later uitbreiden naar het tele-bereik, het groothoek-bereik of meer naar de macro.