Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kuala Lumpur en Visa (+ update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kuala Lumpur en Visa (+ update)

    Nav de topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=36446 heb ik samen met 2 mede BD-ers een paar batterijen besteld.

    Moet het nu lukken dat ze een bepaalde batterij niet meeleveren, omdat het niet beschikbaar was (ipv eens een mailtje te sturen om te vragen of ik niet wou wachten tot alles ineens kon opgestuurd worden ).
    Bij het pakket zat het uittreksel (een dubbel) twv van 62.40US$, daar waar ik een bestelling geplaatst had van 84.20US$, en ook voor dit bedrag de VISA-opdracht gegeven heb.
    Ze hadden dus het bedrag van de niet-geleverde batterij zelf in mindering gebracht. Nu vraag ik mij toch af, hoe zij dit bedrag kunnen aanpassen ?

    Wat mij ook opviel is dat de mail met de orderbevestiging zo maar mijn visa-card nummer en exp.date bevatten ???
    Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Dit gebeurt meestal toch via een secured site ? Strange...

    Na een paar mails bevestigden ze dat ze de ene batterij gingen nasturen, zonder verzendingskosten aan te rekenen.
    Plots krijg ik een mail met tracking van FedEx, dat er een pakje op komst is. (Morgen wordt het afgeleverd).

    Ik heb geen mail gekregen van Saba...dinges uit Kuala Lumpur, met de bevestiging dat de batterij op komst is.

    Nu begin ik zowat te denken dat die mannen adhv mijn kaartgegevens misschien zelf wel de rekening vereffenen , aangezien ze heel gerust zijn en zomaar de batterij versturen zonder dat ze mij om een betaling vroegen.

    Tenzij ze me het zootje schenken , maar dat zal wel niet zeker ?

    Als dat zo is (als...) zijn dit wel gevaarlijke praktijken.
    Ik heb nog geen uittreksel van Visa om dit allemaal te kunnen checken, maar heb een raar voorgevoel.


    Heeft iemand een idee of ik de huidige betalingen, gedaan met mijn Visa-kaart kan checken op de site van Visa of elders ??
    Vind niet direct iets op de www.visa.com site.

    UPDATE 10.02.2004
    Ondertussen is de batterij door FedEx afgeleverd, en wat blijkt...
    Er zit een dubbel in van een betaling met mijn Visa kaart twv het juiste bedrag van die batterij. Ze hebben dus een betaling gedaan in mijn plaats, zonder dat ik dus een opdracht gegeven heb, en zonder dat ze daar enige correspondentie over gevoerd hebben !
    Er is betaald (en geen Euro meer) voor wat ik gekregen heb, maar het is de manier van doen die mij niet zint.
    Bljkbaar worden de kaartgegevens zomaar hergebruikt voor een andere betaling...
    Ik stuur hen vanavond alvast een mail met de vraag om uitleg...

    Men weze gewaarschuwd !
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Bij dexia kan je controleren welke betalingen bij visa binnen zijn op je kaart.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Is bij Fortis... Ik kijk het eens na. Bedankt voor de tip.
      EDIT
      FF pc-banking nagekeken, en er is inderdaad een optie "kredietkaarten"
      Enkel de 62.40US$ is er afgegaan.
      Originally posted by Lazy Charles
      Bij dexia kan je controleren welke betalingen bij visa binnen zijn op je kaart.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Blijven opvolgen, kan je veel vroeger eventuele onreglmatigheden stopzetten.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Als je sneller wil weten of er transacties zijn gedaan kun je altijd de klantendienst bellen van Visa/BCC : 02/205.85.85.

          Onlangs had ik iets besteld bij een Canadese firma die als extra beveiliging eerst het bedrag van de bestelling in twee willekeurige bedragen op mijn kaart reserveerde.
          Ik moest eerst het exacte bedrag van beide transacties of de unieke transactie IDs per mail bevestigen, dan zou de bestelling doorgaan.

          Natuurlijk kon de bank dit mij niet geven (Fortis) omdat het een nog niet bevestigde transactie was, ook niet beschikbaar in Pc-banking. Dan maar gebeld naar Visa, na de nodige identiteitscontroles kreeg ik zonder problemen de juiste info.

          Als die mannen in Kuala Lumpur iets willen aanrekenen - kunnen zij in principe nog steeds op basis van de eerste bestelorder - zal je het door Visa te bellen het snelst te weten komen.

          Comment


          • #6
            Dama wees gerust je kunt binnen 3 maanden nadat er een bedrag is afgehaald nog terug boeken, daarom kun je hier in Nederland en Duitsland bijna niet met een cred.kaart via internet betalen.

            Hier is het meestal rembours, of vooruit betalen en dat is pas eng.

            Kijk maar eens bij de voorwaarden van je bank.

            Groeten Omega.

            www.digiwaart.nl

            Comment


            • #7
              Zodra een handelaar in bezit is van je kaartgegevens kan hij eender welk bedrag van je rekening halen. In de USA reserveer je bv een hotel en moet je de VISA kaartgegevens doorbellen. Kom je door een of andere reden niet naar het hotel, dan wordt toch een bedrag van je rekening gehaald. Ikzelf ben 3 jaar geleden zo via VISA 171000Bfr lichter gemaakt. Zonder discussie heeft VISA mij het bedrag 3 weken later terugbetaald. VISA betaald in geval van fraude meestal vrij spontaan terug. Zo vermijden ze dat fraudes met VISA kaarten in de publiciteit komen want hun veiligheidssystemen zijn zo lek als een rieten mand.

              Comment


              • #8
                Het zal VISA een zorg wezen... Uiteindelijk draagt de handelaar het risico; moest hij maar niet zo stom zijn om een dubieuze VISA-transactie te aanvaarden. Met mijn in België gestolen kaart werd binnen de 10 uur 2.300 € uitgegeven in ... Portugal (!) Die bende moet wel goed georganiseerd zijn geweest. Uiteindelijk is er geen rooie eurocent van m'n rekening gegaan wegens tijdig protest van mijn kant.

                In die zin kan je als consument op beide oren slapen met VISA-transacties.

                Of toch niet...? Een paar maand geleden heeft een onverlaat mijn kaart laten blokkeren via het internet. Dat ontdekte ik in de luchthaven toen ik op punt stond om naar Italië te vertrekken. Leuk is anders.
                Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                Comment


                • #9
                  als ik met mijn Belgische VISA iets in de USA bestel en laat leveren op hotel, dan heb ik steevast problemen omdat de handelaar het verdacht vind.

                  omgekeerd, als mijn amerikaanse collega iets met zijn US creditcard besteld en op zijn belgisch appartement laat leveren, heeft hij ook steevast problemen. Hij loste dit op door vooraf zijn bank in te lichten dat hij voor x aantal maanden naar europa komt zodat de handelaar de bank van mijn colega kan contacteren

                  bij fraude is blijkbaar het risico in princiepe voor de handelaar .. die zijn dus voorzichtiger geworden

                  Comment


                  • #10
                    ik heb er ook al besteld en kan alléén maar zeggen dat alles in de puntjes klopte.

                    PIN in australie is een ander verhaal reeds twee maanden geen afhouding van visa
                    il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                    Sport & Event Photography

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dama
                      Bljkbaar worden de kaartgegevens zomaar hergebruikt voor een andere betaling...
                      Ik stuur hen vanavond alvast een mail met de vraag om uitleg...

                      En ? al een antwoord gehad?
                      http://www.vannecke.be
                      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                      Comment


                      • #12
                        Ik ondertussen vernomen dat dit de normale manier van werken is.

                        Ik geef een opdracht aan Visa om een bepaald bedrag te betalen.
                        Dit wordt beschouwd als een reservatie voor dit bedrag, hetwelke dan wel in verschillende keren kan opgenomen worden.
                        In mijn geval dus in twee keren.
                        Maar er kan niet boven dat bedrag gegaan worden zonder te spreken van fraude.

                        Ze hebben wel het totale bedrag gerespecteerd.
                        Ik hou alvast mijn visa-rekening in de gaten...

                        Kan deze "reservatie" en die manier van werken hier eventueel bevestigd worden ?
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment

                        Working...
                        X