Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ramp: alle foto's geven foutmelding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ramp: alle foto's geven foutmelding

    Hoi

    Ik heb mijn foto's van verschillende harde schijven samen gezet op 1 externe HD met als bedoeling deze te kopieren. Nu moet er iets foutgelopen zijn want ik krijg telkens bijgevoegde melding voor mijn Jpegs. Met mijn NEFs is niks aan de hand...

    De aparte HD werden ondertussen reeds geformatteerd...

    Kan ik nog iets doen???


    Last edited by LesC; 12 juni 2011, 11:25. Reden: Link even aangepast

  • #2
    Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

    Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanviaene Bekijk bericht
    Hoi

    Ik heb mijn foto's van verschillende harde schijven samen gezet op 1 externe HD
    misschien iets meer informatie geven,
    op welke manier heb je ze samen gezet?
    slepen?

    Comment


    • #3
      Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

      Dat lijkt een Mac-alert, niet? Heb je de JPGs verplaatst van een Mac-geformatteerde HD naar een FAT32 formaat of zoiets? Weet dat als je een externe HD koopt, dat deze meestal gepreformatteerd komt, maar niet in het formaat dat Mac het liefste lust.
      Hoe groot is zo'n voorbeeld JPG (bv die 'Wolf.jpg")?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

        1. Is inderdaad MAC
        2. de files hebben nog steeds hun oorpsronkelijke grootte (bv 3,8 Mb)
        3. ik heb de nieuwe schijf moeten goedzetten voor mac (journaled) net zoals de aparte schijven stonden...
        4. overgezet door inderdaad alle mappen te slepen

        Comment


        • #5
          Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

          In principe zou alles in orde moeten zijn, en toch is dat niet het geval. Hmm.... een ander programma dan Voorvertoning misschien dat JPG kan openen? Kan je er eentje ergens plaatsen, zodat ik het eens kan downloaden en bekijken?
          Gebruik je iPhoto? Want bij mij is het zo dat de JPGs niet zomaar 'los' staan (in een folderstructuur), maar in de iPhoto Library zelf zijn opgenomen, terwijl ik mijn RAWs (CR2 bestanden in mijn geval) op een externe harde schijf stockeer, en beheer met Adobe Bridge.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

            Alvast bedankt voor de moeite!

            Hightail Spaces lets you send unlimited files, of any size, to anyone. Collaborate with your team and evolve your work.


            Ik gebruik Lightroom 3. Ik wilde één catalog (of library bij iPhoto vermoed ik) samenstellen...
            Maar oudere catalogs vond hier niet meer terug... Vandaar dat ik de foto's begon aan te klikken en merkte dat niet het path het probleem was maar de foto an sich...
            Last edited by pieterjanviaene; 12 juni 2011, 14:16.

            Comment


            • #7
              Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

              Ik heb zowat al mijn ideeën (en programma's) uitgeprobeerd, maar slaag er evenmin in. Ik vraag me toch af wat hier exact mee gebeurd is, of wat er aan de hand zou kunnen zijn.
              Ik geef het nog niet helemaal op, maar momenteel sta ik paf.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

                Vermoedelijk opgeven... want hij is zijnen header in jpg kwijt ( toch van die foto die hij heeft doorgestuurd. ( heb ook ne nikon file, canon, pentax en sony jpg genomen)), en die begint telkens met :" ÿØÿà JFIF" en de zijne niet, nu weet ik natuurlijk niet hoeveel hij kwijt is van den header, dus...
                Ergens gelezen , dat als hij ne foto neemt met hetzelfde toestel, en die in notepad opendoet, en ziet wat hij mist, dan kan hij dat ervoor plakken, maar wie zegt dat alleen zijnen header kapot is.?
                als hij nog niet naar zijn "oude "harddisken heeft geschreven, enkel geformateerd, dan kan je met rescue pro, wel bijna alles terug halen.
                Maar zo gelijk ze nu zijn: ik denk dat ze niet meer te redden zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

                  Er stonden wat filmpjes op die schijf en die zijn ook onherkenbaar...
                  Ik geef het op!

                  Bedankt voor de hulp! Gelukkig heb ik mijn Flickr-account nog (+/- 6000 foto's)
                  Nu nog zoeken hoe ik die kan bewaren...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding

                    Ik geef toch nog niet op :-)

                    Iemand ervaring met data recovery en dan specifiek op mac voor geformatteerde schijven?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ramp: alle foto's geven foutmelding



                      Ik heb ze allemaal terug! Danzkij Disk Drill...
                      Ik ben in de wolken!!!

                      Comment

                      Working...
                      X