Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografisch weblog VARA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografisch weblog VARA

    Ter info:

    De Nederlandse zender VARA startte samen met de Amsterdamse Rietveldacademie een weblog, een soort internetdagboek, waar zo’n 35 jonge fotografen dagelijks eigen werk op het net zetten. De prenten zijn elke week ook gewijd aan bepaalde thema’s, zoals bijvoorbeeld vrijheid, dood of liefde.
    Taal: Nederlands

    BNNVARA staat voor een eerlijk gelijkwaardig Nederland. Wij zijn voor. Jij ook?
    Panoramix

  • #2
    Panoramix, bedankt voor de tip. Meteen een bookmark van gemaakt.

    Comment


    • #3
      Graag gedaan... 'k Bekijk ook graag veel voorbeelden van fotografen.
      Panoramix

      Comment


      • #4
        Hmmm, Rietveldacademie, tis kunst omdat ze ervoor geleerd hebben blijkbaar. Foto's doen me niks daar. Er zijn hier straten vol gallerijen waar de grootste troep hangt. Zogenaamde moderne kunst maar meer om mee te pronken door de semi-interlectuelen met veel geld.
        Groeten,
        Ronald
        http://fotografie.jouwweb.nl/

        Comment


        • #5
          Originally posted by maturin
          Hmmm, Rietveldacademie, tis kunst omdat ze ervoor geleerd hebben blijkbaar. Foto's doen me niks daar. Er zijn hier straten vol gallerijen waar de grootste troep hangt. Zogenaamde moderne kunst maar meer om mee te pronken door de semi-interlectuelen met veel geld.

          Hallo maturin, niet zo negatief. We zeggen ook niet dat we het mooi vinden. Misschien kijken we wel om er achter te komen hoe we het niet willen.
          Overigens, wil je een shooting day in Amsterdam organiseren, zodat we eens de kunst van jouw straatfotografie kunnen leren ;-)

          Comment


          • #6
            Ik heb ook al mooiere foto's gezien, maar vind het wel een tof initiatief. 'k Ga toch kijken welke foto's er nog volgen.
            Panoramix

            Comment


            • #7
              Originally posted by Panoramix
              Ik heb ook al mooiere foto's gezien, maar vind het wel een tof initiatief. 'k Ga toch kijken welke foto's er nog volgen.
              Tja, wat is mooi, wat is lelijk? De eeuwige vraag in de kunst, er zitten wellen boeiende beelden tussen dingen die je aan het denken kunnen zetten en dat is toch waarvoor we het allemaal doen.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Oeps sorry hoor maar ik kan heftig worden als alleen het feit dat het om de beroemde Rietveld gaat het blijkbaar de moeite is er een weblog van de Vara nog wel aan te besteden. Maar de link staat ook bij m'n fovorieten hoor . Er is ooit een serie documantaires geweest over de toneelschool. Ik heb nog nooit zoveel mafketels bij elkaar gezien En acteurs zijn erg slecht hier op enkele uitzonderingen na. Alleen van het idee om een SD te organiseren krijg ik al de kriebels en paniekaanvallen dus dat zit er niet in. Ik dacht dat Hanske wel het idee had. Verder beslist eens komen, zo met enkele mensen vind ik het wel leuk.



                Originally posted by j@n
                Originally posted by maturin
                Hmmm, Rietveldacademie, tis kunst omdat ze ervoor geleerd hebben blijkbaar. Foto's doen me niks daar. Er zijn hier straten vol gallerijen waar de grootste troep hangt. Zogenaamde moderne kunst maar meer om mee te pronken door de semi-interlectuelen met veel geld.

                Hallo maturin, niet zo negatief. We zeggen ook niet dat we het mooi vinden. Misschien kijken we wel om er achter te komen hoe we het niet willen.
                Overigens, wil je een shooting day in Amsterdam organiseren, zodat we eens de kunst van jouw straatfotografie kunnen leren ;-)

                Groeten,
                Ronald
                http://fotografie.jouwweb.nl/

                Comment


                • #9
                  Nou Maturin daar houd ik je aan. In het voorjaar wil ik een paar dagen naar Amsterdam en dan kunnen we ergens afspreken en ik kan erg aardig zijn, dus geen paniekaanvallen.
                  Ik zie dat je een weblog hebt. Ik ga daar eens kijken om me voor te bereiden op de 'maturin-style'

                  Comment


                  • #10
                    ... de gedachte dat je kan ergens kan 'leren' kunstenaar te worden vind ik op zich al lachwekkend eigenlijk.
                    http://www.razziphoto.com/

                    Comment


                    • #11
                      Nee kunstenaar worden kan je niet leren, maar bijvoorbeeld wel iets over techniek en kunstgeschiedenis en dat lijkt me al minder belachelijk. Zoiets als de fotoschool alhier. Niet zo ongenuanceerd razzi.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by razzi
                        ... de gedachte dat je kan ergens kan 'leren' kunstenaar te worden vind ik op zich al lachwekkend eigenlijk.

                        Kunstenaar wordt je niet, dat ben je... inderdaad...

                        Maar... Er zijn ongetwijfeld heel wat latente kunstenaars die de weg niet vinden om hun gedachten te uiten. Creativiteit en drang om die vorm te geven kan je hebben. De middelen daartoe zijn echter niet evident en kunnen aangeleerd worden. Technieken (beeldhouwen, schilderen, woordkunst, filmen, enz...) zijn niet altijd uit zichzelf te ontdekken. Daar zijn meesters - of beter voorgangers - voor nodig... Het kunstonderwijs is daartoe een dankbaar middel !

                        Dat wil echter niet zeggen dat het zogenaamd 'kunstonderwijs' niet al veel latente kunstenaars in de kiem heeft gesmoord... 'Punten geven' en 'persoonlijke gedreven creativiteit' gaan niet altijd in harmonie samen...

                        Vriendelijke groet,
                        Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment

                        Working...
                        X