Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60 D lensvraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60 D lensvraagje

    Dag iedereen, heb sinds heel kort (lees 2 maanden) de smaak te pakken gekregen wat foto's te maken. Ik heb een canon 60D aangeschaft. Ik ben een echt groentje ih vak en vraag me af vermits dit geen full frame toestel is of het dan beter is om te investeren in EF-S lenzen of toch eventueel in EF (misschien zelfs L) lenzen.
    Alvast bedankt voor jullie tips...
    Groetjes,
    Pat.

  • #2
    Re: Canon 60 D lensvraagje

    Wacht even af hoe de microbe zicht ontwikkeld, als je bij een crop sensor blijft is er niks mis met EFs, wil je echt ooit een full frame Canon dan kan je alle EFs lenzen gaan verkopen, de beste maar ook de duurste investering is dus in EF L lenzen.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60 D lensvraagje

      Dankjewel Jeff. Ik maak nu foto's met een EF-S 18-200 maar ben niet echt blij met het licht en de kleuren. Ik twijfel dus voor de moment tussen een EF-S 17-55 f2.8 of een Canon EF 24-105 4L Is USM. Deze hebben beide bijna dezelfde prijs.
      Moest ik naar een full frame overstappen zou dit wel pas binnen een jaar of 3-4 zijn.
      Alvast bedankt.
      Groetjes,
      Pat.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60 D lensvraagje

        Als het drie a vier jaar zou duren zou ik toch een 17-55 2.8 IS nemen, die kun je dan nog voor een redelijk bedrag verkopen binnen zoveel jaar, met de 24-105 zul je zowiezo een hoop breedhoek (zie 1.6 cropfactor) missen, die echt wel van pas komt, maar dat hangt volledig af van jouw wensen natuurlijk.
        een goedkopere optie is de sigma variant met os of de tamron variant zonder VC, deze zijn goede alternatieven en moeten zeker niet veel onderdoen voor de canon ef-s versie, sterker nog: ze komen er erg erg dichtbij voor een goedkopere prijs.
        "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60 D lensvraagje

          Bedankt voor de info Micn.
          Mvg,
          Pat.

          Comment

          Working...
          X