Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jalbum openbaar voor slechts enkele vrienden of familie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jalbum openbaar voor slechts enkele vrienden of familie

    Ik ben eens aan het rondkijken hoe Jalbum werkt (in eerste instantie om een free-account te nemen, kan later eventueel naar betalende account gaan), maar volgende vraag kan ik nergens terugvinden bij de FAQ en andere hulp/tutorial/handleiding-pagina's (of ik ben verkeerd aan het zoeken):

    Ik zou een eventuele Jalbum-website willen aanmaken, maar dan zo dat mijn volledige Jalbum-site dan paswoord beveiligd is (dus niet elke album nog eens apart beveiligd...voor zover ik eens getest heb, staat er dan op elk album "hidden" en moet ik enkel een paswoord ingeven om initieel alle mappen "te zien", al kan ik daarna nog kiezen map per map of ik die apart beveilig).

    Nu zou ik dit wel toegankelijk willen maken voor enkele familieleden en vrienden.
    In eerste instantie dacht ik dan om gewoon mijn paswoord te geven, maar probleem is dat zij dan ook structurele veranderingen kunnen aanbrengen (wissen van foto's, tekst toevoegen ed).

    Hoe kan ik dit oplossen?

    Ik heb gezocht of ik geen account kon aanmaken voor "friends" die al dan niet met nog invullen van het paswoord op mijn jalbum konden, als bezoeker. Maar het enige wat ik vind is een "sign in" waarbij die friends dan ook effectief een eigen album moeten gaan creëren en waarbij ik nog niet helemaal doorheb of die dan toch nog in mijn jalbum als bezoeker kunnen gaan.
    Of moet ik een andere weg volgen? Of gaat dit helemaal niet?
    (Kan dit beter bij Smugmug ofzo, dit heb ik nog niet bekeken omdat ik de twee weken free trail nogal kort vind voor mezelf , ik moet effe kijken of ik zo'n webalbum wel voldoende ga onderhouden, niet dat ik er na een half jaar niet meer naar omkijk ? Flickr vind ik te druk, dus die sluit ik bij voorbaat uit.)

  • #2
    Re: Jalbum openbaar voor slechts enkele vrienden of familie

    Niemand een idee hoe ik het kan oplossen.
    Heb nog zitten googelen, maar kom voorlopig nog niks tegen.
    Jalbum lijkt voorlopig een alles of niks verhaal qua privacy ?

    Comment


    • #3
      Re: Jalbum openbaar voor slechts enkele vrienden of familie

      Het is eenvoudig om een bepaald album af te schermen met een wachtwoord.
      Open Jalbum, ga in de menubalk naar "Tools" - "Publiceer- beheer".
      Klik op de knop "Verbind" en je krijgt een overzicht van je gepubliceerde albums.
      Selecteer een album en klik op het knopje met het slotje "beveilig met wachtwoord".
      Vul hier een wachtwoord in en stuur dit naar je vriende/familie samen met de url van je album.
      Dit alles kan ook dadelijk gebeuren bij het publiceren van een album.

      Comment


      • #4
        Re: Jalbum openbaar voor slechts enkele vrienden of familie

        Oorspronkelijk geplaatst door Classboy Bekijk bericht
        Het is eenvoudig om een bepaald album af te schermen met een wachtwoord.
        Open Jalbum, ga in de menubalk naar "Tools" - "Publiceer- beheer".
        Klik op de knop "Verbind" en je krijgt een overzicht van je gepubliceerde albums.
        Selecteer een album en klik op het knopje met het slotje "beveilig met wachtwoord".
        Vul hier een wachtwoord in en stuur dit naar je vriende/familie samen met de url van je album.
        Dit alles kan ook dadelijk gebeuren bij het publiceren van een album.
        Dat klopt idd, dat ik elk album apart kan beveiligen.
        Maar ik wil net de aparte albums vrij laten van wachtwoord maar de "site" (ik weet niet hoe ik het moet noemen, mijn jalbum dus) volledig voor welbepaalde vrienden/familie toegankelijk maken, zodat ze niet bij elk mapje apart een wachtwoord moeten ingeven.

        Misschien zit mijn denkwijze verkeerd, maar ik werk bij wordpress zo. Ik kan enkele vrienden toelaten om in te loggen (zij loggen in op hun account, en als ze dan naar het adres van mijn wordpress-blog gaan krijgen zij onmiddellijk toegang omdat ik dat heb ingegeven heb dat die bepaalde accounts alleen toegang krijgen).
        Maar ik zie bij jalbum nergens waar ik bepaalde accounts wel kan toelaten om op mijn site te komen.

        Enige "omweg" waar ik voorlopig aan denk is om met submappen te werken.
        Eén hoofdmap beveilig ik zoals Classboy zegt, en in die map ga ik dan met submappen werken.
        Voordeel is dat die bepaalde vrienden zelfs geen eigen account moeten hebben.
        Iemand enig idee of dat nog "werkbaar" is eens je daar bijvoorbeeld met 10 of 20 (ik zeg maar iets) submappen zit, ik heb het dan over het opladen en snelheid van het bekijken van de foto's in het algemeen?
        Of hangt dat af van het gekozen template?
        Het openen van de site (nadat ik mij heb ingelogd) duurt bij momenten al verschrikkelijk lang (soms gaat het onmiddellijk), dus daar vrees ik voor als er op termijn veel foto's opstaan.

        Comment

        Working...
        X