Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dvd/tips/tutorial babyfotografie gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dvd/tips/tutorial babyfotografie gevraagd

    mij nicht haar meisje wordt bijna 1 jaar en zouden graag wat mooie foto's van haar maken.
    Kennen jullie een goede dvd/ tutorial/boek of zelf goede tips hiervoor?
    welke locatie is hier het beste voor?
    ikzelf heb geen studio ofzo dus dat is niet de bedoeling :-)

  • #2
    Re: dvd/tips/tutorial babyfotografie gevraagd

    De postings worden hier met de dag banaler, tegen dat je alles onder de knie hebt doet ze haar eerste communie, leer door het te doen of je kans is verkeken !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: dvd/tips/tutorial babyfotografie gevraagd

      bedankt voor de tip :-)

      Comment


      • #4
        Re: dvd/tips/tutorial babyfotografie gevraagd

        tip voor een peuter van 1 jaar!!

        heb er hier eentje van 18 maand, loopt al van toen ze 10 maand was!

        de gouden tip, gedult en timing en het interessant houden!
        staat een leuke reeks op mijn blog van ons meid
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: dvd/tips/tutorial babyfotografie gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
          mij nicht haar meisje wordt bijna 1 jaar en zouden graag wat mooie foto's van haar maken.
          Kennen jullie een goede dvd/ tutorial/boek of zelf goede tips hiervoor?
          welke locatie is hier het beste voor?
          ikzelf heb geen studio ofzo dus dat is niet de bedoeling :-)
          1 een grote dikke vette reflexcamera met grip gebruiken zodat je "kiekeboe" kan spelen met je camera. Met een kleinere camera zal dat ook wel kunnen.
          2 Zorg dat het kleintje gegeten en geslapen heeft en zich op zijn/haar gemak voelt.
          3 Locatie: een waar het kleintje zich goed in voelt. Geen idee wat voor materiaal je hebt. Ik zorg altijd voor de mogelijkheid tot off camera flitsen voor foto's op locatie.
          4 Mijn zoontje is nu een jaar en 2 weken en die is momenteel niet te motiveren voor iets anders dan zijn goesting. Pas je dus aan aan het kind want andersom gaat op die leeftijd niet gebeuren.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: dvd/tips/tutorial babyfotografie gevraagd

            Ik denk inderdaad dat de essentie al gezegd is: je "baby-skills" zijn het belangrijkste. Je techniek heb je best al onder de knie, zodat je volledig op de baby kan concentreren. "Instellingen" op de camera, lichtmeting,... zijn voor een baby niet anders dan voor een ander onderwerp. Persoonlijk probeer ik flitslicht te vermijden, maar soms kan het niet anders natuurlijk. Continu licht is wat comfortabeler voor het kleintje. Onderschat de kracht van een noordgericht, groot raam (of een raam met een wit laken ervoor) niet. Met andere woorden: maak het jezelf niet te moeilijk als je wat nerveus bent of als dit je eerste keer is. Verlies jezelf in dat geval niet in techniek, maar hou het bij de basics. Er is niks mis met kiezen voor de veilige optie...

            Succes,

            Roeland
            www.135mm.be
            @135mm_leuven
            info@135mm.be

            Comment


            • #7
              Re: dvd/tips/tutorial babyfotografie gevraagd

              Als je met een reflex werkt, is het volgende misschien wel handig:

              Pez figuurtje op flash mount

              Denk dat de kleine mooi naar de camera gaat blijven lachen


              Gewoon veel foto's nemen op verschillende momenten (slapend, spelend, etend, ...) en dan gewoon selecteren. Met zo'n kleine kindjes zijn het allemaal leuke foto's.


              Mvg

              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment

              Working...
              X