Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot 13

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shoot 13

    In Shoot 13 staan tests van twee nieuwe Sony-camera's. De officiële prijzen heeft Sony pas vandaag bekendgemaakt, dus die vul ik nog even aan:

    Sony Alpha A35: body 600 euro, body + 18-55mm lens 700 euro.
    Sony NEX C-3: met 16mm lens 580 euro; met 18-55mm lens 630 euro; met beide lenzen 730 euro.
    Beide toestellen zijn leverbaar vanaf augustus.

    En zoals steeds hoor ik graag wat jullie van het nieuwe nummer denken.

    Erik

  • #2
    Re: Shoot 13

    Erik,

    Nummer 13 gisteren ontvangen. Dus nog niet veel tijd gehad om het op het gemak te lezen.
    Toch al eens diagonaal het artikel over " Licht " gelezen. Vond het interessant en zeker nuttig. Zal de training in het zien van licht eens proberen op te starten.
    De andere artikels komen bij wat meer tijd aan bod.

    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Shoot 13

      Klein foutje in de Challenge gekropen (copy-paste) denk ik.

      In Shoot 13 (nu in de kiosk) lees je tips en trucs die je inspiratie geven om foto’s te maken met je flitser los van de camera. Pas die kennis toe en bezorg ons je origineelste beeld voor de dertiende Shoot Challenge: Citytrips.
      Is nog van vorige challenge: stobist.

      In Shoot 12 (nu in de kiosk) lees je tips en trucs die je inspiratie geven om foto’s te maken met je flitser los van de camera. Pas die kennis toe en bezorg ons je origineelste beeld voor de twaalfde Shoot Challenge: strobisme.
      Staat ook zo op de site.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Shoot 13

        Het gebruik van omkeerringen en omgekeerde objectieven bij macro is tegenwoordig een beetje in onbruik geraakt.
        Leuk dat er nog eens een artikel over verschijnt, geeft de mensen goesting om er nog eens mee te experimenteren
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Shoot 13

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Klein foutje in de Challenge gekropen (copy-paste) denk ik.



          Is nog van vorige challenge: stobist.



          Staat ook zo op de site.
          ja, foutje in het magazine. Wordt aangepast op de website.

          Erik

          Comment


          • #6
            Re: Shoot 13

            Dacht dat je dit misschien interessant vond, Erik .

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Ik moet je hierin gelijk geven...heb het "artikel" eens gelezen in de shoot...

            Klagen over de menustructuur, ok fair enough. Maar over de instelbare shortkeys, daar reppen ze geen woord over.
            Het is zoals je zegt, de info is minimaal en weinig relevant, en elk artikel gaat steeds over hetzelfde. Ofwel moeten ze uitbreiden over de kitlens, ofwel zwijgen. Maar spreken in de laatste zin over tonvervormig? Komaaaaaaan...zeg dat ook iets nuttigs zoals dat de lens geruisloos is, beschikt over een efficiënte beeldstabilisatie, etc...
            De meegeleverd flits is niet krachtig genoeg...klopt, maar daarom is er nu ook een nieuwe betaalbare opzetflits voorgesteld. Daar kon toch ook vermeld worden zou ik denk?

            Belachelijk wordt het pas als je de specificaties bekijkt op p89, copy paste van de vorige nex?
            Iso range 200-12800? (dit is 100-12800)
            burstmodus 7fps? (zelfs hun eigen artikel zegt 5,5)
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Shoot 13

              Tja, als ik geen (volgens mij) minpunten van besproken toestellen mag aanstippen dan kan ik beter stoppen met reviews schrijven

              En "klagen over de menustructuur"? Ik schrijf net dat Sony een pluim verdient voor het eenvoudige menu. Maar - en daar blijf ik bij - dat wordt een nadeel als je een fotograaf bent die vaak instellingen wil aanpassen. Maar dat is dus niet de voornaamste doelgroep voor deze camera. En ja, je kan een opzetflits kopen, maar dat ga je dus ook niet doen als je net een compacte camera wil die je overal kan meenemen.

              Erik

              Comment


              • #8
                Re: Shoot 13

                Waar vind ik die wedstrijd voor de workshop? (heb't boekje niet bij me liggen op't werk)
                Op de site vind ik niets terug.

                Comment


                • #9
                  Re: Shoot 13

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Waar vind ik die wedstrijd voor de workshop? (heb't boekje niet bij me liggen op't werk)
                  Op de site vind ik niets terug.
                  De workshop met Tom?

                  http://www.shoot.be/wedstrijd.cfm?wid=1996
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shoot 13

                    dankjewel

                    Comment

                    Working...
                    X