Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomodellen in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotomodellen in België

    Hallo

    Een vraag aan mijn zuidelijke collega's

    Bij tijd en wijlen komt het nog wel eens voor dat ik voor mijn werk modellen zoek om mee samen te werken.
    Tot op heden komen deze mensen met name uit Nederland, het land waar ik zelf gevestigd zit.

    Echter, eigenlijk is dat raar, waarom komen er wel veel mensen vanuit bijv Utrecht, en niet uit Antwerpen. Zeker wanneer ik bedenk dat ik werk vlak nabij de Belgisch, Nederlandse grens. In veel gevallen is het de eerste afslag in Nederland die je moet hebben vanuit Turnhout. Dus ik vermoed mezelf misschien wel tekort te doen.

    Hierbij mijn vraag:
    Hoe verloopt het intermediar tussen fotograaf en model in Belgie?
    Zijn daar speciale websites voor? Welke modellenburo's zijn in Belgie de moeite waard? Of anders gezegd, welke hebben een goede naam?
    Wat me opvalt is het wegvallen van de grens door aan facebook te beginnen.

    Grtz, en alvast bedankt!

    Mark de Roo
    Mijn naam is Mark, woonachtig in het pittoreske Rhenen (Utrecht). Meer dan 21 jaar ervaring in fotografie. Ik bouw graag mijn eigen werelden die slechts voor een fractie van een seconden bestaan.
    www.markderoophotography.com

  • #2
    Re: Fotomodellen in België

    maak eens gebruik van de zoekfunctie... deze vraag wordt regelmatig gesteld!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Fotomodellen in België

      Dat is wat lastig als je full time dyslectisch bent, maargoed, de toon is gezet, ik laat het wel door m'n stagiaires uitzoeken.
      www.markderoophotography.com

      Comment


      • #4
        Re: Fotomodellen in België

        Hey marc:

        Hoe ik contacten leg met modellen voor portfolioshoots:
        -facebook
        -www.modellennet.be
        -www.modelmayhem.com

        Succes gegarandeerd! Er zijn heeeeeeeeeeeeeel veel meisjes die kandidaat zijn, en ook heel veel talent hier!

        Succes!
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

        Comment


        • #5
          Re: Fotomodellen in België

          Dank voor 't antwoord!

          wat we in nederland zien is een sterk verschil. Voor de opkomst van social media had je dus sites zoals Dutchheaven, photoplace etc.
          Dit waren druk bezochte sites. Zelf heb ik daar nooit zoveel aandacht aan besteed eerlijk gezegt. Echter, toen social media kwamen (in NL hyves, later facebook) werd een duidelijke verschuiving duidelijk.
          Zie je diezelfde verschuiving ook terug in België? Heeft een site zoals modellennet daardoor misschien zijn beste tijd gehad, en is het beter je te richten op facebook?

          Zoals ik reeds aangaf zie ik het fenomeen van verdwijnen van de landsgrenzen wat betreft samenwerkingen sinds de opkomst van facebook. Wat in NL nog niet zo lang geleden aan zijn hype is begonnen.

          Zowiezo was me opgevallen dat er in België veel talent zit. Maar ik vind de samenwerking met Belgen ook prettiger.
          www.markderoophotography.com

          Comment


          • #6
            Re: Fotomodellen in België

            Oorspronkelijk geplaatst door markderoophotography Bekijk bericht
            Dank voor 't antwoord!

            wat we in nederland zien is een sterk verschil. Voor de opkomst van social media had je dus sites zoals Dutchheaven, photoplace etc.
            Dit waren druk bezochte sites. Zelf heb ik daar nooit zoveel aandacht aan besteed eerlijk gezegt. Echter, toen social media kwamen (in NL hyves, later facebook) werd een duidelijke verschuiving duidelijk.
            Zie je diezelfde verschuiving ook terug in België? Heeft een site zoals modellennet daardoor misschien zijn beste tijd gehad, en is het beter je te richten op facebook?

            Zoals ik reeds aangaf zie ik het fenomeen van verdwijnen van de landsgrenzen wat betreft samenwerkingen sinds de opkomst van facebook. Wat in NL nog niet zo lang geleden aan zijn hype is begonnen.

            Zowiezo was me opgevallen dat er in België veel talent zit. Maar ik vind de samenwerking met Belgen ook prettiger.
            OP Netlog vind je ook redelijk wat mensen die geïnteresseerd zijn.
            Wat je ook kan doen (iemand van de fotoclub in Zaventem doet dat) : gewoon rondwandelen in een Belgische stad (in zijn geval Brussel en Gent) en personen die hij ziet zitten als model aanspreken, kaartje geven en vooral ook zeggen dat ze iemand mag meenemen (bijv. ouders, partner enzo) indien ze het niet vertrouwen.
            Is trouwens ook standaard voorwaarde bij hem als hij foto's trekt (zelfs naakt) moet altijd iemand van de familie van de persoon in kwestie bij zijn (indien het model het niet wil desnoods in het kamertje er naast) om zich zo te vrijwaren dat beapaalde mensen verkeerde dingen zouden beweren
            Mijn Blog
            D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

            Comment


            • #7
              Re: Fotomodellen in België

              Modellennet vind ik idd net iets minder professioneel. Zit ook ontzettend veel 'brol' tussen. Dan vind ik modelmayhem veel beter eerlijk gezegd; en ik meteen ook internationaal.

              Ik heb al veel meisjes gevonden via Facebook. Netwerken netwerken netwerken. En facebook is gewoon een enorm goed sociaal medium!

              Gewoon FB mailtje sturen, link naar je foto's geven en je bent vertrokken. Zo geraak je ook wee rin contact met mua's, en noem maar op.

              Dus geef mij maar Facebook. Enige nadeel: heel erg tijdrovende bezigheid. succes aan je assistenten! (die heb ik nog niet) hehe.

              Ben trouwens al een tijdje van van jou hoor, Marc! Goe bezig!

              Oorspronkelijk geplaatst door markderoophotography Bekijk bericht
              Dank voor 't antwoord!

              wat we in nederland zien is een sterk verschil. Voor de opkomst van social media had je dus sites zoals Dutchheaven, photoplace etc.
              Dit waren druk bezochte sites. Zelf heb ik daar nooit zoveel aandacht aan besteed eerlijk gezegt. Echter, toen social media kwamen (in NL hyves, later facebook) werd een duidelijke verschuiving duidelijk.
              Zie je diezelfde verschuiving ook terug in België? Heeft een site zoals modellennet daardoor misschien zijn beste tijd gehad, en is het beter je te richten op facebook?

              Zoals ik reeds aangaf zie ik het fenomeen van verdwijnen van de landsgrenzen wat betreft samenwerkingen sinds de opkomst van facebook. Wat in NL nog niet zo lang geleden aan zijn hype is begonnen.

              Zowiezo was me opgevallen dat er in België veel talent zit. Maar ik vind de samenwerking met Belgen ook prettiger.
              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

              Comment


              • #8
                Re: Fotomodellen in België

                Oorspronkelijk geplaatst door markderoophotography Bekijk bericht
                Zowiezo was me opgevallen dat er in België veel talent zit. Maar ik vind de samenwerking met Belgen ook prettiger.
                Ik vind net het omgekeerde waar!
                Ruilhandel?

                Comment


                • #9
                  Re: Fotomodellen in België

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Ik vind net het omgekeerde waar!
                  Ruilhandel?
                  ik vind ook het omgekeerde waar!
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotomodellen in België

                    Ruilen, haha, doen we!!!
                    www.markderoophotography.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotomodellen in België

                      Nog 1 ding om op terug te komen... Welke buro's hebben jullie goede ervaringen mee?

                      In Antwerpen vond ik er een aantal, echter, een goede website is nog niet een garantie...
                      www.markderoophotography.com

                      Comment

                      Working...
                      X