Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boos, verdrietig, diep teleurgesteld. [v]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boos, verdrietig, diep teleurgesteld. [v]

    Eerst moet een model 3 maanden wachten! (was een reden voor)
    Dan eindelijk de cd-rom is er(Jippiiii!!! )
    Dan de grote verbazing????
    Er staan maar 15 foto's op !!!!!!

    Ze heeft 2 fotoshoots gehad, met ieder 3 fotografen !!!!! (dus 6 )
    en diverse losse spontane fotoshoots.

    En dan krijgt ze van maar 1 fotograaf van die 6 een serie van 13 foto's, waarvan er ook nog eens 2 van een ander (mannelijk) model zijn. En geen foto van haar alleen.

    Van die spontane sessies stuurt 1 fotograaf 3 (gelukkig bruikbare) foto's op.

    Moet ze van deze foto's een portfolio opbouwen????
    Waar zijn al die andere foto's.????

    Heeft dat meisje daarvoor een vrije dag moeten opnemen en 180 km voor moeten reizen?

    Sorry jongens, dit heeft dat meisje toch niet verdient!



    (sorry voor die fotograaf die wel de moeite heeft genomen foto's op te sturen en dat ik die nu als negatief voorbeeld gebruik)

    Antonius
    Luister, luister ijdeltuiten. Schoonheid zit van binnen maar ook van buiten.

  • #2
    heb je enig idee hoeveel dat model had betaald aan een professionele fotograaf met dergelijk studiomateriaal en entourage??

    anders moet je daar maar even je oren te luisteren leggen Antonius....

    we zijn en we blijven amateurfotografen en hebben nooit gezegd dat we honderden perfect belichte foto's gingen afleveren...99% van de aanwezigen had nog nooit in een studio gewerkt, modellen inclusief...

    ik heb trouwens twee van "jouw" modellen uitgenodigd voor een privéshoot in mijn studio, maar ik heb uiteindelijk afgehaakt omdat hun 'impressario' blijkbaar zelfs tot op de set wil hun handje komen vasthouden...zo gaan ze inderdaad nooit aan een portfolio geraken...

    Stef

    Comment


    • #3

      Beste Stef

      Kun jij me dan beantwoorden waarom al die andere fotografen niks hebben opgestuurd.


      we zijn en we blijven amateurfotografen en hebben nooit gezegd dat we honderden perfect belichte foto's gingen afleveren...99% van de aanwezigen had nog nooit in een studio gewerkt, modellen inclusief...

      Dat was ook niet onze verwachting.
      Maar waarom heeft Daineries dan 175 foto's gekregen waarvan er 95% bruikbaar zijn?
      Waarom hebben Susanne en Michelle geposeerd in de 'bouw studio' en hebben ze daar nu geen enkele foto van gekregen?


      heb je enig idee hoeveel dat model had betaald aan een professionele fotograaf met dergelijk studiomateriaal en entourage??

      Dit is hier niet ter sprake, wat jullie daar allemaal opgebouwd hadden, niks dan lof.


      ik heb trouwens twee van "jouw" modellen uitgenodigd voor een privéshoot in mijn studio, maar ik heb uiteindelijk afgehaakt omdat hun 'impressario' blijkbaar zelfs tot op de set wil hun handje komen vasthouden...zo gaan ze inderdaad nooit aan een portfolio geraken...

      Als de ouders mij de verantwoording geven over hun (15 16 17 jarige) dochter. Ga ik echt niet buiten op het stoepje zitten wachten. Dat is mijn taak dan niet.
      Waarom maak je je eigenlijk 'verdacht' door alleen met een model te willen zijn? En zeg dadelijk niet, dat dan de foto's beter worden. Een goede fotograaf kan ook goede foto's maken met iemand die in een hoekje toekijkt.


      Waarom jij het nu opneemt voor die fotografen, die te laks zijn om foto's op een fatsoenlijk manier terug te sturen, begrijp ik niet.
      Ik heb hier ergens gelezen dat die fotografen, die niks terug sturen, hier op dit forum openlijk te kijk zouden worden gezet !! Bij deze.

      M.vr.gr.
      Antonius
      Luister, luister ijdeltuiten. Schoonheid zit van binnen maar ook van buiten.

      Comment


      • #4
        Wij vonden het ook jammer dat er uiteindelijk niet meer foto's van Sabrye zijn opgestuurd, maar hebben van te voren wel duidelijk gemaakt aan haar dat het hier om een amateurfotografie dag ging en dus niet gegarandeerd kon worden dat er veel bruikbare foto's uit zouden komen. Het betrof een leerdag voor zowel fotograaf als model. Stef heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat 99% van de fotografen nog nooit in een studio had gewerkt en ik heb ook met mijn eigen ogen kunnen zien dat er veel tijd werd besteed aan het instellen van camera's en belichting, een goede zaak op een leerdag. Ik denk dan ook dat er veel foto's mislukt zijn en daarom niet zijn ingestuurd door deze fotografen.
        Ik kan me voorstellen dat jouw model teleurgesteld is maar ook bij een profshoot moet je als model afwachten of het resultaat goed is, garanties zijn er nooit.
        Ze heeft natuurlijk wel weer een goede ervaring erbij en dat is ook wat waard.
        Probeer anders een foto van het model op het forum te plaatsen en vraag de leden of zij wellicht nog foto's van haar hebben die ze in eerste instantie niet hebben ingestuurd, ik heb haar in ieder geval niet voor de camera mogen hebben,
        Op naar de volgende shooting day, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

        Dick (DiGa)
        mvg
        gabriella
        Canon 300D en 350D
        canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
        canon 20-35 usm

        Comment


        • #5
          Ik wil me niet echt moeien in deze discussie, maar ik denk dat een model alleen maar kan leren van de foto's naderhand. Ook van de "mislukte". Pas achteraf kan je beoordelen welke uitdrukkingen, welke poses, jou als model het beste liggen (onafhankelijk van belichting, camerastandpunt, enzo).

          Als een model zijn of haar onervarenheid tentoon spreidt tijdens een fotoshoot als dit, vind ik dat een fotograaf dat naderhand ook een beetje verschuldigd is. Dan alles voor jezelf houden schijnt me nogal geniepig toe.

          Dit lijkt me een voorbeeld van in mekaars kaarten (durven) laten kijken. In dit geval wordt er alleen in de kaarten van het model gekeken.

          Maar zoals ik al zei... ik wil me verder niet echt moeien. Ik heb zelf niet echt ervaring met de BD fotoshootings... dus ik kan er een beetje naast zitten met mijn commentaar.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

          Comment


          • #6
            Hallo Antonius,

            Welk meisje gaat het om? met pet of zonder, en zou je een grotere versie van haar kunnen posten, dan kan
            ik nog eens in mijn SD-map kijken............wie weet

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              Hallo Gabriella en Vicberger

              Bedankt voor jullie reactie.

              De grootste reden waarom ik dit topic ben gestart is het niet opsturen van foto's door vele fotografen of het klakkeloos opsturen van foto's zonder een naam of iets dergelijks erbij te plaatsen, waardoor die arme Koen min of meer gedwongen werd om foutjes te maken. (want dat kan natuurlijk ook nog een reden zijn)

              De kwaliteit ?
              De eerste weken na de modellendag heb ik hier op dit forum honderden foto's en tientallen fotobooks voorbij zien gaan.
              Daar waren heeeeele mooie foto's bij. Eigenlijk heb ik geen enkele echt slechte foto gezien. Dus de amateur status van menige fotograaf was toch wel hoger dan het gemiddelde.

              Misschien had ik die verzamelfoto er niet bij moeten zetten.
              Maar dat was de enigste fotograaf, die wel de moeite had genomen om iets terug te sturen. (Daarvoor nogmaals mijn dank.)

              Om aan het idee van Gabriella te voldoen is hier een foto van Michelle.


              Antonius
              Luister, luister ijdeltuiten. Schoonheid zit van binnen maar ook van buiten.

              Comment


              • #8
                Hallo Antonius,

                Begrijp ik het goed dat de bovenstaande foto's het BD-modeldag-portfolio vormen voor Michelle? Want, ik heb het nog even nagekeken, op de cd die ik heb opgestuurd staan 2 foto's van Michelle alleen en 3 samen met Kelly! De bestanden hebben/hadden overigens de naam van het model of modellen.

                Is het trouwens bij de modellen bekend van wie de foto's afkomstig zijn???

                mvg,

                Jan
                You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Antonius

                  Beste Stef

                  Kun jij me dan beantwoorden waarom al die andere fotografen niks hebben opgestuurd.
                  neen, dat kan ik niet.....maar ik kan je wel vertellen dat we de namen van die fotografen ook wel kennen en dat die er de volgende keer gewoonweg niet meer in komen.... hun namen hier op het forum zetten zal weinig aarde aan de dijk brengen naar de modellen in kwestie toe... we hebben de mensen genoeg aangespoord om hun foto's op te sturen, meer kunnen we, en willen we ook niet doen.


                  Maar waarom heeft Daineries dan 175 foto's gekregen waarvan er 95% bruikbaar zijn?
                  Waarom hebben Susanne en Michelle geposeerd in de 'bouw studio' en hebben ze daar nu geen enkele foto van gekregen?
                  tja...wellicht om dezelfde reden....waarschijnlijk heeft Daineries het geluk gehad met een aantal goeie fotografen samen te vallen..maar als ik me Daineries goed herinner is zij zeer spontaan voor de lens, en heeft ze veel ervaring...ze is me in alle geval zo bijgebleven (daarom heb ik haar ook een kaartje gegeven). Susanne en Michelle hebben misschien minder geluk gehad, maar het zou ook kunnen dat ze gewoon minder gepresteerd hebben.... Ik heb zo eens 95% van een fotosessie vertikaal mogen klasseren omdat model in kwestie het gepresteerd had iedere keer met haar ogen te knipperen als de flits afging...tja, dat zijn de risico's van het vak....


                  Als de ouders mij de verantwoording geven over hun (15 16 17 jarige) dochter. Ga ik echt niet buiten op het stoepje zitten wachten. Dat is mijn taak dan niet.
                  Waarom maak je je eigenlijk 'verdacht' door alleen met een model te willen zijn? En zeg dadelijk niet, dat dan de foto's beter worden. Een goede fotograaf kan ook goede foto's maken met iemand die in een hoekje toekijkt.
                  hallo zeg, ga jij me nu zeggen hoe je een goeie studiofotograaf wordt??
                  Als IK foto's wens te maken met een minderjarig model, gebeurt dat NOOIT zonder voorafgaandelijk gesprek met de ouders erbij...die tekenen dan een contractje, waarin ze toestemming geven tot het maken van bepaalde foto's steeds binnen het wettelijke toegelatene...
                  JIJ hebt in mijn studio alleen maar een slechte invloed (en dat moet je niet persoonlijk opnemen). Mama's en papa's, vriendjes/vriendinnetjes, tantes enz... doen alleen maar afbreuk aan de sfeer die IK wens op te bouwen tijdens een sessie...
                  Als die ouders me om de een of andere reden niet vertrouwen (en dat is dus nog nooit voorgevallen) dan tekenen ze niet en gaat die shoot niet door... Geen vertrouwen = geen foto's !
                  Waar jij dan in het verhaaltje past is me niet duidelijk, sorry.
                  Om het cru te stellen (en dat is weer niet persoonlijk bedoeld) vind ik "imressarios", "agenten" of hoe je het ook mag noemen iets pooierachtigs hebben....ik zeg niet dat ze die meisjes misbruiken, maar je verdient er wellicht weliets mee bij (of zijn dit allemaal meisjes wiens ouders tot je kennisenkring behoren en waar je wekelijks mee op schok bent voor fotosessies, en dit allemaal gratis en voor niets??) terwijl het wel de dames zijn die daar staan af te zien... ik voel me er in elk geval niet goed bij en zal NOOIT op een andere manier werken als hoe ik nu werk.....nu mag hier nog Veronique De Kock voor mijn lens willen komen staan...als er iemand anders moet bij zijn, kan ze de boom in...


                  Waarom jij het nu opneemt voor die fotografen, die te laks zijn om foto's op een fatsoenlijk manier terug te sturen, begrijp ik niet.
                  Ik heb hier ergens gelezen dat die fotografen, die niks terug sturen, hier op dit forum openlijk te kijk zouden worden gezet !!
                  Daar heb ik boven gedeeltelijk al op geantwoord, maar ik wil nog duidelijk stellen dat ik die fotografen NIET verdedig, integendeel zelfs...

                  Stef

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by vicberger
                    Ik wil me niet echt moeien in deze discussie, maar ik denk dat een model alleen maar kan leren van de foto's naderhand. Ook van de "mislukte". Pas achteraf kan je beoordelen welke uitdrukkingen, welke poses, jou als model het beste liggen (onafhankelijk van belichting, camerastandpunt, enzo).

                    Als een model zijn of haar onervarenheid tentoon spreidt tijdens een fotoshoot als dit, vind ik dat een fotograaf dat naderhand ook een beetje verschuldigd is. Dan alles voor jezelf houden schijnt me nogal geniepig toe.

                    Dit lijkt me een voorbeeld van in mekaars kaarten (durven) laten kijken. In dit geval wordt er alleen in de kaarten van het model gekeken.

                    Maar zoals ik al zei... ik wil me verder niet echt moeien. Ik heb zelf niet echt ervaring met de BD fotoshootings... dus ik kan er een beetje naast zitten met mijn commentaar.
                    Vic,

                    ik begrijp je reactie volkomen....toen ik begon met studiowerk ging ik ook min of meer te werk op de manier die je omschrijft....dat heeft echter ook zo zijn gevolgen....

                    met alle respect voor een model, maar de criteria die de meeste minder ervaren modellen aan een foto stellen kan je kort samenvatten tot "lach ik mooi?" "is de foto scherp?" "zie ik er niet te dik uit?", en gaat hen het kunstzinnige wat verloren...

                    als fotograaf onwikkel je een bepaalde stijl waarin je je probeert te perfectioneren..duotoon, zwartwit, figuur...
                    je maakt dus eigenlijk je reputatie zelf....

                    waar ik nu naartoe wil met mijn geleuter, is dat het doorsturen van ook de mislukte foto's je reputatie schaadt en er op den duur geen model meer voor je lens wil staan....

                    De oplossing die ik gebruik is ze ter plekke wat aan te leren...in mijn studio staat en pc en tussendoor, als dat nodig is, laat ik ze wat mislukte foto's zien en vertel ik hen hoe het beter kan...maar ze achteraf de slechte foto's opsturen doe ik niet meer....

                    Stef

                    Comment


                    • #11
                      Uit een email-reactie, nav mijn reply, die ik van Antonius heb ontvangen begrijp ik dat dit inderdaad het portfolio-BD-modellendag van Michelle betreft. Zoals al eerder aangegeven heb ik op de cd die ik heb toegestuurd 5 foto's geplaatst met Michelle (filenames Michelle 1 en ...2 en nog eens drie met de naam Kelly en Michelle 1 ... 2 en ...3) daarop. Dit betreffen oa foto's die ik destijds heb gepubliceerd in m'n album(s) op BD nav de modellendag. Even voor de duidelijkheid al mijn opgestuurde foto's hadden/hebben als filenaam de naam van het model/de modellen! Ik heb destijds al gepleit voor een dergelijke methode, want immers de immense klus, die de eindverwerkers te wachten zou staan als iedereen maar de bestanden rechtsstreeks uit de cam zou gaan opsturen, was/is niet moeilijk te voorspellen!

                      Ik moet nu echter concluderen dat niet (mogelijk helemaal niet ) al mijn foto's bij de betreffende modellen zijn aangekomen. Natuurlijk roept dit bij mij vraagtekens op. Wellicht dat de organisatie hier wat meer over kan zeggen. Het kan natuurlijk zijn dat er een schifting plaatsgevonden en dat mijn foto's de toets der kritiek niet hebben doorstaan! Maar zou het niet het model moeten zijn die zelf beslist over haar/zijn portfolio? Als fotograaf heb ik immers al m'n selectie kunnen maken!

                      Jan

                      PS: Het begin van deze topic lezend, zou ik zelfs me in m'n eer aangetast kunnen voelen!
                      You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Ik zal aan de Koen eens even na vragen......
                        Persoonlijk zat ik zelf de hele dag in de bouwstudio en heb dus erg weinig foto's kunnen maken. Ik heb van Michelle slechts drie foto's tussendoor kunnen maken.
                        Deze drie foto's heb ik in de dir "Michelle" op mijn CD gezet, die ik aan Koen af gaf. Deze drie foto's zijn verschillend afgewerkt, zowel op origineel formaat als een verkleind formaat voor het net.
                        Van mij zou Michelle de foto's moeten gekregen hebben........zelfs samen met een bedankje, als dat niet zo is, is er vermoedelijk een foutje gebeurd........en dan zal dat ongetijfeld recht gezet worden.

                        Comment


                        • #13
                          hallo zeg, ga jij me nu zeggen hoe je een goeie studiofotograaf wordt??
                          Als IK foto's wens te maken met een minderjarig model, gebeurt dat NOOIT zonder voorafgaandelijk gesprek met de ouders erbij...die tekenen dan een contractje, waarin ze toestemming geven tot het maken van bepaalde foto's steeds binnen het wettelijke toegelatene...
                          JIJ hebt in mijn studio alleen maar een slechte invloed (en dat moet je niet persoonlijk opnemen). Mama's en papa's, vriendjes/vriendinnetjes, tantes enz... doen alleen maar afbreuk aan de sfeer die IK wens op te bouwen tijdens een sessie...
                          Als die ouders me om de een of andere reden niet vertrouwen (en dat is dus nog nooit voorgevallen) dan tekenen ze niet en gaat die shoot niet door... Geen vertrouwen = geen foto's !
                          Waar jij dan in het verhaaltje past is me niet duidelijk, sorry.
                          Om het cru te stellen (en dat is weer niet persoonlijk bedoeld) vind ik "imressarios", "agenten" of hoe je het ook mag noemen iets pooierachtigs hebben....ik zeg niet dat ze die meisjes misbruiken, maar je verdient er wellicht weliets mee bij (of zijn dit allemaal meisjes wiens ouders tot je kennisenkring behoren en waar je wekelijks mee op schok bent voor fotosessies, en dit allemaal gratis en voor niets??) terwijl het wel de dames zijn die daar staan af te zien... ik voel me er in elk geval niet goed bij en zal NOOIT op een andere manier werken als hoe ik nu werk.....nu mag hier nog Veronique De Kock voor mijn lens willen komen staan...als er iemand anders moet bij zijn, kan ze de boom in...
                          DIT IS ECHT BULL****.hoe dacht je dat gaat bij de profi's daar staan ook van allerlei lui omheen.En ik vindt dat er toezicht mag wezen , kun je daar niet mee omgaan moet je dit werk niet doen.
                          "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

                          Comment


                          • #14
                            allee,daar gaan we weer!!

                            punt een
                            iedereen wist dat ik de eerste weken niet meer op het forum zou komen om diverse redenen !!
                            waarom stuurd men deze opmerking dan niet direct naar mijn persoonlijk emailadres (ik zal het nog eens vermelden voor hen die zouden durven beweren dat ze het niet hebben,kodoal@pandora.be)
                            Ik heb alle fotos waar ik zo direct van wist wie het moest voorstellen gebrand en doorgestuurd.Hier liggen echter nog 17 cd 's waar ik niet weet waar mee naartoe!!Op deze oproep in vorige topics reageerd niemand!!!
                            Epix heeft mij persoonlijk gemaild over het geval michelle en ik heb beloofd dat na tezien.Dit wil wel zeggen opnieuw honderde fotos doorbladeren en zoeken(en geloof mij als ze erzijn zal ik ze vinden)

                            maar wat mij stillekes aan begint te vervelen,zijn personen die graag klagen en dan liefst nog op een forum waar veel volk op komt kijken.POSITIEF denken en handelen,dat moet de BD spirit zijn!!!
                            En ja ik kan mij niet van de gedachte ontdoen , dat het niet de modellen zijn die klagen,maar .....

                            einde gezever,ik ga fotookes zoeken.

                            groetjes
                            uw dienaar
                            koen (boos,verdrietig en diep teleurgesteld)Maar gelukkig!!!lol

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by frevaro
                              hallo zeg, ga jij me nu zeggen hoe je een goeie studiofotograaf wordt??
                              Als IK foto's wens te maken met een minderjarig model, gebeurt dat NOOIT zonder voorafgaandelijk gesprek met de ouders erbij...die tekenen dan een contractje, waarin ze toestemming geven tot het maken van bepaalde foto's steeds binnen het wettelijke toegelatene...
                              JIJ hebt in mijn studio alleen maar een slechte invloed (en dat moet je niet persoonlijk opnemen). Mama's en papa's, vriendjes/vriendinnetjes, tantes enz... doen alleen maar afbreuk aan de sfeer die IK wens op te bouwen tijdens een sessie...
                              Als die ouders me om de een of andere reden niet vertrouwen (en dat is dus nog nooit voorgevallen) dan tekenen ze niet en gaat die shoot niet door... Geen vertrouwen = geen foto's !
                              Waar jij dan in het verhaaltje past is me niet duidelijk, sorry.
                              Om het cru te stellen (en dat is weer niet persoonlijk bedoeld) vind ik "imressarios", "agenten" of hoe je het ook mag noemen iets pooierachtigs hebben....ik zeg niet dat ze die meisjes misbruiken, maar je verdient er wellicht weliets mee bij (of zijn dit allemaal meisjes wiens ouders tot je kennisenkring behoren en waar je wekelijks mee op schok bent voor fotosessies, en dit allemaal gratis en voor niets??) terwijl het wel de dames zijn die daar staan af te zien... ik voel me er in elk geval niet goed bij en zal NOOIT op een andere manier werken als hoe ik nu werk.....nu mag hier nog Veronique De Kock voor mijn lens willen komen staan...als er iemand anders moet bij zijn, kan ze de boom in...
                              DIT IS ECHT BULL****.hoe dacht je dat gaat bij de profi's daar staan ook van allerlei lui omheen.En ik vindt dat er toezicht mag wezen , kun je daar niet mee omgaan moet je dit werk niet doen.
                              leer lezen jongen...wij zijn geen professionals, en onze modellen ook niet...als ik bijvoorbeeld 1500 euro zou uitgeven aan een fotosessie van een uur of twee met Tanja Dexters, ja dan moet die ook twee uur presteren en haar waarde tonen....die kunnen lachen/verdrietig/boos/verlegen/enz kijken, al staan ze daar drie meter verder een kalf te slachten....

                              Modellen waarmee wij hier werken zijn ONervaren en mijn ervaring is dat andere aanwezigen altijd het niveau van de fotoshoot naar beneden halen, alleen maar door hun aanwezigheid ergens stil in een hoekje...
                              probeer maar eens een meisje van 17 jaar een verliefde, verleidelijke blik te laten opzetten als mama twee meter verder staat...veel succes ! Er zijn er altijd die dat kunnen, pas op...maar dat zijn dan toch wel de uitzonderingen...

                              eneuh..notabene : als ZIJ dat niet aankunnen, komen ze er niet in....niet andersom mijn beste.... nogmaals : geen interactie, geen foto's...

                              stef

                              Comment

                              Working...
                              X