Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wordpress blog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wordpress blog

    Ik heb een eigen wordpress blog aangemaakt. Nu zou ik graag albums met foto's aanmaken die ik via een aparte link kan laten zien.

    Maar hoe doen jullie dit? Ik heb al wat plugins gevonden, maar ik vind ze niet echt goed/mooi/gebruiksvriendelijk...

    Help me out

    edit: net als ik dit post zie ik een nuttige link met info: zij zeggen: verschillende albums aanmaken en dan 1 pagina met 1 foto per album die je dan linkt naar het correcte album.

    De blog staat ook op mn eigen webspace.
    Last edited by Nick-; 5 juni 2011, 19:46.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Wordpress blog

    ziet er best leuk uit!

    ga wel effe volgen hier!
    zoek ook een simpele goed werkende oplossing!
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Wordpress blog

      ik gebruik NextGen gallery voor de portfolio-pagina's op m'n Wordpress site.
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Wordpress blog

        Volgens mij zijn er heel veel mogelijkheden om zoiets te doen, afhankelijk van je kennis / tijd / geduld... Er zijn heel wat templates, galleries,... al dan niet betalend te vinden op het net. De optie die je aanhaalt is zeker haalbaar en praktisch. Ik werk zelf met Lightroom waarvoor ik een eigen plugin gemaakt heb conform het design van mijn website. Heel handig eens het klaar is, maar vraagt wat tijd en kennis om de plugin te schrijven. Daarna is het tijdswinst voor mij... Als je met Lightroom werkt zijn de plugins van The Turning Gate ook zeker het bekijken waard. Linken met je wordpress site kan je inderdaad onder andere vanaf een soort indexpagina...

        Roeland
        www.135mm.be
        @135mm_leuven
        info@135mm.be

        Comment


        • #5
          Re: Wordpress blog

          Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
          ik gebruik NextGen gallery voor de portfolio-pagina's op m'n Wordpress site.
          idem hier, Nextgen is goed en makkelijk te gebruiken
          Mijn Blog
          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

          Comment


          • #6
            Re: Wordpress blog

            Bedankt Ik zal de plugin eens installeren
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Wordpress blog

              Voor mijn website gebruik ik eveneens WordPress.
              Maar niet als blog, maar als CMS.
              Het thema heb ik aangekocht bij ThemeForest en daar was een fotoalbum bij.
              De CSS en beeldjes heb ik allemaal zelf aangepast aan mijn 'noden en wensen'.

              Patrick
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

              Comment


              • #8
                Re: Wordpress blog

                Ik heb in mn vroegere jaren nog webdesign gedaan en ik ga nog eens proberen een eigen website te maken want ik geraak er niet echt goed aan uit met die wordpress
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Wordpress blog

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                  Ik heb in mn vroegere jaren nog webdesign gedaan en ik ga nog eens proberen een eigen website te maken want ik geraak er niet echt goed aan uit met die wordpress
                  misschien een ideetje voor je:


                  van hetzelfde bedrijf als photodigitaalmagazine
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wordpress blog

                    Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                    misschien een ideetje voor je:


                    van hetzelfde bedrijf als photodigitaalmagazine
                    Dat boekje heb ik gekocht toen ik het toevallig zag in Eindhoven. Zeer goede en simpele uitleg in het Nederlands. Er stak bij mij ook een CD-rom bij.
                    Ook alle uitleg om met XAMPP een lokale server op te zetten.
                    Voor die prijs een echte aanrader!

                    Succes.
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wordpress blog

                      Ik haal de foto's met omschrijving. tags en commentaar vanaf mijn flickr account. Op deze manier maar op één plek uploaden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wordpress blog

                        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                        Ik haal de foto's met omschrijving. tags en commentaar vanaf mijn flickr account. Op deze manier maar op één plek uploaden.
                        als je het juiste path kent kan je de links naar je geuploade foto's in WP ook gebruiken hoor
                        Mijn Blog
                        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wordpress blog

                          Dat vind ik persoonlijk onhandig en voldoet niet aan mijn persoonlijke wensen, vandaar een plug-in en een widget, aangezien de door jou voorgestelde optie enkel de foto toont en niet de informatie update zoals comentaar wijzigingen in tags en omschrijving. Maar ook niet de optie heeft om een gemakkelijk een album neer te zetten op basis van de sets zoals je deze aanmaakt op flickr ;-)

                          Ik heb een widget draaien die foto's in de sitebar plaatst. Een plug-in die foto's ophaalt met alle tags en commentaar van flickr en op de site toont. Dus als ik een foto upload op flickr dan word deze automatisch getoond op de site. Helaas heb ik nog enkele aanpassingen mogen maken in de PHP files van de plug-in om deze zo te late werken zoals ik wens. En zal nog enkele aanpassingen moeten doen om deze beter te laten passen bij de layout.

                          en als je een blog aan maakt heb je tevens de mogelijkheid om een foto te selecteren voor je blog. (je krijgt tumbnails te zien van de foto's) Dus directe links uitzoeken niet nodig.
                          Last edited by Superdaantje; 7 juni 2011, 13:23.

                          Comment

                          Working...
                          X