Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opgelost

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opgelost

    Hallo,
    Groot was mijn verbazing daarnet toen ik in het weerbericht van VRT mijn foto "HONGERIG DIERTJE" te zien kreeg! De inzender heeft wel de achtergrond veranderd. Maar het is zeker de foto van het meesje dat ik in dit forum heb gepost. De foto is dus van dit forum geplukt en naar mijn mening onrechtmatig door een andere persoon gebruikt!
    Ik weet niet of er nog personen zijn die dergelijke ervaringen hebben, doch het weze een lesje waar ik het mijne van denk.
    Het minste dat je kan doen als je een foto van een ander persoon wil gebruiken is even een mailtje sturen en het vragen dacht ik!
    MDB-VL
    Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

  • #2
    Mdb, ja hoor, dat gebeurt hier regelmatig.
    Pluis dit forum maar af, en dan vind je er genoeg.
    Het eerste dat je kan doen, is nu naar RTV bellen en vragen hoe ze aan die foto gekomen zijn.
    en dan schadevergoeding vragen.
    maar je zal nog meer reakties krijgen van mensen die het zelf hebben meegemaakt hoor.

    Comment


    • #3
      Ja hoor ook al meegemaakt, doch op het net, niet op VRT
      Zie deze topic. Tothiertoe nog niet veel resultaat gehad.

      Groeten,

      Horse.



      Comment


      • #4
        Ik weet dat de VRT VASTE fotograven heeft,(RTV ken ik niet) om die foto's bij het weerbericht te fotograferen, dus dat kan niet moeilijk zijn om die mensen op te sporen.
        Ik zend ook regelmatig foto's naar ATV (reg tv in Antwerpen) en ik moet toegeven ben best wel fier als ze mijn foto eruit pikken om als wallpaper te gebruiken bij het weerbericht.
        Groetjes Laiko
        Canon Powershot G3

        Comment


        • #5
          Dag ,

          Persoonlijk ken ik Frank Deboosere redelijke goed.
          Hij belde mij in de loop van vorige week op , om een foto door te sturen van een vogel die op een mezenbolletje zat.
          Dan heb ik ook gedaan .
          Als je wil stuur ik je de originele foto op in volle formaat met exif en al .
          Ik heb de originele foto wel gecropt ( was een verticale foto) maar doordat hij in volle resolutie was genomen , kon dat geen kwaad om daar een horizontale crop van te maken.
          Trouwens, ik had geen foto van een aantal vogels op een voederplank. Ik heb dan beroep gedaan op een vriend én zijn naam stond dan wel degelijk ook op de foto vermeld. Ere wie ere toekomt !!

          Ik heb het trouwens ook al een paar keer tegengekomen dat een nederlands ortinologisch website zomaar een aantal vogelfoto's van mijn site had geplukt zonder enige toestemming.
          Hij kon kiezen : betalen of alles eraf gooien. Het laatste heeft hij dan ook gedaan.

          En, voor alleer je iemand beschuldigd , moet je daar geen 100% zeker van zijn maar wel 200%.
          Ik neem nog altijd zelf mijn eigen foto's en geen haar op mijn hoofd denkt eraan om ooit één foto te pikken van een ander.

          PS. dit mailtje heb ik dan ook verstuurd naar Frank Deboosere.

          groeten,
          Gunther Groenez
          Oudenaarde



          Canon 7D
          Sigma APO Macro F/2.8 150mm
          Canon F/4 17-40mm

          Comment


          • #6
            Originally posted by Gunther
            Dag ,

            Persoonlijk ken ik Frank Deboosere redelijke goed.
            Hij belde mij in de loop van vorige week op , om een foto door te sturen van een vogel die op een mezenbolletje zat.
            Dan heb ik ook gedaan .
            Als je wil stuur ik je de originele foto op in volle formaat met exif en al .
            Ik heb de originele foto wel gecropt ( was een verticale foto) maar doordat hij in volle resolutie was genomen , kon dat geen kwaad om daar een horizontale crop van te maken.
            Trouwens, ik had geen foto van een aantal vogels op een voederplank. Ik heb dan beroep gedaan op een vriend én zijn naam stond dan wel degelijk ook op de foto vermeld. Ere wie ere toekomt !!

            Ik heb het trouwens ook al een paar keer tegengekomen dat een nederlands ortinologisch website zomaar een aantal vogelfoto's van mijn site had geplukt zonder enige toestemming.
            Hij kon kiezen : betalen of alles eraf gooien. Het laatste heeft hij dan ook gedaan.

            En, voor alleer je iemand beschuldigd , moet je daar geen 100% zeker van zijn maar wel 200%.
            Ik neem nog altijd zelf mijn eigen foto's en geen haar op mijn hoofd denkt eraan om ooit één foto te pikken van een ander.

            PS. dit mailtje heb ik dan ook verstuurd naar Frank Deboosere.

            groeten,
            Gunther Groenez
            Oudenaarde
            Het gaat hier in dit geval duidelijk om een misverstand. Ik denk dat mdb dat nu ook wel inziet. De foto's gelijken op elkaar maar zijn wel degelijk verschillend. Case closed zou ik zo zeggen.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              ja, daar sta je dan met rode wangen ,
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Beide foto's lijken heel sterk op elkaar waardoor de reactie van mdb ergens te begrijpen is.

                Dit is natuurlijk wel een heel typische houding van een meesje, waarvan er wel meerdere gelijkende foto's kunnen zijn.

                Misverstandje dus... Maar hopelijk zijn er geen potten gebroken.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Eigenlijk een meesverstandje als ik het goed begrijp.

                  Comment


                  • #10
                    tja, alle meesjes zijn hetzelfde... en er zijn misschien meer fotografen die meesjes fotograferen.
                    Maar ik denk dat ze als ze een foto op TV laten zien, ze wel weten vanwaar ze komt, en geen risico's nemen.

                    Comment


                    • #11
                      Laat mij hierbij verontschuldigen, ik heb waarschijnlijk iets te vlug na het zien van de foto op VRT gereageerd, ik dacht inderdaad gespiegeld en andere achtergrond..... Vooral daar ik nog geen week geleden de foto van het "hongerig diertje" op het net had gezet was ik misschien een beetje te argwanend! SORRY....
                      MDB-VL
                      Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

                      Comment


                      • #12
                        bij deze is alles vergeven en vergeten !
                        maar let wel op voor de volgende keer hé

                        Gunther
                        Oudenaarde

                        Canon 7D
                        Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                        Canon F/4 17-40mm

                        Comment


                        • #13
                          eigenlijk dacht ik dat jullie beiden een foto van mij gejat hadden....... ik zal em eens opzoeken

                          PS de titel van dit topic mag eigenlijk wel veranderd worden nu....

                          Comment


                          • #14
                            Na die discussie, zou ik ze graag beide eens zien. Zijn er linken naar beide fotos. Niet om te jatten meer om de gelijkenis eesn te beoordelen. Juist nieuwsgierig.
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=39203
                              http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=38556
                              Originally posted by hub2805
                              Na die discussie, zou ik ze graag beide eens zien. Zijn er linken naar beide fotos. Niet om te jatten meer om de gelijkenis eesn te beoordelen. Juist nieuwsgierig.
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X