Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Tokina 200 mm F3.5 RMC MF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Tokina 200 mm F3.5 RMC MF

    Beste,

    in mijn zoektocht naar een lichtsterke telelens kwam ik uit bij een Nikon Tokina 200mm F3.5 RMC MF. Nu vraag ik me af of ze snel (en natuurlijk lichtsterk) genoeg is voor zaken als sport (voetbal/wielrennnen). Is de 3.5 (één stop meer) een groot verschil met de 2.8 van de 70-200? en de snelheid?
    Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

  • #2
    Re: Nikon Tokina 200 mm F3.5 RMC MF

    Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
    Beste,

    in mijn zoektocht naar een lichtsterke telelens kwam ik uit bij een Nikon Tokina 200mm F3.5 RMC MF. Nu vraag ik me af of ze snel (en natuurlijk lichtsterk) genoeg is voor zaken als sport (voetbal/wielrennnen). Is de 3.5 (één stop meer) een groot verschil met de 2.8 van de 70-200? en de snelheid?
    van 2.8 naar 3.5 is maar een halve stop trager en dat zou voor sporten overdag in de buitenlucht ruimschoots moeten volstaan. Vraag is of die 200mm lang genoeg is voor voetbal.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Tokina 200 mm F3.5 RMC MF

      Oorspronkelijk geplaatst door xJOMAx Bekijk bericht
      Beste,

      in mijn zoektocht naar een lichtsterke telelens kwam ik uit bij een Nikon Tokina 200mm F3.5 RMC MF. Nu vraag ik me af of ze snel (en natuurlijk lichtsterk) genoeg is voor zaken als sport (voetbal/wielrennnen). Is de 3.5 (één stop meer) een groot verschil met de 2.8 van de 70-200? en de snelheid?
      Is de Tokina 200mm F3.5 geen manuele forus lens? Dus de vraag is hoe snel kun jij manueel focussen, indien jij snel genoeg bent voor sport dan zal die lens snel genoeg zijn voor sport, en f3.5 is 2/3 stop trager dan f2.8... dus 2/3 stop langere belichting stop nodig om dezelfde belichting van de foto te krijgen wat soms bij sport (snelle bewegingen) net het verschil kan maken....

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Tokina 200 mm F3.5 RMC MF

        Behalve geen AF heb je op de D50 ook geen automatische belichting. Op zich allebei geen reden om geen scherpe foto's te kunnen maken, maar gemakkelijk is het niet.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Tokina 200 mm F3.5 RMC MF

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Behalve geen AF heb je op de D50 ook geen automatische belichting. Op zich allebei geen reden om geen scherpe foto's te kunnen maken, maar gemakkelijk is het niet.
          Hallo,
          wat zijn de bemerkingen van deze lens op een Nikon D7000 ?
          Alvast bedankt voor je antwoord.
          Mvg
          Patrick

          Comment

          Working...
          X