Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp in de regio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp in de regio

    hoi , heb mezelf een canon eos 500D aangekocht
    ben nu al verscheidene dagen aan het lezen en dergelijke , maar om eerlijk te zijn ik
    snap er de balle van , ik krijg geen degelijke foto's getrokken en dergelijke .

    daarmee mijn vraag is er soms iemand op het forum dat ergens in de regio linter , tienen , landen , st-truiden of kleine afstand ervan , dat me wil helpen en half dagje vrijmaken om me te leren werken ermee , oke ik heb een boekje maar vind het voor mezelf nog steeds beter dat ik het bij iemand leer en al doende leert men beter he

    groetjes david en hopelijk krijg ik reactie
    canon eos 500D

  • #2
    Re: hulp in de regio

    Oorspronkelijk geplaatst door davidbroos Bekijk bericht
    hoi , heb mezelf een canon eos 500D aangekocht
    waarom?
    wat voor toestel had je eerst?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: hulp in de regio

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      waarom?
      wat voor toestel had je eerst?
      grt,bouk.
      eertse degelijk fototoestel eigenlijk , reden van aankoop is vooral voor mijn hobby te fotograferen '' dogfrisbee'' en foto's van de honden en kids
      canon eos 500D

      Comment


      • #4
        Re: hulp in de regio

        wat snap je er niet aan ?
        grts
        korandoke
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: hulp in de regio

          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          wat snap je er niet aan ?
          grts
          korandoke
          het enige wat ik deftig kan is foto's trekken op de auto stand , en al de rest dat ik doe is gewoon ni zuiver ofzo
          canon eos 500D

          Comment


          • #6
            Re: hulp in de regio

            welke instellingen stelt hij in op auto stand ?
            stel je toestel in op tv of av maakt niet uit
            neem tv als voorbeeld zet deze op 1/125 sec, het diafragma wordt ingesteld door de cam zelf.
            de iso stelt je in op 100 iso (meer dan 200 levert ruis op)
            stel je cam in op het middenste instelpunt.
            nu zou je toch scherpe platen moeten trekken.
            als je in jpeg opnames maakt stel je iets meer verscherpen in op je toestel.(staat in de handleiding)
            je fotos haal je binnen met de meegeleverde soft van canon.
            kijk na dat de iso niet aangepast wordt door de cam, in de auto stand en op av en tv kan je u toestel instellen dat ie de iso aanpast naargelang de omstandigheden zet dat zeker uit.
            ben wel afkomstig uit je streek maar woon nu in de vlaamse ardennen (100 km), wat ver lijkt me.

            grts
            korandoke
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: hulp in de regio

              De basis is idd niet zo moeilijk hoor...
              ik ben van iets dichter (zichem) maar werk haast uitsluitend analoog, niet dat de basis dan verandert hoor diafragma's en sluitertijden zijn een beetje constant

              ik denk dat je met wat lezen, logisch nadenken en vragen stellen al een heel eind geraakt, maar natuurlijk, een uurtje of twee uitleg doet ook een heel pak!!!

              Tom
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: hulp in de regio

                Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                De basis is idd niet zo moeilijk hoor...
                ik ben van iets dichter (zichem) maar werk haast uitsluitend analoog, niet dat de basis dan verandert hoor diafragma's en sluitertijden zijn een beetje constant

                ik denk dat je met wat lezen, logisch nadenken en vragen stellen al een heel eind geraakt, maar natuurlijk, een uurtje of twee uitleg doet ook een heel pak!!!

                Tom
                zichem is te doen om eens af te spreken voor me en inderdaad eens beetje degelijke uitleg zal al veel doen denk ik .
                canon eos 500D

                Comment


                • #9
                  Re: hulp in de regio

                  Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                  welke instellingen stelt hij in op auto stand ?
                  stel je toestel in op tv of av maakt niet uit
                  neem tv als voorbeeld zet deze op 1/125 sec, het diafragma wordt ingesteld door de cam zelf.
                  de iso stelt je in op 100 iso (meer dan 200 levert ruis op)
                  stel je cam in op het middenste instelpunt.
                  nu zou je toch scherpe platen moeten trekken.
                  als je in jpeg opnames maakt stel je iets meer verscherpen in op je toestel.(staat in de handleiding)
                  je fotos haal je binnen met de meegeleverde soft van canon.
                  kijk na dat de iso niet aangepast wordt door de cam, in de auto stand en op av en tv kan je u toestel instellen dat ie de iso aanpast naargelang de omstandigheden zet dat zeker uit.
                  ben wel afkomstig uit je streek maar woon nu in de vlaamse ardennen (100 km), wat ver lijkt me.

                  grts
                  korandoke
                  auto stand :
                  sluitertij staat op 1/40
                  diafragma staat op f4.5 , maaa&r veranderd als ik draai of zoom ofzo ( ken er echt niks van )
                  iso staat op 1600 maar als ik scherpstel met ontspanknop half in te duwen zet hij zich auto op iso400
                  hier kan ik niks in veranderen

                  nu voor de honden gebruik ik sportstand ( bewegende beelden )
                  sluitertijd staat op 1/100
                  diafragma op f4.5
                  iso op 1600
                  sluitertijd staat daar op 1/60
                  canon eos 500D

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp in de regio



                    voorbeeld op sportstand
                    canon eos 500D

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulp in de regio

                      Tip; er zijn boeken van "Easy Computing" Digitale fotografie met ..... en dan het camera type. Zijn er voor een heel pak verschillenden Canon's en Nikons.
                      De uitgever is inmiddels failliet maar de boeken zijn nog wel te vinden (o.a. bij Carrefour)
                      In tegenstelling tot de handleiding bij je camera die alleen maar over de functies van de verschillende knoppen gaat, leggen deze boeken ook uit wat het gevolg is van de verschillende instellingen en hoe je die moet / kunt gebruiken.
                      Voor beginnende fotografen zijn ze heel zinvol. Leren je niet alleen je camera gebruiken maar ook fotograferen.

                      Succes, Bert
                      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                      www.bertofotografie.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: hulp in de regio



                        vb op sportstand

                        moet toch meer uit de eos 500D te halen zijn of ben ik mis
                        canon eos 500D

                        Comment


                        • #13
                          Re: hulp in de regio

                          wel normaal dat je zo' n slechte beelden hebt, je iso staat op 1600.
                          in de automatische stand wordt de iso ingesteld afhankelijk van de lichtomstandigheden.
                          het is daarom beter af te stappen van die voor geprogrameerde instellingen, portret, landschap, sport enz...maar het toestel te gebruiken op tv en av stand.
                          meer dan 400 iso is niet te doen met dit toestel.
                          je schrijft ook als ik inzoom veraderd het diafragmgma wat ook normaal is.
                          als je het objectief eens nader bekijkt zul je op je scherpstelring zien staan bv. 3.5 - 5.6 f.
                          dit wil zeggen dat als de zoomring op de breedste beeldhoek staat het kleinste diafragma dat je kan instellen 3.5 is en op de kleinste hoek helemaal ingezoomd 5.6 f is.
                          nu voor het gebruik wat jij wil doen is snelheid nodig (namelijk de hond loopt en springt achter die frisbee aan) dus zet je toestel op tv (snelheid voorkeuze) en stel je toestel in op 1/400 en de iso op 400 je diafragma wordt zelf gekozen.
                          nu deze instelling is natuurlijk afhankelijk van wel licht er op die moment aanwezig is. zijn deze instellingen niet voldoende (te weinig licht) kun je 2 zaken doen ofwel zet je de iso hoger naar 800 iso bv zal dit tenkoste gaan van beeldkwaliteit omdat je hier meer ruis op je foto gaat gaan zien ofwel haal je de snelheid omlaag van bv. 1/400 naar 1/200 hier loop je kans dat je hond onscherp afgebeeld gaat worden.
                          wat betreft die ruis die kan je meerdendeels verwijderen met de software die meegeleverd is met het toestel. ook in je toestel als je jpeg formaat gebruikt kun je ruisreductie instellen.
                          kan je mss via msn beter helpen laat maar horen.
                          ik heb het exif bekeken van je getoonde foto's en denk dat er niet meer uit te halen valt in deze lichtsituatie

                          grts
                          korandoke
                          Last edited by korandoke; 4 juni 2011, 17:56.
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: hulp in de regio

                            Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            wel normaal dat je zo' n slechte beelden hebt, je iso staat op 1600.
                            in de automatische stand wordt de iso ingesteld afhankelijk van de lichtomstandigheden.
                            het is daarom beter af te stappen van die voor geprogrameerde instellingen, portret, landschap, sport enz...maar het toestel te gebruiken op tv en av stand.
                            meer dan 400 iso is niet te doen met dit toestel.
                            je schrijft ook als ik inzoom veraderd het diafragmgma wat ook normaal is.
                            als je het objectief eens nader bekijkt zul je op je scherpstelring zien staan bv. 3.5 - 5.6 f.
                            dit wil zeggen dat als de zoomring op de breedste beeldhoek staat het kleinste diafragma dat je kan instellen 3.5 is en op de kleinste hoek helemaal ingezoomd 5.6 f is.
                            nu voor het gebruik wat jij wil doen is snelheid nodig (namelijk de hond loopt en springt achter die frisbee aan) dus zet je toestel op tv (snelheid voorkeuze) en stel je toestel in op 1/400 en de iso op 400 je diafragma wordt zelf gekozen.
                            nu deze instelling is natuurlijk afhankelijk van wel licht er op die moment aanwezig is. zijn deze instellingen niet voldoende (te weinig licht) kun je 2 zaken doen ofwel zet je de iso hoger naar 800 iso bv zal dit tenkoste gaan van beeldkwaliteit omdat je hier meer ruis op je foto gaat gaan zien ofwel haal je de snelheid omlaag van bv. 1/400 naar 1/200 hier loop je kans dat je hond onscherp afgebeeld gaat worden.
                            wat betreft die ruis die kan je meerdendeels verwijderen met de software die meegeleverd is met het toestel. ook in je toestel als je jpeg formaat gebruikt kun je ruisreductie instellen.
                            kan je mss via msn beter helpen laat maar horen.
                            ik heb het exif bekeken van je getoonde foto's en denk dat er niet meer uit te halen valt in deze lichtsituatie

                            grts
                            korandoke
                            damn das ingewikkeld , david_broos@hotmail.com
                            ale heb nog een maandje te gaan voor de frisbeewedstrijd ;-)
                            canon eos 500D

                            Comment

                            Working...
                            X