Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor ?

    Welke lens gebruik je het beste voor welk onderdeel .
    Ik heb de Canon - EF 70-200mm f/4l IS USM wat uitgeprobeerd maar ik denk dat ik voor de bloemen en andere onderwerpen die kort bij zijn beter de andere lenzen gebruik daarom vraag ik me nu af welke lens ik het beste voor bv bloemen en dieren neem normaal gebruik ik de 50 mm voor binnen en voor doeleinden die niet ver zijn .mijn nieuwe lens heb ik aan gekocht om mijn honden tijdens het sporten te fotograferen maar ik wou die ook even testen bij andere onderwerpen .
    Vroeger gebruikte ik voor buiten alleen de Canon EF-S 18-200mm F:3.5-5.6 IS maar nu heb ik 3 nieuwe lenzen die elkaar aansluiten en soms is het nog heel hard zoeken voor een beginner de Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro gebruik ik meestal binnen omdat ze lichtsterk is .


    Canon - EF 70-200mm f/4l IS USM kan je het beste gebruiken voor ?
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro kan je het beste gebruiken voor ?
    Canon EF 50mm f/1.8 .kan je het beste gebruiken voor ?

  • #2
    Re: Welke lens voor ?

    "Voor dieren en bloemen" is een heel vage beschrijving. Wil je close ups van bloemen en macro van insecten, of wil je een volledig plant, een mus of een merel, een reiger?
    Met 1 extra lens zal je er waarschijnlijk nog niet geraken vrees ik...

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor ?

      je arsenaal aan lenzen is ruim voldoende hoor.
      gewoon wat meer oefenen en vooral je camera instelling en gebruikte lens onthouden als er een opname voldoet aan je verwachting.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor ?

        Canon - EF 70-200mm f/4l IS USM kan je het beste gebruiken voor ?
        Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro kan je het beste gebruiken voor ?
        Canon EF 50mm f/1.8 .kan je het beste gebruiken voor ?[/QUOTE]
        Ik zou ze zo gebruiken :
        Canon - EF 70-200mm f/4l IS USM voor actiefoto's (je honden) buiten of afstand
        Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro voor bloemetjes en foto's binnen, maar kan natuurlijk ook voor foto's buiten, geen actie, want als dit niet de HSM-versie is, zal ze wat traag zijn.
        Canon EF 50mm f/1.8 vooral binne gebruiken wegens de lichtsterkte, maar buiten kan je er natuurlijk ook prachtige foto's met een mooie DOF mee maken, maar zeker geen aktie mee willen vastleggen.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          "Voor dieren en bloemen" is een heel vage beschrijving. Wil je close ups van bloemen en macro van insecten, of wil je een volledig plant, een mus of een merel, een reiger?
          Met 1 extra lens zal je er waarschijnlijk nog niet geraken vrees ik...

          mvg,
          Bart
          Ik wil close ups van bloemen en macro van vogeltjes en mijn honden hun hoofd maar ook nog volledige planten of bv een kasteel of een bos .
          De 70 - 200 is goed voor mijn honden tijdens het sporten of dat ze gewoon los lopen .
          En de 50 mm vond ik ok om een foto van hun hoofd nemen. En de sigma vind ik goed voor binnen tijdens feestjes .Deze week ging ik naar hof te saksen en dan zag ik dat de 70-200 niet geschikt was om dat kasteel vast te leggen ik heb alleen het bovenste gedeelte dus ik denk dat ik daar dan de 24 -70 moet gebruiken het is dat dat nog wat zoeken is dat had ik niet met de 18 -200 en ik wil het echt te goei leren anders is het zonde om zo'n duur matriaal te kopen he .

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor ?

            Bedankt voor de info
            Tollerke heb jij spanieltjes ? Je naam komt me bekent voor .

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor ?

              Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht

              Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro kan je het beste gebruiken voor ?
              de bloemen en andere onderwerpen die kort bij zijn

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor ?

                Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                Bedankt voor de info
                Tollerke heb jij spanieltjes ? Je naam komt me bekent voor .
                Neen, ik heb tollerkes
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment

                Working...
                X