Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laptop op reis

    Wie neemt er de laptop mee op reis om de foto's te kunnen overzetten? Of nemen jullie voldoende gb/kaartjes mee om de hele reis te overbruggen? Of alle 2?

  • #2
    Re: laptop op reis

    Als ik ga voor een paar weken: enkel SD kaartjes. Eventueel backup maken externe harde schijf of dvd in een cybercafé.
    In februari ga ik voor 9 maand op reis dus ik schaf me een netbook aan. Kan je foto's downloaden en alvast wat schiften, bewerking zal er niet echt bij zijn gezien het kleine schermpje, maar toch al voldoende om wat te bekijken. En dan nog eens alles maandelijks op dvd zetten en naar huis sturen voor alle zekerheid
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

    Comment


    • #3
      Re: laptop op reis

      Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
      Wie neemt er de laptop mee op reis om de foto's te kunnen overzetten? Of nemen jullie voldoende gb/kaartjes mee om de hele reis te overbruggen? Of alle 2?
      neem de laptop altijd mee op reis om op de hoogte te blijven van het 1 en ander, maar niet om mijn opnamen op te zetten..
      neem voldoende kaartjes mee.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: laptop op reis

        Ik neem altijd een laptop mee, al is het maar voor een weekend.

        PJW
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

        Comment


        • #5
          Re: laptop op reis

          Altijd laptop mee op reis, met nog een kleine HD. Foto's worden elke dag op laptop én op HD geplaatst. Zo staan ze op 2 locaties. Met de laptop hou ik toch ook een beetje het nieuws in de gaten, met de plaatselijke info en bezienswaardigheden, én af en toe een klik op BD
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: laptop op reis

            Voldoende kaartjes en af en toe een imagetank.


            Neem nooit een laptop mee. Moet voor het werk al ±10u per dag voor een scherm zitten en tijdens een vakantie wil ik dan wel iets anders


            Mvg

            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: laptop op reis

              Altijd laptop en nu netbook. In het begin met digitaal liet ik de laptop de hele nacht mijn foto's doormailen naar mijn gmail mailboxen als backup (aan 2.5MB/foto was dat nog te doen). Tegen 's morgens was dat toch altijd gedaan. Ik schreef ze toen ook naar CD.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: laptop op reis

                Vroeger mijn Lenovo, maar daar hadden ze vorig jaar in Turkije problemen mee...
                Stond een sticker op van Biohazard... was het dat? weet het niet.
                Dus moest ik mee, laptop aanzetten en tonen etc...
                Dan wilden ze weten of die WIn 7 Ulitmate wel een legale versie was etc..
                na een half uurke hebben ze me laten gaan...

                Vanaf dit jaar neem ik gewoon die netbook mee die ze bij het nieuwsblad aanboden.
                Mijn Blog
                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                Comment


                • #9
                  Re: laptop op reis

                  Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                  Vanaf dit jaar neem ik gewoon die netbook mee die ze bij het nieuwsblad aanboden.
                  Jep, ook den diene op zich geen giga korting maar toch nog wel de moeite.
                  [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: laptop op reis

                    Macbook Pro en iPad gaan eigenlijk altijd mee. Schiet altijd in RAW en zet alle foto's over op een externe hdd en de laptop. iPad gebruik ik meer als media player voor films bij lange vluchten.

                    Comment

                    Working...
                    X