Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gefeliciteerd Woody04

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gefeliciteerd Woody04

    Mijn felicitaties, aan Woody04 welke met grote onderscheiding de Mei – Challenge weet te winnen.

    Zijn hoge score van 8,63 is het bewijs van een hoog niveau waardoor deze foto voorlopig terecht bekroond wordt, als beste Challenge foto van het jaar.
    Ook mijn gelukwensen aan dare2fly en boris165 met hun tweede en derde plaats in de Mei – Challenge.

    De inzendingen, van dare2fly en boris165 wordt samen , met nog andere foto’s in deze Challenge gekenmerkt door uitnemende originele fotografie wat betreft fototechniek en compositie.

    Ik kon, heel wat bijleren aan deze Challenge.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Gefeliciteerd Woody04

    Van mij ook en dikke proficiat aan Woody04 die met zijn foto er letterlijk de kleuren liet afspatten. Ik denk dat de 8.63pt de hoogste score ooit is. Ook aan Dare2fly die met een spectaculaire orb een prachtige foto neerzette, en mocht het een gekleurde lamp geweest zijn het Woody04 nog erg moeilijk kon gemaakt hebben. Ook aan Boris165 die al van in het begin de lat erg hoog legde.
    Ook aan de ganse top 12.

    Een speciale vermelding zou ik nog willen geven voor de foto's van Dewalter en Bennyj die het aandurfden de algemene tendens van wazige foto's te doorbreken en kleuren in beweging "scherp" neer te zetten. Alhoewel dit in punten niet beloond werd.

    Mijn foto werd gemaakt op de foor van Kortijk, dit was iets wat ik al lang had willen doen maar zonder de puch van de challenge kwam het er niet van. Na de opmerkingen bij de eerste inzending van witje100 en Dirkfotografie over het niet rechtstaan en vooral het lelijke perspectief ben ik nog een teruggeweest om het te herdoen, en erg goed te letten op het ingenomen standpunt, wat een groot verschil gaf.

    Op naar het nieuwe thema: "close-up"

    Edit: Ik mis filipo in de uitslag?
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

    Comment


    • #3
      Re: Gefeliciteerd Woody04

      Ook een proficiat aan de toch wel verdiende winnaar al had Dare2fly ook wel mogen winnen. Ben wel benieuwd naar de making of van de winnaar.
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #4
        Re: Gefeliciteerd Woody04

        Ook ik mis filipo in de Challenge.

        Ik vrees dat filipo het momenteel erg druk heeft.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: Gefeliciteerd Woody04

          Woody04, gefeliciteerd met je welverdiende 1ste plaats.
          Van het moment dat jou foto er op stond wist ik al dat we geen kans meer maakte Ook ik ben benieuwd naar the making of.
          Mijn Fanpagina
          Mijn website
          Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

          Comment


          • #6
            Re: Gefeliciteerd Woody04

            ook mijn felicitaties voor je super plaatje
            toen deze verscheen wist ik dat ik naar de winnaar aan het kijken was
            ook de rest van de top drie een dikke proficiat
            en de rest va&n de top 12
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Gefeliciteerd Woody04

              Profitiat Woody04 voor je verdiende behaalde 1ste plaats. De ORB van dare2fly is de moeite en die van Boris165 mag er ook wezen. Alle drie zeker een verdiende plaats op het podium.
              Maar ook aan de rest van de top 12 (waar ik deze keer ook bij hoor maar niet had verwacht) een dikke profitiat. Het heeft van deze maand een spannende maand gemaakt.
              Nikon D300s met nog wat glas en attributen
              Foto Lucky

              Comment


              • #8
                Re: Gefeliciteerd Woody04

                Gefeliciteerd woody04

                Een schitterend uitgevoerde inzending.
                Ben eigenlijk wel benieuwd naar de "making of" die je na je vakantie gaat plaatsen....

                Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                Edit: Ik mis filipo in de uitslag?
                Goed opgemerkt

                Ik had het idd te druk en had mijn creatieve hersenkronkels voor iets anders nodig... bovendien waren er heel wat sterke inzendingen en was mijn inspiratie niet heel groot dus heb ik deze maand maar even voorbij laten gaan...
                We zien wel wat het voor de juni-opdracht wordt.
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: Gefeliciteerd Woody04

                  Hey,

                  Bedankt aan iedereen voor de goede reacties.
                  Terug uit verlof, en zoals beloofd een woordje uitleg over "the making off":
                  Eerste punt (dat reeds opgemerkt werd) is dat de foto 180° gedraaid is en de vloeistof dus eigenlijk naar beneden loopt.
                  De 6 flessen zijn allen bevestigd aan een aluminium rail die op 2 schragen geplaatst werd voor een zwarte achtergrond.
                  De spetterende druppels krijg je wanneer je de flessen draait en zo een soort draaikolk maakt in de fles. Daardoor zit er een zekere middelpuntvliedende kracht in het water wanneer dit de fles verlaat.
                  Dan het lastigste van alles...
                  Hoe krijg je deze allen even hoog (of laag, afhankelijk hoe je het bekijkt hé).
                  Door een deel van de lens met zwarte tape af te kleven had ik een goede lijn tot waar ik beeld had, eens achter de tape bleef het beeld zwart.
                  Dan kwam het er op aan om foto's te nemen tot die ene goede er bij zat.
                  Nadat mijn foto online kwam kreeg ik de ene vraag na de andere over "the making off" dat ik de setting eens gedeeltelijk opnieuw gebouwd heb om daar ook een foto van te maken.
                  Alleen, ben ik een leek op het forum en vind ik niet hoe ik de foto hier bij mijn uitleg moet voegen...

                  Maar, ik weet iemand die daar vermoedelijk meer van kent en dus de foto's van de setting volgen zeker nog.

                  Verder wil ik ook nog een dikke proficiat wensen aan Dare2fly en Boris165 alsook aan de anderen die in de top 12 zitten.
                  Er zaten meerdere sterke foto's bij en het concept "light-painting" ga ik zeker ook eens proberen.

                  En nu op naar de volgende challenge "close-up", heb al gezien dat daar nu al een paar sterke tussen zitten.

                  Grts Woody04

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gefeliciteerd Woody04

                    Oorspronkelijk geplaatst door Woody04 Bekijk bericht
                    ...
                    Alleen, ben ik een leek op het forum en vind ik niet hoe ik de foto hier bij mijn uitleg moet voegen...
                    Naar de Helpdesk gaan (in de zwarte balk hierboven) en dit document downloaden:


                    In het kort:
                    1. je foto verkleinen tot max. 900 pixels langste zijde;
                    2. een (gratis) account bij een hosting server nemen: Photobucket, Tinypic, Flickr... of Dropbox installeren (als je in Dropbox geïnteresseerd bent, mag je mij contacteren, dan stuur ik je een invite, waarna we beiden 0.25GB extra opslagruimte krijgen)
                    3. je foto uploaden naar die hosting site of Dropbox en het juiste adres noteren.
                    4. dat adres hier tussen de IMG tags plaatsen en voilà: je foto is zichtbaar!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gefeliciteerd Woody04

                      ja, tis gelukt
                      zoals beloofd hierbij de foto's van "the making of"




                      Zo, een foto van de lens en de setting.

                      De kleuren heb ik bekomen door water te mengen met "krijtstof"
                      en dan zoals in de vorige post vermeld.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gefeliciteerd Woody04

                        Oorspronkelijk geplaatst door Woody04 Bekijk bericht
                        ja, tis gelukt
                        zoals beloofd hierbij de foto's van "the making of"

                        Zo, een foto van de lens en de setting.

                        De kleuren heb ik bekomen door water te mengen met "krijtstof"
                        en dan zoals in de vorige post vermeld.
                        Zeer mooi Woody04, verdiende 1ste plaats!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gefeliciteerd Woody04

                          knap gedaan en verdiend eerste !!!
                          http://www.pixel7.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gefeliciteerd Woody04

                            Bedankt voor het delen van settings. Vind het altijd leerzaam om te weten hoe een foto tot stand komt. Knap gedaan.
                            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gefeliciteerd Woody04

                              Een dikke proficiat aan WoodyO4
                              Toen ik de foto zag, was ik bijna zeker dat deze zou winnen ! Knap gedaan hoor


                              Ben wel een beetje laat met mijn gelukwensen wegens pas terug van reis, en vrees ook dat mijn fototoestel naar de vaantjes is wegens teveel geklikt
                              Spiegel blijft geblokkeerd . . .


                              Grts Maddy
                              zero

                              Comment

                              Working...
                              X