Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

    Hey,

    Ik heb een voorstel waarvan ik niet weet of het haalbaar is.
    Soms lijkt het me heel erg handig voor mezelf en ook goed voor het resp. trouwkoppel om een second shooter mee te hebben.
    Een second shooter zou dan iemand zijn die ambities heeft op fotografievlak, maar 1) nog geen zelfstandige is, 2) wel de kennis heeft en 3) wel het materiaal heeft maar nog echt niet veel ervaring met shoots allerhande en huwelijken.

    Ik zou een second shooter dan de kans willen geven om zo'n dag te beleven als fotograaf, mij te assisteren maar hem/haar zelf ook foto's te laten trekken, die mogelijks opgenomen kunnen worden in de selectie van foto's die ik aan het paar bezorg.

    De second shooter kan de door hem/haar gemaakte foto's ook gebruiken voor zijn/haar portfolio op te bouwen...

    Wat denken jullie? Zou dit een goed plan zijn?
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

  • #2
    Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

    Iedereen moet de kans hebben om ervaring op te doen eh ...

    Comment


    • #3
      Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

      Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
      Iedereen moet de kans hebben om ervaring op te doen eh ...
      Yes is waar, maar het moeten dan wel mensen zijn die kunnen aantonen dat ze er al iets van kennen... het moet een hulp zijn, en géén last ;-)
      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

      Comment


      • #4
        Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

        er zijn hier nog mensen op forum welke hun ervaring willen delen met beginners, is een ideale manier om ervaring op te doen ... denk wel dat je als fotograaf gratis hulp wel kan gebruiken .. al is het bvb enkel om reflectiescherm vast te houden - persoon welke meeloopt zal steeds stelen met de ogen wat voor deze persoon belangrijker is dan enige vergoeding.
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

        Comment


        • #5
          Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

          Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
          Yes is waar, maar het moeten dan wel mensen zijn die kunnen aantonen dat ze er al iets van kennen... het moet een hulp zijn, en géén last ;-)
          Ja uiteraard eh
          Maar ik wil maar zeggen dat dit zeker een goed idee is.
          Iedereen moet leren...
          Iemand dat daar echt in is geïntresseerd zal zijn best daar wel voor willen doen.
          Anders zou je toch niet meegaan?

          Comment


          • #6
            Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

            Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
            Yes is waar, maar het moeten dan wel mensen zijn die kunnen aantonen dat ze er al iets van kennen... het moet een hulp zijn, en géén last ;-)
            Een second shooter op een trouw is altijd meegenomen, maar met bovenstaande in gedachte.

            Zou mensen nemen die toch al wat ervaring hebben in fotografie.
            Die hun toestel en hun (toestel en fotograaf) mogelijkheden kennen
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

              Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
              .....
              Soms lijkt het me heel erg handig voor mezelf en ook goed voor het resp. trouwkoppel om een second shooter mee te hebben....... mij te assisteren maar hem/haar zelf ook foto's te laten trekken, die mogelijks opgenomen kunnen worden in de selectie van foto's die ik aan het paar bezorg.



              Wat denken jullie? Zou dit een goed plan zijn?
              leuk plan, maar er een heel verhaal omheen bouwen is toch niet nodig.
              je zoekt gewoon een hulpje toch?
              maar tis een genereus aanbod hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                leuk plan, maar er een heel verhaal omheen bouwen is toch niet nodig.
                je zoekt gewoon een hulpje toch?
                maar tis een genereus aanbod hoor.
                grt,bouk.
                man van weinig woorden, vrouw van veel woorden...

                Ik zoek idd (soms) hulp, mr vraag me ook gewoon af ofdat mensen dat zien zitten?
                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                Comment


                • #9
                  Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                  Een assistent, zeg maar ...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Een assistent, zeg maar ...
                    niet alleen assistentie, ze mogen zelf ook heel wat fotograferen en de kans dat er foto's van hen aan het koppel worden gegeven zijn erg groot. Ze worden dan wel door mij bewerkt.

                    Ideaal voor een amateur die ambitie heeft maar niet goed weet waar te beginnen, toch?
                    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                    Comment


                    • #11
                      Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                      Nou prachtige kans zou ik zeggen voor de betreffende doel groep.
                      Zelf zou ik graag bij leren door een fotograaf!
                      En tot last ik zou zeggen als ze de basis kennen en hun toestel beheersen.
                      En dus niet heel dag gaan vragen hoe dit en hoe dat kunnen ze eigenlijk toch niet tot last zijn?

                      Persoonlijk zou ik dan voor de bruiloft het een en ander bespreken hoe hij kan werken de instellingen enz...
                      Dan laat je hem/ haar gewoon los de dag en dan samen met de leerling zijn foto's bekijken en hem/haar daar aanwijzigingen op geven voor de volgende shoot.
                      Greetz Twan

                      http://500px.com/TwanGroenen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                        ..... Ze worden dan wel door mij bewerkt.
                        en verkocht?
                        sorry....maar die vraag ging toch wel komen hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                          Dit is weer een goed voorbeeld van een best wel moeilijke situatie die hier op BD vast en zeker een heleboel heftige reacties zal uitlokken.

                          Ik ben freelance fotograaf en geef daarnaast ook les. Ik neem op huwelijken telkens een assistent mee. Meestal is dat één van mijn cursisten. Ze mogen eventueel foto's maken, maar dat hoeft niet per sé. Als ze foto's maken, mogen ze die aan mij leveren, maar ik betaal er niet voor.

                          Dus, ja, ik wil graag hulp tijdens een huwelijk. Nee, de assistenten worden niet betaald. Ze mogen kijken en leren en zo zelf een betere fotograaf worden. Ik heb zelf 6 maanden gratis voor een modefotografe gewerkt. Niet leuk dat je niet of amper betaald wordt, maar wat heb ik daar veel geleerd!!

                          Is het fout dat ik de assistenten bij huwelijken niet betaal? Goh, ik vind van niet. Ik doe op deze manier denk ik niet aan broodroof, omdat ik nog nooit gehoord heb dat iemand betaald werd voor die job. Profiteer ik van de assistenten? Ik vind ook van niet. Zij willen heel graag mee om te kunnen leren en ik verdien met een huwelijk echt niet veel om nog budget kunnen vrij te maken voor een assistent. Je moet natuurlijk niet verwachten dat iemand 10 keer mee zou willen zonder vergoeding. Een paar keer is denk ik ok, omdat de persoon dan echt iets kan bijleren. Maar na een paar keer daalt de meerwaarde voor de assistent en dan moet er beslist worden: andere assistent of huidige assistent betalen. Ik moet die beslissing niet echt nemen, want er zijn veel cursisten die mee willen en dus wissel ik voor het evenwicht ook regelmatig af van assistent.

                          Ik vind dus wel dat het kan dat je een gratis assistent meeneemt. Wil je graag met die assistent blijven werken, denk ik dat je na een tijdje moet bekijken of die betaald zou moeten worden...
                          www.focusfotografie.be
                          www.facebook.com/eviwilmus

                          Comment


                          • #14
                            Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            en verkocht?
                            sorry....maar die vraag ging toch wel komen hoor.
                            grt,bouk.
                            Mijn klanten betalen mij niet per foto, maar voor mijn uren aanwezigheid. Ik zeg hen van te voren hoeveel foto's ze ongeveer voor die uren zullen krijgen.
                            Dus nee, 't is niet omdat ik foto's van de second shooter zou gebruiken ik daar méér voor betaald word, nee. Zo ben ik niet.
                            * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                            Comment


                            • #15
                              Re: Second Shooter (leerling) bij HUWELIJKEN.. Goed plan?

                              we understand eachother evi!
                              heb hier juist hetzelfde idee over....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
                              Dit is weer een goed voorbeeld van een best wel moeilijke situatie die hier op BD vast en zeker een heleboel heftige reacties zal uitlokken.

                              Ik ben freelance fotograaf en geef daarnaast ook les. Ik neem op huwelijken telkens een assistent mee. Meestal is dat één van mijn cursisten. Ze mogen eventueel foto's maken, maar dat hoeft niet per sé. Als ze foto's maken, mogen ze die aan mij leveren, maar ik betaal er niet voor.

                              Dus, ja, ik wil graag hulp tijdens een huwelijk. Nee, de assistenten worden niet betaald. Ze mogen kijken en leren en zo zelf een betere fotograaf worden. Ik heb zelf 6 maanden gratis voor een modefotografe gewerkt. Niet leuk dat je niet of amper betaald wordt, maar wat heb ik daar veel geleerd!!

                              Is het fout dat ik de assistenten bij huwelijken niet betaal? Goh, ik vind van niet. Ik doe op deze manier denk ik niet aan broodroof, omdat ik nog nooit gehoord heb dat iemand betaald werd voor die job. Profiteer ik van de assistenten? Ik vind ook van niet. Zij willen heel graag mee om te kunnen leren en ik verdien met een huwelijk echt niet veel om nog budget kunnen vrij te maken voor een assistent. Je moet natuurlijk niet verwachten dat iemand 10 keer mee zou willen zonder vergoeding. Een paar keer is denk ik ok, omdat de persoon dan echt iets kan bijleren. Maar na een paar keer daalt de meerwaarde voor de assistent en dan moet er beslist worden: andere assistent of huidige assistent betalen. Ik moet die beslissing niet echt nemen, want er zijn veel cursisten die mee willen en dus wissel ik voor het evenwicht ook regelmatig af van assistent.

                              Ik vind dus wel dat het kan dat je een gratis assistent meeneemt. Wil je graag met die assistent blijven werken, denk ik dat je na een tijdje moet bekijken of die betaald zou moeten worden...
                              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                              Comment

                              Working...
                              X