Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur ogen op foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleur ogen op foto

    Hallo iedereen,
    Ikzelf ken niets van fotografie dus leek het mij interessant om aan professionals even deze vraag te stellen.

    Een fotograaf heeft foto's genomen van mijn zoon in de kinderopvang. Wij kregen op een A4 9 kleine fotos van hem te zien waaruit we mochten bestellen. In mijn ogen zeer mooie fotos en wij ( en onze familie ) hebben er dan ook een aantal besteld. We moesten op voorhand betalen en hier zag ik geen erg in omdat redelijk wat mama's van de opvang ook fotos hebben besteld.
    Toen ik de fotos echter te zien kreeg was ik enorm teleurgesteld omdat op de fotos mijn zoon felgroene ogen heeft. Mijn zoon heeft echter blauwe kijkers.

    Ik belde de fotograaf om dit te melden, hij beweert echter dat dit door lichtinval en flitslicht is en dat hier niets aan te veranderen valt. Ikzelf heb natuurlijk met mijn prutscamera al meerdere fotos van mijn zoon gemaakt en nog nooit is het voorgevallen dat mijn zoon opeens groene ogen heeft op foto. Het jammere is dat er 1 van die foto's poster formaat is en telkens ik er naar kijk, ik mijn eigen zoon niet herken.

    Mijn vraag is dus als volgt : heeft de fotograaf gelijk en is dit 'verschijnsel' perfect mogelijk of heeft hij slechte fotos gemaakt?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.

  • #2
    Re: Kleur ogen op foto

    Als je het mij vraagt kent hij niet(s/ veel) van de witbalans.. ?
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

    Comment


    • #3
      Re: Kleur ogen op foto

      da's onkunde! Niet voor betalen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Kleur ogen op foto

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        da's onkunde! Niet voor betalen.
        Die mannen laten je watertanden met zo een postzegelformaatje en dan EERST centjes en dan pas zien wat je krijgt!
        Dat is bandwerk en die houden geen rekening met wat ze aanhebben, oh hun haar goedligt ofzo.
        Wij kochten enkel de klasfoto, voor andere foto's zijn er genoeg mogelijkheden (zoals zelf nemen, zelfs "maar" met een compactje).
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Re: Kleur ogen op foto

          Had dat heerschap trouwens jullie toestemming gevraagd om foto's van jullie zoontje te nemen?
          Ik zou toch met de foto's terug naar de fotograaf stappen (met het zoontje mee), hem de ogen laten vergelijken en mijn geld terug vragen indien ie geen foto's met de juiste kleur kan aanleveren...

          mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Kleur ogen op foto

            correctie wegens: "ik had de vraag maar weer half tegoei gelezen "

            Van blauwe ogen door de flits groene maken? dat wil ik wel eens zien, dat het er geen 100% overeenkomt tot daar aan toe maar echt een andere kleur? terug gaan, duidelijk maken dat je niet tevreden bent en waarom en nieuwe afdrukken of nieuwe shoot vragen.
            Dat zou ik doen.
            en idd, foto's door fotograaf op de kinderopvang? dan hoop ik dat je daar van tervoren op de hoogte bent gebracht en eigenlijk moet je dan schriftelijk je toestemming geven...
            Hier bij ons in het schooltje moet iedereen dat doen om de foto' s van de school en kinderen op de website te zetten, en mensen die dat niet willen, daar word het kindje op de foto onherkenbaar van gemaakt. Goeie afspraken, goeie vrienden...

            Tom
            Last edited by TomStr; 30 mei 2011, 16:15.
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Kleur ogen op foto

              Hallo,

              Bedankt voor jullie reacties. Aangezien hij van mening blijft dat er geen fouten zijn gebeurd langs zijn kant en dat het perfect normaal is, zal ik hem een aangetekend schrijven sturen en mijn geld terugvragen. Natuurlijk is de vraag in hoeverre hij hier op zal reageren.

              Wat betreft de toestemming in de kinderopvang. Iedereen werd op voorhand verwittigd dat er een fotograaf zou langskomen, echter schriftelijk hebben wij nooit niets moeten/mogen bevestiggen. Ik neem aan dat als ik had laten weten dat ik geen fotos wou dat hij er ook geen zou genomen hebben.

              Bedankt !

              Comment


              • #8
                Re: Kleur ogen op foto

                Oorspronkelijk geplaatst door figje Bekijk bericht
                ... of heeft hij slechte fotos gemaakt?
                yep.

                (je kan zelf je kind alle kleur ogen geven die je wil in PS.)
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Kleur ogen op foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  yep.

                  (je kan zelf je kind alle kleur ogen geven die je wil in PS.)
                  grt,bouk.
                  Aangezien hij niet eens toegeeft dat de kleuren fout zijn en zegt dat er niets mis is met de foto's heb ik mijn twijfels of hij dat wel zal kunnen of kennen.
                  Andy Lemaire

                  andylemaire.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kleur ogen op foto

                    Misschien heb je de foto's van een verkeerd kind besteld? Grapje. Hoewel, ik hem eens in
                    een Grieks vakantieoord een vijftal foto's van mijn vrouw besteld en toen ik ze ging opha-
                    len was mijn lieve slanke vrouw verandert in een dikke Duitse matrone.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kleur ogen op foto

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      ..........
                      een Grieks vakantieoord een vijftal foto's van mijn vrouw besteld en toen ik ze ging opha-
                      len was mijn lieve slanke vrouw verandert in een dikke Duitse matrone.
                      hoe lang zat er tussen het brengen en halen?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kleur ogen op foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        hoe lang zat er tussen het brengen en halen?
                        grt,bouk.
                        Voor het avondeten getrokken en 's morgens na het ontbijt gehaald. Oei.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kleur ogen op foto

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Misschien heb je de foto's van een verkeerd kind besteld? Grapje. Hoewel, ik hem eens in
                          een Grieks vakantieoord een vijftal foto's van mijn vrouw besteld en toen ik ze ging opha-
                          len was mijn lieve slanke vrouw verandert in een dikke Duitse matrone.

                          Gggrrrr...
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kleur ogen op foto

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Voor het avondeten getrokken en 's morgens na het ontbijt gehaald. Oei.
                            Avondles Duits en een stevig ontbijt

                            greetz
                            Cheeta
                            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kleur ogen op foto

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Misschien heb je de foto's van een verkeerd kind besteld? Grapje. Hoewel, ik hem eens in
                              een Grieks vakantieoord een vijftal foto's van mijn vrouw besteld en toen ik ze ging opha-
                              len was mijn lieve slanke vrouw verandert in een dikke Duitse matrone.
                              Ging je je vrouw ophalen of die foto's
                              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                              Our English website: www.kaichitravel.com
                              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                              Comment

                              Working...
                              X