Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tijd nodig voor album maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tijd nodig voor album maken

    Hallo,

    Wij zijn nieuw op de markt als huwelijksfotograaf en in het kader van prijsberekeningen e.d. wilde ik aan de oude rotten in het vak vragen hoeveel tijd zij gemiddeld besteden aan het maken van een fotoalbum na de reportage.

    Het is natuurlijk sterk afhankelijk van verschillende factoren, dat weet ik wel.

    Maar het zou fijn zijn uw ervaringen te lezen.

    Alvast bedankt.
    Delphine

  • #2
    Re: tijd nodig voor album maken

    Ik zou voor een 'top' album 10u post processing en layout aanrekenen + de eigenlijke kost van het album zelf (en vooral die laatste kunnen alle kanten opgaan afhankelijk van de keuze van de klant)
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: tijd nodig voor album maken

      Bedankt voor je antwoord. Wat versta je onder 'top'album? Hoeveel bladzijden of foto's? Digitale print of ingeplakte foto's?

      Comment


      • #4
        Re: tijd nodig voor album maken

        Oorspronkelijk geplaatst door 2pisces Bekijk bericht
        Bedankt voor je antwoord. Wat versta je onder 'top'album? Hoeveel bladzijden of foto's? Digitale print of ingeplakte foto's?
        Met zo'n album bedoel ik een groot album, minstens 30x30cm, tussen de 60 en de 80 bladzijden in digitale print ... dat zijn top albums.

        Bvb ExtraFilm hun grote albums (Highlight en Impress) zijn goed voor low-budget aanbiedingen ... maar ik zou het geen top albums noemen eerlijk gezegd
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: tijd nodig voor album maken

          4 tot 10 uur voor een eerste versie die als voorstel naar de klant gaat.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: tijd nodig voor album maken

            Persoonlijk kom ik er niet met 10u hoor. Een album van 40 pagina's, inclusief beeldselectie en nabewerking houdt me al gauw 20 tot 30u zoet. Dat is dan een digitaal album van minstens 30x30. Voor de Palazzo's van Verka komt daar nog enkele extra uurtjes montagewerk bij... Maar de moraal van dit verhaal wat mij betreft: dit is voor iedereen verschillend, dus waarom niet eens een album proberen? Je hebt sowieso wat portfolio nodig en dan weet je meteen waar je staat mbt je tijdsbesteding...

            Succes!

            Roeland
            www.135mm.be
            @135mm_leuven
            info@135mm.be

            Comment


            • #7
              Re: tijd nodig voor album maken

              Bij mij tussen de 12 à 18 uur voor een topalbum (30x30 digitaal album).
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

              Comment

              Working...
              X