Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus vs WWW vs Fotoclub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus vs WWW vs Fotoclub

    Long time lurker, first time poster ;-) Hoop dan ook dat ik dit op de juiste locatie heb gezet.

    Een paar maanden geleden heb ik dan uiteindelijk toch een DSLR gekocht (Canon 550D met een 18-55 kitlens) en ben ik aan de slag gegaan met de hopen informatie die op het internet te vinden zijn.
    Toch merk ik vaak dat ik er meer aan zou moeten werken, in de trend van meer tijd aan besteden en gedetailleerder werken om op die manier betere foto's te leren maken. Nu ben ik zelf van Turnhout en heb ik een paar weken geleden ontdekt dat er een fotografieclub in de buurt is. Maar ook heb ik gevonden dat er fotografie cursussen gegeven worden hier in de regio...

    Mijn vraag naar jullie is vrij eenvoudig, wat is de beste manier om dingen bij te leren?? Zouden jullie het aanraden om bij een club te gaan (vb. DFT in Turnhout) of gaat jullie voorkeur eerder uit naar een gedegen opleiding van een school? Of zeg je misschien zelfs van gewoon zelf leren via het world wide web??

    Laat iets weten.
    Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

  • #2
    Re: Cursus vs WWW vs Fotoclub

    fotoclub is leuk, meestal mag je een 2 tal keer gaan "kijken" voor je lid moet worden.
    daar leer je ook wel een en ander.

    specifieke zaken studio, strobist, landschap, macro, portret, ... kunnen ook in 1 daags workshops.

    avond-en/of zaterdagschool is vaak goed, soms wel docent afhankelijk.

    eigen gedacht!

    volg een ws van iets wat je leuk vind, je zal veel leren over je camera en hoe die werkt.
    basis staat massaal op't internet, mss ook de boeken van scott kelby kopen en/of Dtown tv van voor nar achter bekijken!

    daar zal je heel eind verder mee geraken.
    have fun, een vooral veel fotograferen
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Cursus vs WWW vs Fotoclub

      Ik ben zelf lid van 2 fotoclubs hier in de regio, ik heb er altijd met veel plezier en ambitie de clubavonden bijgewoond. Durf er ook mee te praten en vragen te stellen, je hebt vlug genoeg in de gaten aan wie van de andere leden je iets zal hebben.

      Verder is de info wat David_ve hier voor mij schrijft de moeite waard om mee aan de slag te gaan, ik ben zelf al diverse keren gaan kijken naar een expositie van een fotoclub in Turnhout, ben alleen effe de naam en de locatie kwijt.
      (inmiddels wat meer info gevonden, kijk hier eens : http://forum.belgiumdigital.com/f10/...-b-199404.html
      Het is wel een wat oudere link maar ik denk dat de info over de club nog wel klopt.
      Last edited by jan.brouwers; 26 mei 2011, 09:30.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: Cursus vs WWW vs Fotoclub

        ik ben autodidact in fotografie, en van de mening dat je 'bijna alles' kan leren als je veel wilt lezen, constant aandachtig bent en wil bijleren, boeken koopt en veel tutorials leest en bekijkt.

        This is how I learned it.

        Voor de specifiekere dingen zoals studio fotografie, strobes, ... kan je makkelijk met een workshop van een dag. Dat ga ik dan zelf ook doen in de toekomst.

        Maar het merendeel: Oh ja... ZELFSTUDIE ;-)

        Ik ben persoonlijk geen fan van fotoclubs omdat die mensen hun interessegebied dikwijls mijlenver uit elkaar ligt. Zelfde met fotografiecursussen. Een collega van me volgt zo'n 3 jaar durende cursus, het is interessant, maar in mijn ogen komt daar TE veel aan bod, dingen die mij TOTAAL NIET interesseren.
        Persoonlijk wil ik enkel de gedetailleerde kennis hebben van het gebied in fotografie (portret, conceptueel, en beetje landschap) waarvoor ik me interesseer...

        Maar dat is erg persoonlijk natuurlijk...

        Succes!
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

        Comment


        • #5
          Re: Cursus vs WWW vs Fotoclub

          Je kan altijd aan zelfstudie doen ,maar een fotoclub met een kwaliteit uitstraling daar zit nogal wat fotografische kennis bij elkaar .En je kan er op aan dat zij deze kennis met plezier zullen overdragen ,en zo kan je nog altijd een van de vele richtingen van de fotografie uitzoeken die jou het best past.Om een club in jouw regio te vinden ,ga naar de site van CVB =Centrum Voor Beeldexpressie .Succes met je zoektocht
          Zo objectief als mijn objectieven.....
          bd 616 be MVG Jan

          Comment


          • #6
            Re: Cursus vs WWW vs Fotoclub

            @iedereen alvast bedankt voor de snelle en positieve reacties. Qua zelfstudie heb ik al een aantal stappen gezet. Heb mij namelijk al het boek (de 3 delen samengevoegd) van Kelby gekocht maar kende zijn site met video's nog niet.
            Qua workshops ken ik het concept maar heb er nog niet specifiek achter gezocht. Ik had er al zien staan op Fotokonijnenberg (vlak bij dus handig) maar ik veronderstel dat er elders een veel groter aanbod is. Ik denk dat ik op dit moment vooral op zoek ben naar een manier om uit te vinden wat ik juist zou willen fotograferen. Vandaag de dag trek ik foto's van wat ik tegenkom en mijn favoriete modellen, mijn vrouw en mijn kat ;-)
            Het is voor mij echter nog zoeken of ik meer richting portret- of straat- of andere fotografie wil gaan. Ik wil daarom zoveel mogelijk informatie vergaren om te vermijden dat ik de verkeerde cursussen volg of de verkeerde lenzen koop.

            Zijn er adressen die goede startersworkshops voor bepaalde onderdelen of misschien zelfs algemeen?
            Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

            Comment

            Working...
            X