Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac - backup bestand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac - backup bestand

    Via time machine wordt er bij Mac telkens een volledige backup gemaakt.
    Ik zou graag hebben dat er alleen maar een backup gemaakt wordt van mijn fotobestanden (eventueel op een andere harde schijf)
    Kan men dit ook met time machine?
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: Mac - backup bestand

    Ik weet dat ge een "device" kunt kiezen om een back up van te maken. Device is dan een interne schijf, externe schijf,...

    Ik weet ook dat je dingen kan excluden, dus niet laten opnemen in de backup. Als je mappen kan excluden, kan je op die manier enkel je mappen met foto's laten backuppen.

    Wat wil je precies? Van elke foto een kopie op een andere schijf? Dan is een mirror raid van 2 schijven misschien beter. Als je echt "terug in de tijd" wil kunnen gaan, dus vorige versies van foto's terug kunnen halen, dan is Time Machine beter.

    Ik gebruikte vroeger zelf Time Machine, maar nu voor mirror raid gekozen.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

    Comment


    • #3
      Re: Mac - backup bestand

      Mijn bedoeling is eigenlijk dat er automatisch een backup gebeurt enkel van de mappen waar mijn foto's in staan op een externe harde schijf.
      Telkens als er wijzigingen gebeuren zijn dat het systeem dit backupt als ik mijn externe harde schijf aansluit.
      Dit gebeurt wel met time machine maar dit gebeurt dan voor de hele pc. En dit wil ik nu juist vermijden.
      Kan ik dus time machine instellen dat hij enkel de mappen backupt die ik wil ipv het hele systeem.

      Alvast bedankt
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Mac - backup bestand

        Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
        Mijn bedoeling is eigenlijk dat er automatisch een backup gebeurt enkel van de mappen waar mijn foto's in staan op een externe harde schijf.
        Telkens als er wijzigingen gebeuren zijn dat het systeem dit backupt als ik mijn externe harde schijf aansluit.
        Dit gebeurt wel met time machine maar dit gebeurt dan voor de hele pc. En dit wil ik nu juist vermijden.
        Kan ik dus time machine instellen dat hij enkel de mappen backupt die ik wil ipv het hele systeem.

        Alvast bedankt
        Dat kan je zonder probleem, gewoon bij opties de mappen kiezen die hij mag kopiëren en welke niet.
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

        Comment


        • #5
          Re: Mac - backup bestand

          thanks
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment

          Working...
          X