Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lacie Rugged Safe recovery?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lacie Rugged Safe recovery?

    Een drietal weken geleden heb ik een Lacie Rugged Safe gekregen,
    Vandaag heb ik er een hele ochtend mee gewerkt, tot hij een halfuurtje later bij het terug aansluiten niet meer wilt werken. Het is een schijf waar je eerst een wachtwoord moet ingeven en dan pas de data weergeeft, nu dat wachtwoord vragen doet hij, maar wanneer dat gebeurd is (en het lichtje is groen), valt de schijf weg en zegt de computer dat deze niet te lezen is.

    Ik heb de schijf niet laten vallen ofzo, het ging opeens gewoon niet meer..
    Ik heb hier ook maar deels backup van (ja idd niet slim, maar ik had dit van een gloednieuwe schijf niet verwacht). Ik heb de andere beelden echter dus echt wel nodig.
    Ik heb hier nog geen ervaring mee gehad, kan iemand mij iets aanraden hoe mijn beelden terug te halen? Of waar ik snel terecht kan? Ik heb alles zo snel mogelijk terug nodig, en het is dus redelijk vervelend.

    Hopelijk kan iemand mij helpen!
    Groetjes,

    Valerie

  • #2
    Re: Lacie Rugged Safe recovery?

    Zie je de schijf staan in schijfbeheer voor je deze aanspreekt?
    Ben je heel zeker dat het password wel klopt?
    En inderdaad, van belangrijke data altijd backup maken op twee verschillende schijven.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Lacie Rugged Safe recovery?

      Ik heb er hier ook eentje en doet vaak ook wel raar.
      Probeer is met een firewire of de extra voeding?

      Op m'n PC is die schijf echt belachelijk traag terwijl die op een Mac wel degelijk werkt.
      Al werkt die op sommige Mac's niet met een firewire..

      Comment

      Working...
      X