Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'rommel'marktjes..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'rommel'marktjes..

    Aangezien ik mij na mijn examens wat wil bezighouden met M42/FD lenzen en ik niet zo'n ebay koper ben vraag ik mij af of er bepaalde markten zijn waar ze dan zo'n lenzen verkopen.

    Waarom? Omdat je, of ik, vaak lees(t) op verschillende fora dat men voor een 10euro (ik zeg nu maar iets) een lensje op de kop heeft kunnen tikken op een of andere markt.

    Zijn dit dan letterlijk plaatselijke dingen waar men toevallig een lens verkoopt naast een hoop stripverhalen? Of zijn er ook grotere evenementen waar het specifiek om fotografie gaat en dan specifiek om oudere lenzen?

    Bedankt

    Andries
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: 'rommel'marktjes..

    Soms hebben kringloopwinkels ook een leuk aanbod aan fotospullen.

    Comment


    • #3
      Re: 'rommel'marktjes..

      kwestie van op het goede moment op de goede plaats te zijn...

      Comment


      • #4
        Re: 'rommel'marktjes..

        Op de plaatselijke rommelmarktjes, dus daar waar ze kunnnen liggen tussen de stips, speelgoed, lampen en échte rommel, is zoiets wel te vinden. Maar je zal wel wat geluk moeten hebben hoor. Ze liggen er nu ook niet zo dik bezaaid. En als je dan nog iets tegenkomt is het vaak kapot. (mijn ervaring van rommelmarkten is dat het vaak ook rommel is die er ligt .) ofwel bij handelaren die ook durven doorvragen (45€ voor een M42 toestel waar je niet door de lens kon kijken van het vuil). Dus goed uitkijken en testen...en éérst de prijs vragen. Want als men ziet dat je "een kenner" bent of men aan je blik kan zien dat je dit specifiek zoekt kan de vraagprijs veel hoger zijn. Daarom eerst prijs vragen, dan inspecteren, best iets vinden waar je een opmerking kan over maken om de helfd van de prijs te bieden. Wat meestal resulteert in iets er tussenin.

        Maar verwacht geen wonderen van een rommelmarkt.
        Maar soms heeft men echt geluk.
        Heb vorige week een prachtig 60 jaar oud toestel gevonden, in perfecte staat en goed werkend, is geen schatten waard maar heb er maar 1€ voor gegeven.
        Zoeken op een rommelmarkt is een hobby op zich.

        Succes.
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

        Comment


        • #5
          Re: 'rommel'marktjes..

          Oorspronkelijk geplaatst door Snickers Bekijk bericht
          kwestie van op het goede moment op de goede plaats te zijn...
          Daar komt het inderdaad op neer! En vroeg gaan, heel vroeg, voor de grote massa...
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment

          Working...
          X