Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moest je gerief gestolen worden...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moest je gerief gestolen worden...

    Eingelijk geen hypotetische vraag, want zondag hebben ze al mijn foto spullen op een trein naar Ardennen gepikt (eos 550D met grip, Canon 50mm 1.4, Samyang Fisheye, 24-70L, Speedlite EX580II, Benro carbon statief, en nog wat kleine dingen in een splinter nieuwe Lowepro zak - samengeteld meer dan 3000 euro waard).

    Maarja, van mij part kunnen ze die spullen in hun reet steken, maar stoppen met dit fascinerende bezigheid ga ik echt niet doen! Ze kunnen mijn gerief afpakken, maar niet mijn passie. (blijft een grote tegenslag, dat wel).
    Daarom heb ik besloten niet lang te wachten, en direct nieuw gerief op krediet te kopen. (hoewel ik helemaal niet rijk ben)

    Ik denk dat ik toch een overschakeling ga doen naar Nikon (D7000).
    Wat lensen betreft, neem ik terug een 50mm 1.4 en samyang Fisheye (echt een prachtige lens IMHO). Dan nog een goedkope manuele flitser van Yongnou, omdat ik zelden de ETTL gebruik.
    Deze keer ga ik geen zoom pakken voor -70mm range, gewoon paar vaste lenzen (eerst gewoon de 50mm). 2 stops meer licht is voor mij belangrijker dan snel je kader kunnen aanpassen, bij mijn 24-70 gebruikte ik toch bijna altijd de extrema.

    Gelukkig ben ik deze zaterdag nog een go-cartingclub gaan fotograferen, en een van die gasten zei dat ik zijn btw nummer mag gebruiken, indien ik iets zou willen kopen. 2dehands gaan zou dus voor mij minder voordelig zijn.

    But what would you do?? Comentaar of advies is altijd welkom.
    Iemand gelijkaardige ervaringen meegemaakt?
    Hoe bescherm je je gerief?

    Hier is een foto die ik gepakt heb, zaterdag - het spreekt mij wel aan.


    [Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
    Last edited by LesC; 24 mei 2011, 09:11.

  • #2
    Re: Moest je gerief gestolen worden...

    Je geeft hier in mijn ogen veel te veel details bloot.

    En persoonlijk: ik zou zeker zo geen dingen op krediet kopen.
    Heb ik het geld niet, dan spaar ik wel weer even.
    Natuurlijk vind ik het erg voor je, ik zou hetzelfde denken.
    Fotografie is alles voor mij op deze moment. Ik vind er mijn rust in en kan me er volledig in kwijt.
    Ik leer elke dag bij en kom steeds weer nieuwe dingen tegen.

    Dit alles is doet niet echt ter zake natuurlijk.

    Ik heb de D7000 nu eventjes en vind het echt een super toestel.
    Ruisprestaties, scherpte, handig in gebruik, dubbele SD-sleuf en ik vergeet hier nog heel veel.

    spijtig voor je en ik wens je ook meer geluk dan met je (waarschijnlijk) nieuwe toestel.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: Moest je gerief gestolen worden...

      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Je geeft hier in mijn ogen veel te veel details bloot.
      Wat bedoel je? Ik probeer gewoon wat info te verzamelen, omdat ik niet helemaal tevreden was met mijn setup (geen kwestie van prestaties, wel van efficiënt met geld omgaan - 24-70, achteraf gezien totaal een nutteloze aankoop geweest)

      Probleem is als ik ga sparen, dat ik dan wss pas tegen Kerstmis genoeg geld ga hebben om een body een een lens te kopen. Ook totaal geen voorstander van kredieten, nog nooit iets op krediet gekocht, maar wachten zie ik eerlijk gezegd niet zitten, dan ga ik mij blijven fixeren op mijn verlies.
      Last edited by Anthon; 23 mei 2011, 23:10.

      Comment


      • #4
        Re: Moest je gerief gestolen worden...

        ( foto is te groot kerel )

        is idd een heel spijtige zaak, moest het mij overkomen ( ik mag er niet aan denken ) dan ben ik een fortuin kwijt, maar ik woon in Brussel, en ben dus wel wat meer getraind dan iemand die op den buiten woont om goed op te letten met mijn materiaal ( anti diefstal zak, onopvallende lenzen ( witte lenzen heb ik om deze redenen ook verkocht ) en nooit met alles tesamen op stap gaan enkel het broodnodige ( op een huwelijk gaat dit moeilijk natuurlijk maar daar zit je meestal wel veiliger dan int stad ). Sunsniper met metalen draad in, nooit alleen op stap gaan, rugzak nooit ergens alleen onbeveiligd laten, ook nooit de rugzak op de grond, als ik iets nodig heb blijft de zak deels op mijn schouders. Maar weet je, als het professionals zijn, vinden ze altijd wel een manier hoor.

        Moest mij dit overkomen, ik zou net zoals jumpforjoy ook niets op krediet kopen en doorsparen. Fotografie is voor mij net zoals mijn andere hobby fietsen een uitlaatklep voor creatie onstpanning en plezier tegelijkertijd. Al bij al dat mijn ouders ook een dslr hebben want ik zou mijn toestelletje veel te hard missen.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Moest je gerief gestolen worden...

          Oorspronkelijk geplaatst door Anthon Bekijk bericht
          24-70, achteraf gezien totaal een nutteloze aankoop geweest
          een 24-70mm is inderdaad niet echt een goede keuze voor een crop toestel, tenzij je in studio werkt... 't is een breedhoek voor een fullframe!

          als je die D7000 koopt, koop dan eerder een 35mm F1.8 lensje, die hebben ze bij canon niet, maar 't is een heel fijn lensje op een crop camera. Veel beter inzetbaar dan die 50mm... en niet duur... in plaats van die 50mm ga voor een 85mm f1.8...

          de 50mm is eigenlijk best op z'n plaats op een fullframe...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Moest je gerief gestolen worden...

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            Maar weet je, als het professionals zijn, vinden ze altijd wel een manier hoor.
            Dat denk ik ook, want die zak lag echt voor mijne neus, en er zaten 4 mensen links van mij - aangesproken geweest door een marokaan, ik draai mij om - zak gewoon gevaporiseerd, de marokaan afgestapt... gans die trein afgelopen - nikske...

            Ik ga echt geen zak van Lowepro meer kopen! gekocht, volgende dag direct gepikt. Ik denk dat je beter een zak met een dollarteken kunt gebruiken!

            Maarja, what's you gonna do about it? Je kunt niet zomaar zeggen, ik laat alles thuis liggen, hè. Dat is nu eenmaal een risico dat je moet aanvaarden, en zo goed mogelijk minimaliseren.

            Ik heb wel thuis nog een prachige Sony Cybershot liggen
            Last edited by Anthon; 23 mei 2011, 23:33.

            Comment


            • #7
              Re: Moest je gerief gestolen worden...

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              een 24-70mm is inderdaad niet echt een goede keuze voor een crop toestel, tenzij je in studio werkt... 't is een breedhoek voor een fullframe!

              als je die D7000 koopt, koop dan eerder een 35mm F1.8 lensje, die hebben ze bij canon niet, maar 't is een heel fijn lensje op een crop camera. Veel beter inzetbaar dan die 50mm... en niet duur... in plaats van die 50mm ga voor een 85mm f1.8...

              de 50mm is eigenlijk best op z'n plaats op een fullframe...
              Dat ga ik zeker overwegen! 50mm was idd wat te close voor mijn smaak.

              Comment


              • #8
                Re: Moest je gerief gestolen worden...

                Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                anti diefstal zak, onopvallende lenzen ( witte lenzen heb ik om deze redenen ook verkocht ) en nooit met alles tesamen op stap gaan enkel het broodnodige ( op een huwelijk gaat dit moeilijk natuurlijk maar daar zit je meestal wel veiliger dan int stad ). Sunsniper met metalen draad in, nooit alleen op stap gaan, rugzak nooit ergens alleen onbeveiligd laten, ook nooit de rugzak op de grond, als ik iets nodig heb blijft de zak deels op mijn schouders.
                Ik moet echt dringend leren uit de fouten van een ander voor ik zelf tegen de lamp loop. Groot gelijk heb je Oli dat je zo voorzichtig omspring met je materiaal! Verhalen als deze doen me 2x nadenken, ik spring soms veel te los om met mijn materiaal. Op de trein durf ik ook al eens mijn backpack boven me op het bagagerek te plaatsen. Of bij een feest of op restaurant met de body en 1 lens op wandel gaan terwijl de rest onder mijn stoel ligt.

                In elk geval mijn gemeende medeleven Anthon! Ik kan me niet inbeelden wat ik zou voelen als het mij zou overkomen. De D7000 is uiteraard een fantastische keuze. Als ik je 1 tip mag geven dan zou ik er toch minstens nog een weekje of 4 over slapen en nadenken. Op een frustrerend moment als dit een beslissing nemen over een krediet van een paar maandlonen lijkt me geen goed idee. Ik wil je zeker aanmoedigen door te gaan met fotografie maar op een maandje zal het nu toch niet aankomen. Wie weet beslis je dat je eigenlijk weer een (2e hands dan) 550D neemt die een fractie van de prijs van de D7000 is. (zelfs als je 21% kan recupereren)
                Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                Comment


                • #9
                  Re: Moest je gerief gestolen worden...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
                  Ik moet echt dringend leren uit de fouten van een ander voor ik zelf tegen de lamp loop.
                  Echt doen! Ik heb mijn les geleerd, the hard way.
                  Ik ga zeker nog alles goed overwegen, maar het verbaast mij wel hoe positief ik daarmee omga.
                  Last edited by Anthon; 23 mei 2011, 23:51.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moest je gerief gestolen worden...

                    al eens je verzekering geraadpleegd??
                    kunnen die niks doen?
                    aangifte gedaan bij politie?

                    er bestaan verzekeringen speciaal voor fotogerief.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moest je gerief gestolen worden...

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      al eens je verzekering geraadpleegd??
                      kunnen die niks doen?
                      aangifte gedaan bij politie?

                      er bestaan verzekeringen speciaal voor fotogerief.
                      Waar is de verzekering, als je het nodig hebt?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moest je gerief gestolen worden...

                        als je tussen mensen zit (metro, trein, café, ...

                        sla een van de banden rond je arm of been.. zodat ze hem niet zomaar weg krijgen
                        www.aeri-photography.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moest je gerief gestolen worden...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Anthon Bekijk bericht
                          Waar is de verzekering, als je het nodig hebt?
                          Enige weken geleden is bij mij ook alles gejat, gelukkig is mijn baas goed verzekerd (was op zakenreis) en heb gewoon alle aanschafkosten teruggekregen. Was netjes binnen een week geregeld.
                          Heb nu ook een D7000 waar ik zeer tevreden mee ben (had een D90).

                          Overigens heb ik nu wel een aparte verzekering voor mijn fotoapparatuur afgesloten.

                          Blijft natuurlijk gewoon erg vervelend als ze iets stelen van je
                          Last edited by jvdk; 24 mei 2011, 07:27.
                          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                          Our English website: www.kaichitravel.com
                          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moest je gerief gestolen worden...

                            Heel rot voor je Anthon. Dat is een mooie hoeveelheid spulletjes die je in één keer kwijt bent. Zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, maar het kan je zomaar overkomen. Heel vervelend.

                            In ieder geval is een overstap naar Nikon altijd een goed idee.

                            Maar een D7000 en toebehoren op afbetaling kopen zou ik alleen doen als je er echt niet buiten kunt. Ik weet niet of je je geld verdient met je foto's, maar anders zou ik toch echt tot Kerst wachten.

                            Voor mijzelf zou het zeker niet zo zijn dat ik mijn hobby pas kan uitoefenen vanaf het bezitten van een D7000. In jouw situatie zou ik daarom juist wél op zoek gaan naar iets tweedehands, in ieder geval voor de periode tot Kerst. Tegenwoordig kun je voor een appel en een ei spullen kopen waar mensen vijf tot zeven jaar geleden de schitterendste foto's mee konden maken, dus waarom zou dat nu en voor jou niet meer opgaan?

                            Ik zou zeggen: pak nu je kans en ga back to basic. Koop voor een paar honderd euro een D50 of een D70s en een 35mm of 50mm prime en haal daar alles uit wat erin zit. Dat is misschien heus wel weer even zweten, maar met Kerst heb je dan niet alleen een camera zonder lening, maar ook een paar skills opgefrist of er zelfs bij.

                            Slechts mijn twee eurocent...
                            Mijn Project 365

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moest je gerief gestolen worden...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
                              Heel rot voor je Anthon. Dat is een mooie hoeveelheid spulletjes die je in één keer kwijt bent. Zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, maar het kan je zomaar overkomen. Heel vervelend.

                              In ieder geval is een overstap naar Nikon altijd een goed idee.

                              Maar een D7000 en toebehoren op afbetaling kopen zou ik alleen doen als je er echt niet buiten kunt. Ik weet niet of je je geld verdient met je foto's, maar anders zou ik toch echt tot Kerst wachten.

                              Voor mijzelf zou het zeker niet zo zijn dat ik mijn hobby pas kan uitoefenen vanaf het bezitten van een D7000. In jouw situatie zou ik daarom juist wél op zoek gaan naar iets tweedehands, in ieder geval voor de periode tot Kerst. Tegenwoordig kun je voor een appel en een ei spullen kopen waar mensen vijf tot zeven jaar geleden de schitterendste foto's mee konden maken, dus waarom zou dat nu en voor jou niet meer opgaan?

                              Ik zou zeggen: pak nu je kans en ga back to basic. Koop voor een paar honderd euro een D50 of een D70s en een 35mm of 50mm prime en haal daar alles uit wat erin zit. Dat is misschien heus wel weer even zweten, maar met Kerst heb je dan niet alleen een camera zonder lening, maar ook een paar skills opgefrist of er zelfs bij.

                              Slechts mijn twee eurocent...
                              Volledig mee eens. En wanneer er voldoende budget is om terug nieuwe spullen te kopen, dan kan je de 2de hands gekochte zaken voor (bijna) dezelfde prijs terug van de hand doen als voor welke je ze gekocht hebt.
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X