Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet ik hier mee doen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat moet ik hier mee doen ?

    Gisteren kreeg ik deze mail :

    Hallo,

    Ik wens u in de eerste plaats vanharte te feliciteren met uw site en vooral met uw prachtig beeldmateriaal. Omdat wij deze foto s wel heel bijzonder vinden hadden wij u graag gevraagd of het mogelijk zou zijn om enkele van deze foto s te mogen gebruiken als achtergrond voor onze frettensite, momenteel nog op http://groups.msn.com/frettenpret/ en binnenkort vernieuwd, maar nog in volle opmaak op http://users.pandora.be/frettenpretsite.
    Het is vanzelfsprekend dat wij de auteur steeds zouden vermelden en indien u dit op prijs zou stellen zelfs een links willen plaatsen naar u site. Wij hopen binnenkort een possitief antwoord te mogen ontvangen.

    mvg Geert & Nathalie (beheerders frettenpret)


    Nu is mijn vraag, zou ik daar op in gaan ? En zo ja, welke voorwaarden dien ik te stellen ?

    Op mijn vraag hoe ze op mijn website gekomen zijn, en wat ze met mijn foto's zouden willen aanvangen, kreeg ik vandaag dit antwoord :

    Hallo Danny,

    Hoe we op jouw site terechtgekomen zijn, wel dat zal waarschijnlijk eerder toevallig zijn in een zoektocht naar achtergronden via google en zijn zo bij u terechtgekomen, en da sprak ons wel aan. Het zijn vooral de landschaps- en seizoensfoto s die ons interesseren omdat wij waarschijnlijk op onze nieuwe site met verschillende thema s zullen werken, waaronder de 4 seizoenen ook zouden aanbod komen. Enkele fotos zouden dan worden gebruikt om een banner van te maken of om er foto s van fretjes in te plakken. En voor het moment zoeken wij nog wa foto s rond valentijn, met hartjes en cupido s en zo. Zo komt er ook een thema rond carnaval, pasen, vakantie, sinterklaas, kerst - en nieuwjaar. De site is in het verleden steeds een site in beweging geweest met reeds 165 leden, wat niet niks is, en dit willen we nu nog verder uitbouwen.

    Wij hopen tot binnenkort

    Ps: wij hebben ook een gemeenschappelijk emailadres bij hotmail, het gemak daarvan is dat ik of mn vriendin dan zowel op mn werk als thuis de berichten kunnen lezen, en dat dit het aangewezen adres is voor alle communicatie betreft onze frettenpret site.

    frettige groeten G&N
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Hoe bestaat het? Deze site bestaat echt? Enfin ik vroeg me al direct af welke search-arguments ze in Google gebruiken om bij jouw terecht te komen als ze Fretten-foto's en -achtergronden zoeken. Het is gelukkig een zeer specifiek onderwerp dat ze op hun site behandelen, dus indien je je foto's zou laten gebruiken, is de kans dat ze "gepikt" worden een stuk kleiner dat op pakweg een reis-site. Ik vind het wel net dat ze je braafjes een mail sturen, want ik heb hier al straffe verhalen gelezen over het onrechtmatig gebruik van foto's (http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=38618 http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37668). Moesten ze het aan mij vragen, ik zou er geen graten in zien om wat foto's te laten gebruiken, maar ik zou wel een duidelijke schriftelijke overeenkomst opmaken over wat er precies kan gebruikt worden en onder welke voorwaarden.

    Comment


    • #3
      Op het eerste zicht lijkt me deze site niet echt een commercieel doel te hebben. Persoonlijk zou ik wel een aantal foto's afstaan aan die mensen. Via het e-mailtje dat ze je gestuurd hebben geven ze wel hun goede bedoelingen aan. Ze hadden ook de foto's kunnen "lenen" zonder dat je daar ooit achter was gekomen. Het feit dat ze ook steeds je naam willen vermelden en een link naar je site willen plaatsen vind ik best wel OK.

      Arn
      http://www.arnesmeets.tk

      Comment


      • #4
        Lijkt mij ook geen probleem, gewoon vragen dat bronvermelding erbij staat (link naar jouw website).
        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

        Comment


        • #5
          Hahaha, waar mensen zich allemaal mee bezighouden. Grappig hoor, fretten. Ik zou er ook niet zo'n probleem van maken, mits ze je naam en een link naar je site vermelden.
          Ik zou in jouw geval zelfs trots zijn... tenzij je een hekel aan fretten hebt
          Meer foto's op Mukblog

          Comment


          • #6
            Dama, ik zou inderdaad ook vereerd zijn.
            En, je ziet het, op hun site zelf vragen ze ook om niets te kopieren zonder het te vragen.
            Dus ik denk dat ze zelf consekwent zijn.
            En zoals gezegd, zet alles wat wél en niet kan op papier. Desnoods met de traditionele post op te sturen. Of faxen.
            Dan heb je een échte handtekening hé?
            Maar voor de rest, doen hoor.

            Comment


            • #7
              Dama,
              goede afspraken maken en dan lijkt er mij geen probleem te zijn.
              Een schriftelijke overeenkomst opstellen met vermelding van welke foto's er gebruikt mogen worden en voor welke doeleinden. In twee exemplaren (één voor elke partij) opstellen, laten dateren en handteken. En natuurlijk op hun site je naam bij de gebruikte foto's laten vermelden alsook een link naar jou website.
              Groetjes,
              Frank

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lightyear
                Lijkt mij ook geen probleem, gewoon vragen dat bronvermelding erbij staat (link naar jouw website).
                Ik kan mij hierbij aansluiten, maar als deze mensen je een vergoeding willen geven zou ik het niet weigeren.
                Tenslote steek je ook de tijd en het geld in je hobby.
                Als alternatif kan je natuurlijk ook een fretje vragen .

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lightyear
                  Lijkt mij ook geen probleem, gewoon vragen dat bronvermelding erbij staat (link naar jouw website).

                  En is ook een leuke stimulans en waardering voor je werk!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dama
                    Enkele fotos zouden dan worden gebruikt om een banner van te maken of om er foto s van fretjes in te plakken.
                    ik hoop dat hun estetisch gevoel en Photoshop-beheersing je foto's niet helemaal verknoeien ?

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt voor de vele reacties en tips...

                      Toch correct dat ze om toestemming vragen... Zo hoort het trouwens.
                      Na die cowboyverhalen zou je al schrik beginnen krijgen

                      Ik zal hen vanavond antwoorden dat ze de foto's kunnen gebruiken, mits naamvermelding en link.

                      Visio heeft wel een punt : als ze de foto's als achtergrond gaan gebruiken voor hun fretten, kunnen ze de foto's idd "verkrachten".
                      Zal dat ook alvast even vermelden...

                      Ik vraag me wel af hoe ze via Google op mijn site gekomen zijn
                      Ik heb al dikwijls geprobeerd, en enkel met "damafoto" kom ik er op.

                      Nochtans als ik op mijn "nedstat" kijk staat er bij zoekmachines "0,0"
                      http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=4&id=2476436

                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12

                        <font face="Comic Sans MS">Krijgt ge dan ook korting als ge u van die beesten aanschaft ?</font id="Comic Sans MS">

                        Comment


                        • #13
                          Per 5 foto's een fretje vragen, die kan je dan meenemen in je fototas

                          Comment


                          • #14
                            Enkele fotos zouden dan worden gebruikt om een banner van te maken of om er foto s van fretjes in te plakken.
                            dit zou ik niet toelaten, wel enkele foto's met bronvermelding op de foto zelf, en link-back naar jouw site.
                            ToM.___ //Fuji s602.
                            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                            It goes to 11 you know? 1 louder.

                            Comment

                            Working...
                            X