Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Lens?

    Hey,

    Ik hou mij wat bezig met amateurfotografie. Ik heb een Canon 1000D met een 18-55 IS en een 55-250 IS van Canon. Ik ben ook zeer tevreden over deze lenzen. Alleen is het een beetje lastig bij familie uitstapje naar de Zoo of Plopsaland bv. Ik zou dus graag nog een bijkomende lens voor die gelegenheden dat ik niet constant van lens moet wisselen om eerst mijn zoontje van dichtbij te trekken en daarna iets verder wil trekken. Ik heb eens rondgekeken en ben op deze 2 lenzen gekomen.

    Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Canon

    Tamron AF 18-270mm f/3.5 -6.3 Di II VC LD Canon

    Welke lens zou het beste zijn voor mij. Over zijn er andere lenzen waar ik eens moet naar kijken.

    Dank U

  • #2
    Re: Welke Lens?

    Met deze twee lenzen heb je alles wat je nodig hebt, een derde lens kan geen oplossing bieden, wat vooruit en achteruit gaan kan dat wel. Als je nu verder wil, moet je gaan op kwaliteit, en kiezen voor lichtsterke L optiek. Het werken met een lens die F2,8 constant over het zoombereik is net een stap verder dan je nu bezig bent.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welke Lens?

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Met deze twee lenzen heb je alles wat je nodig hebt, een derde lens kan geen oplossing bieden, wat vooruit en achteruit gaan kan dat wel. Als je nu verder wil, moet je gaan op kwaliteit, en kiezen voor lichtsterke L optiek. Het werken met een lens die F2,8 constant over het zoombereik is net een stap verder dan je nu bezig bent.

      MVG, Jeff C.
      hij zegt toch niet dat hij verder wil?????
      hij zegt net dat hij voor familie-uitstappen wil overschakelen op 1 lens om geen momenten te missen vermoedelijk door een eventuele wissel
      zo zijn er hier veel mensen vermoedelijk die een allround-lens willen of hebben puur voor de zogenaamde 'snapshots'


      om op de vraag te antwoorden:
      ik heb geen ervaring met de lenzen maar ze hebben beiden beeldstabilisatie dus dit zit al ok, de diafragmawaardes zijn identiek, alleen heeft de tamron 20mm meer bereik waar mss soms handig kan zijn

      hou er ook wel rekening mee dat je aan kwaliteit gaat inboeten op je foto's met een van dergelijke lenzen

      koop ook mss even de laatste shoot, daar staat een artikel / review omtrent deze superzoom-lenzen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke Lens?

        Je zou je eens kunne gaan concentreren op het maken van foto's in bepaalde bereiken, dus een tijdje een 18-55 op de camera als je zoontje altijd dichtbij en als hij wat verder weg is de andere lens gebruiken. En wat dan nog als je ineens iets ziet gebeuren te ver weg/te dichtbij dan heb je die foto niet(alleen jammer als een wereldschokkende gebeurtenis was bv DSK rennend uit een hotel en zijn kleren dichtknopend, maar dat had je toen ook niet geweten). Je mis meer foto's omdat het buiten je blikveld ligt, dan door een niet geschikte lens.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke Lens?

          Mss is de Canon of de Sigma 18-200 meer iets voor jou? Die heeft al een heel mooie zoom en voor jouw gebruikt lijkt die ene lens me méér dan voldoende...
          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

          Comment

          Working...
          X