Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website beoordelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website beoordelen

    Op de eerste mei heb ik m'n website online geplaatst.
    Bedoeling was om een strakke en minimalistische look te bekomen.

    Ik heb hem een tweetal weken in relatieve anonimiteit laten 'sudderen' om te zien of ik er zelf nog tevreden van zou zijn. Ja, ik sta er achter!

    Inhoudelijk wil ik het ook beperkt houden en me hoofdzakelijk op portretten en straatfotografie concentreren. Om me eens een uitspatting te veroorloven heb ik een aparte pagina 'persoonlijk werk' aan toegevoegd.

    Bedoeling is om regelmatig de foto's te refreshen, niet oeverloos zitten toevoegen. Sommige zaken mogen nog uitgebreider aan bod komen.

    Ik zou het tof vinden mochten jullie er eens een bezoekje aan willen brengen en me van wat feedback te bedienen. Dus graag jullie mening!
    Hou er rekening mee: ik ben geen website-bouwer. Dus technische feedback: graag!

    Groeten,
    Bruno

    www.brunodyserinck.be
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

  • #2
    Re: Website beoordelen

    vind alles wat te klein hoor.
    kleine lettertjes en kleine afbeeldingen,
    heb het dan over, wat een bezoeker als eerste te zien krijgt.
    eerste indruk is niet uitnodigend.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Website beoordelen

      Sorry. Techniek en zo kan ik niet beoordelen. Maar het feit dat ik er leven ben uitgekomen
      zal toch wel een bewijs zijn dat het goed in elkaar zit. Ook al was ik af en toe een beetje
      de kluts kwijt tussen Facebook en andere foto's.
      Ik wou dan ook maar alleen even zeggen dat ik je "Ochtendglimlach" een bijzonder fraaie
      reeks portretten vind. Een mooi en coherent geheel van personen die toch wat gelukkiger
      in de vroege ochtenduren zijn dan ik.

      Comment


      • #4
        Re: Website beoordelen

        Dag Bruno,

        Eerste indruk van je homepage is nogal rommelig. Dit is mijn insziens te wijten aan de facebook plugin. Maar ik begrijp waarom je dit integreert. Alleen zou je eens moeten bekijken of je dat kader en die scrollbars evt kan stylen met CSS? Zodat het iets meer geïntegreerd is in de pagina zelf ipv er precies bovenop te liggen.

        Verder vind ik het een duidelijke website qua presentatie.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        vind alles wat te klein hoor.
        Kleine tekst kan je gemakkelijk groter maken door Control + scroll omhoog te doen. Daar zou ik me niet teveel van aantrekken, hangt af van schermgrootte & resolutie van je gebruikers, maar is standaard goed genoeg.

        Ook van mij complimenten over je reeks van de ochtendglimlach... ik vind deze schitterend! Heel origineel, en écht.
        En je persoonlijk werk is ook de moeite vind ik.

        Veel succes ermee!
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

        Comment


        • #5
          Re: Website beoordelen

          Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
          ..........

          Kleine tekst kan je gemakkelijk groter maken door Control + scroll omhoog te doen.
          als ik klik rechtsonder op mijn scherm, kan ik van 100 naar 150 %.
          maar daar gaat het niet om.
          de eerste indruk vind ik bij een site de belangrijkste.
          je moet meteen geïnteresseerd zijn zonder op welke manier dan ook de boel eerst te moeten vergroten.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Website beoordelen

            Begin eens met je lettertype iets duidelijker (lichter te maken) .
            Je layout is niet correct gecentreerd. Als ik mijn browservenster verklein blijft hij nog steeds een heel stuk van de linkerkant af staan. (kan je oplossen met CSS).

            Ik heb persoonlijk graag simplistische sites (ben zelf aan een nieuwe voor mezelf bezig, en die zal nog strakker zijn dan mijn huidige).

            Mensen lezen op de website van een fotograaf geen teksten, ik zie waar de mensen naartoe gaan en geloof mij. De pagina's met tekst krijgen weinig aandacht.

            Om het kort te houden.. Maak de tekst iets lichter van kleur, verminder hem en aantrekkelijker.
            Je contact pagina, die mag gerust uitnodigen om te mailen (formuliertje ofzo in een knappe layout?)

            Ik kan momenteel niet meer oordelen omdat de helft van je plugins hier geblockt is.

            Als je vragen hebt horen we het wel.
            Andy Lemaire

            andylemaire.be

            Comment


            • #7
              Re: Website beoordelen

              Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
              Alleen zou je eens moeten bekijken of je dat kader en die scrollbars evt kan stylen met CSS?
              Even mezelf quoten... heb immers net ontdekt hoe je deze box volledig zelf kan stylen; je moet dan wel iets van CSS kennen uiteraard.

              Zie http://www.rocketpopmedia.com/blog/h...box-using-css/
              [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

              Comment


              • #8
                Re: Website beoordelen

                Als je geen opbouwende kritiek kan hebben raad ik je aan om niet verder te lezen ... dit is wat ik persoonlijk vind van de site, ik kan mis zijn, maar ik vrees dat het nogal hard zal aankomen :

                de site maakt geen commerciële indruk, hiermee bedoel ik dat het een strakke site is om je foto's als hobby effe online te gooien ... maar een mogelijke opdrachtgever wordt niet in de site 'getrokken' zoals ze zeggen, ik vrees dat die na tien seconden al doorklikt naar de volgende site.

                Het logo bovenaan en de links ernaast vind ik wel goed gedaan, mooi strak met submenu's, dus dat is prima in orde, maar de rest geeft een rommelige indruk, die Facebook plug in op de hoofpagina zou ik al gewoon weghalen en daar gewoon een random foto uit je top 5 laten verschijnen.

                Ik weet dat het allemaal niet gemakkelijk is, maar gewoon SimpleViewer op een site gooien om je foto's te laten zien is nu niet echt een uitdaging hé, en dat weten klanten ook ... het komt niet pro over vrees ik ... nu als dat niet de bedoeling is neem ik ook al mijn opmerkingen terug hé.

                Ik bekijk een website als een visitekaartje online, iemand die op je site terecht komt, al dan niet toevallig, moet binnen de 5 seconden willen doorgaan op je site, anders ben je een potentiele klant kwijt.

                Ook een gallery van foto's mag maar enkele beelden omvatten, maar dan wel van verschillende onderwerpen, achtergronden, omgevingen ... het heeft geen zin om tien foto's van hetzelfde model online te zetten ... tien verschillende modellen komen veel beter over.

                Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                Alleen zou je eens moeten bekijken of je dat kader en die scrollbars evt kan stylen met CSS? Zodat het iets meer geïntegreerd is in de pagina zelf ipv er precies bovenop te liggen.
                scrollbar met css werkt niet in FireFox, alleen in IE, dus dat is geen oplossing, dan moet je met scripts beginnen werken, kan hoor, is alleen een beetje moeilijker, persoonlijk zou ik nooit Facebook zo direct linken eerlijk gezegd.

                Je wilt bezoekers zo lang mogelijk op je site houden ... en niet naar facebook sturen, maar dat is mijn mening, hou in elk geval je pageviews in het oog, als je bezoekers meer één of twee pagina's bekijken heb je problemen, ook als je de bezoeker na pakweg 30 seconden al kwijt raakt ... dat is niet goed.

                Nu zoals ik al aangaf, als het niet de bedoeling is om hiermee klanten binnen te halen zijn mijn opmerkingen niet belangrijk, maar anders zou ik er toch even over nadenken ... nu komt het over als een privé site van iemand die mooie foto's kan maken maar hier niet commercieel mee bezig is.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Website beoordelen

                  Bedankt voor de positieve respons, maar nog hartelijker bedankt voor de goeie en waardevolle feedback!
                  Ik neem ze op en zal ze filteren!

                  Die facebook plugin was voor mij ook een twijfelgevalletje. De suggestie om een paar pakkende foto's als 'binnenkomer' te plaatsen op de hoofdpagina is me ook al te binnen geschoten en nu dus bevestigd.

                  Er is nog wat werk aan de winkel!
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website beoordelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Als je geen opbouwende kritiek kan hebben raad ik je aan om niet verder te lezen ... dit is wat ik persoonlijk vind van de site, ik kan mis zijn, maar ik vrees dat het nogal hard zal aankomen :

                    de site maakt geen commerciële indruk, hiermee bedoel ik dat het een strakke site is om je foto's als hobby effe online te gooien ... maar een mogelijke opdrachtgever wordt niet in de site 'getrokken' zoals ze zeggen, ik vrees dat die na tien seconden al doorklikt naar de volgende site.

                    Het logo bovenaan en de links ernaast vind ik wel goed gedaan, mooi strak met submenu's, dus dat is prima in orde, maar de rest geeft een rommelige indruk, die Facebook plug in op de hoofpagina zou ik al gewoon weghalen en daar gewoon een random foto uit je top 5 laten verschijnen.

                    Ik weet dat het allemaal niet gemakkelijk is, maar gewoon SimpleViewer op een site gooien om je foto's te laten zien is nu niet echt een uitdaging hé, en dat weten klanten ook ... het komt niet pro over vrees ik ... nu als dat niet de bedoeling is neem ik ook al mijn opmerkingen terug hé.

                    Ik bekijk een website als een visitekaartje online, iemand die op je site terecht komt, al dan niet toevallig, moet binnen de 5 seconden willen doorgaan op je site, anders ben je een potentiele klant kwijt.

                    Ook een gallery van foto's mag maar enkele beelden omvatten, maar dan wel van verschillende onderwerpen, achtergronden, omgevingen ... het heeft geen zin om tien foto's van hetzelfde model online te zetten ... tien verschillende modellen komen veel beter over.



                    scrollbar met css werkt niet in FireFox, alleen in IE, dus dat is geen oplossing, dan moet je met scripts beginnen werken, kan hoor, is alleen een beetje moeilijker, persoonlijk zou ik nooit Facebook zo direct linken eerlijk gezegd.

                    Je wilt bezoekers zo lang mogelijk op je site houden ... en niet naar facebook sturen, maar dat is mijn mening, hou in elk geval je pageviews in het oog, als je bezoekers meer één of twee pagina's bekijken heb je problemen, ook als je de bezoeker na pakweg 30 seconden al kwijt raakt ... dat is niet goed.

                    Nu zoals ik al aangaf, als het niet de bedoeling is om hiermee klanten binnen te halen zijn mijn opmerkingen niet belangrijk, maar anders zou ik er toch even over nadenken ... nu komt het over als een privé site van iemand die mooie foto's kan maken maar hier niet commercieel mee bezig is.
                    Met plezier gelezen! En je hebt gelijk, ik zal er me eens mee bezig houden!
                    Bedankt voor de respons, hiervan kan ik leren!
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment

                    Working...
                    X