Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voedselfotografie tips welkom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voedselfotografie tips welkom

    Ik heb er zeer weinig ervaring mee, maar ze hebben me de uitdaging in de nek geduwd om food-fotografie te doen.

    Heb er wel al een beetje idee van waar ik voor sta uit de eerste testen zeg maar.
    Dat is niet zo simpel als het lijkt.

    Nu struikel ik nog op een practical problem waar jullie mss bij kunnen helpen:

    Hoe krijg ik reflecties weg van voeding die van nature hoge glans heeft? (en ik zou het graag nadien nog kunnen opeten ook, dus geen toestanden zoals foundation, schoensmeer, haarlak en zo aub)


    Andere tips en weetjes zijn ook welkom

  • #2
    Re: Voedselfotografie tips welkom

    je lichtbronnen en reflectors zo plaatsen dat ze niet in de richting van je lens weerkaatsen :-)

    maar je vraag is wel een beetje raar want meestal wil men net wel reflecties en hooglichten om 't eten er smakelijk te doen uitzien.. (en als je 't nog wil opeten: borsteltje met water om 't wat op te frissen en glans toe te voegen)

    wat wil je precies fotograferen dan, dat je geen reflecties wil ?
    post anders een voorbeeldfoto van wat je al bekomt ?

    meeste setups bij food fotografie hebben grote lichtbron langs achter
    denk in jouw geval je best van camera links/rechts verlicht

    en als het niet om het eten maar om reflecties in glazen flessen e.d. gaan: die beheers je door wit en zwart karton opzij zetten dat gereflecteerd wordt in de fles, zo bepaal je welke delen donker of een witte lijn worden
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Voedselfotografie tips welkom

      alles namaken in klei. mijn pa had vroeger een klant die een heel flink deel van de reclamefotografie van voedsel op zich nam. Die fotografeerde nooit echt eten
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Voedselfotografie tips welkom

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Hoe krijg ik reflecties weg van voeding die van nature hoge glans heeft? (en ik zou het graag nadien nog kunnen opeten ook, dus geen toestanden zoals foundation, schoensmeer, haarlak en zo aub)
        Ik vrees ervoor dat je er niet onderuit komt, en toch bepaalde middelen zal moeten gebruiken, professionele culinaire fotografen gebruiken ook allerlei middeltjes die het eten oneetbaar maken.

        Comment


        • #5
          Re: Voedselfotografie tips welkom

          danm, dees weekend was er via creativelive een gans weekend free live class ivm foodphotography
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Voedselfotografie tips welkom

            Gebruik koude lichtbronnen. Observeer de laatse installaties met fluo lampen op 4000K en 600K
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Voedselfotografie tips welkom

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              danm, dees weekend was er via creativelive een gans weekend free live class ivm foodphotography
              Kan je gewoon "kopen" voor $149,00
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Voedselfotografie tips welkom

                Je kan eventueel verschillende belichtingen nemen, enkele onderbelicht voor de hooglichten en enkele overbelicht voor de donkere delen. Daarna in PS deze delen combineren.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Voedselfotografie tips welkom

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

                  Nu struikel ik nog op een practical problem waar jullie mss bij kunnen helpen:

                  Hoe krijg ik reflecties weg van voeding die van nature hoge glans heeft? (en ik zou het graag nadien nog kunnen opeten ook, dus geen toestanden zoals foundation, schoensmeer, haarlak en zo aub)
                  Goed uitziend voedsel op foto is totaal NIET geschikt voor consumptie ... dit is een eerste tip
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voedselfotografie tips welkom

                    Ga naar het fotomuseum in Antwerpen, nog tot 5 juni loopt er de fototentoonstelling "Hungry Eyes" met foto's van Tony Leduc en Dimitri Tsykalov.
                    Daar kan je twee totaal verschillende visies bekijken over "voedselfotografie".
                    Maar je mag er natuurlijk zelf een eigen visie aan toevoegen, probeer iets origineels te maken, fotografeer daarom niet zomaar een bord met eten erop...

                    We zijn er met de fotoclub naartoe geweest, en het was zeker de moeite.

                    Zoals Fotofolio al schreef, het voedsel dat voor die foto's gebruikt is, dat hebben ze volgens mij achteraf niet meer opgegeten.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X