Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voedselfotografie tips welkom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voedselfotografie tips welkom

    Ik heb er zeer weinig ervaring mee, maar ze hebben me de uitdaging in de nek geduwd om food-fotografie te doen.

    Heb er wel al een beetje idee van waar ik voor sta uit de eerste testen zeg maar.
    Dat is niet zo simpel als het lijkt.

    Nu struikel ik nog op een practical problem waar jullie mss bij kunnen helpen:

    Hoe krijg ik reflecties weg van voeding die van nature hoge glans heeft? (en ik zou het graag nadien nog kunnen opeten ook, dus geen toestanden zoals foundation, schoensmeer, haarlak en zo aub)


    Andere tips en weetjes zijn ook welkom

  • #2
    Re: Voedselfotografie tips welkom

    je lichtbronnen en reflectors zo plaatsen dat ze niet in de richting van je lens weerkaatsen :-)

    maar je vraag is wel een beetje raar want meestal wil men net wel reflecties en hooglichten om 't eten er smakelijk te doen uitzien.. (en als je 't nog wil opeten: borsteltje met water om 't wat op te frissen en glans toe te voegen)

    wat wil je precies fotograferen dan, dat je geen reflecties wil ?
    post anders een voorbeeldfoto van wat je al bekomt ?

    meeste setups bij food fotografie hebben grote lichtbron langs achter
    denk in jouw geval je best van camera links/rechts verlicht

    en als het niet om het eten maar om reflecties in glazen flessen e.d. gaan: die beheers je door wit en zwart karton opzij zetten dat gereflecteerd wordt in de fles, zo bepaal je welke delen donker of een witte lijn worden
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: Voedselfotografie tips welkom

      alles namaken in klei. mijn pa had vroeger een klant die een heel flink deel van de reclamefotografie van voedsel op zich nam. Die fotografeerde nooit echt eten
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4