Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eendenportret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eendenportret

    Deze kwam vlak naast me zitten, voor een beetje brood doen ze veel

    Last edited by Soeki Wan; 13 mei 2011, 19:19.

  • #2
    Re: eendenportret

    Er is op zich niets mis met een eend, maar omdat de meeste mensen het niet zo'n bijzonder dier vinden, moet je altijd iets meer je best doen om er iets speciaals van te maken. Hier had je denk ik een veel lager standpunt in kunnen nemen - als je van zo dichtbij plat op de grond ligt en een beetje omhoog schiet, dan krijg je een veel interessanter perspectief waarbij je als het ware kleiner bent dan de eend. Ook had in dat geval de horizon niet dwars door de nek heen gelopen - iets waar je altijd voor moet oppassen. De belichting is ook niet optimaal, met name op de rechterflank is de boel overbelicht.Tenslotte is het altijd goed om veel aandacht aan je achtergrond te besteden. In dit geval zie je een paar lichte vlekken die concurreren met het lichte onderwerp. Een paar centimeter naar links of naar rechts en je had misschien een mooie egale achtergrond gehad.

    Hopelijk kun je daar iets mee.
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

    Comment


    • #3
      Re: eendenportret

      Toen ik de foto zag, moest ik lachen. Ik vind het best wel een leuke foto, omdat het standpunt al redelijk laag is en omdat de eend zo grappig kijkt (echt vrolijk). Ik had wel gezien dat de scherpte meer op de borst lag dan op het oog.
      Maar als ik dan de uitleg van Marsel lees, denk ik, man, ik moet toch zelf ook nog veel leren. Niet alleen bij het trekken, maar ook bij het beoordelen van foto's. De foto is niet van mij, maar ik heb er wel uit geleerd.
      Canon EOS Rebel T3i - EFS 18-55mm - Niet meer of minder dan dat.

      Comment


      • #4
        Re: eendenportret

        de foto is in een positie genomen die redelijk moeilijk was
        daardoor de scherpte op de borst van de eend. op het vlak van de BG, is de graslijn schuin omdat het een afgaand grasveld naar het water is en het was of wel de eend recht of de graslijn.
        andere dingen in de BG zal ik proberen te vermijden maar in Natuurfotografie moet het soms snel gaan

        Comment


        • #5
          Re: eendenportret

          De afwerking is er inderdaad nog niet volledig maar je bent toch goed op weg
          De rechterkant is inderdaad wat overbelicht en volgens mij mag je hem nog wat naar rechts kantelen hoor.
          Zonder exif uiteraard ook moeilijk te zeggen wat er anders kan.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment

          Working...
          X