Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

convertion ring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • convertion ring

    Ik ben op zoek naar een ring waarmee ik een canon lens op m'n nikon kan gebruiken. Andersom kom ik ze zat tegen, maar dit wil niet lukken Weet iemand misschien een adresje waar ik zo'n ring (tweedehand ook geen bezwaar) aan kan schaffen?

  • #2
    Re: convertion ring

    Bekijk de grootte van van de Canonvatting een en vergelijk dat met het 'gaatje' in de Nikon, dan zul je er snel achter zijn dat dit nooit zal gaan marcheren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: convertion ring

      Hey Antoinette,

      Je gaat er geen vinden hoor.
      De reden waarom je Nikon-lenzen op Canon kunt gebruiken met een adapter is omdat Nikon zijn vatting niet gewijzigd heeft toen ze van MF naar AF zijn overgestapt(en dat is ook de reden waarom er bij Nikon nog steeds een bedieningsknopje voor het diafragma op de lens staat om de lens op manuele manier te kunnen gebruiken en bij de andere merken niet).
      Canon daarentegen is bij de overschakeling naar AF wel van vatting veranderd(van FD naar EF).
      En trouwens mocht je op de een of andere manier je Canonlens toch verbonden krijgen met de Nikon, hoe zou je je lens bedienen(elektronica wordt nooit doorgeschakeld bij zulke adapters)?

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: convertion ring

        Ok duidelijk, dan zal ik dus behalve de felbegeerde MP-E 65 ook een body moeten aanschaffen

        Comment

        Working...
        X