Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kodak retina reflex s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kodak retina reflex s

    hallo,ik heb hier nog een oud fototoestel gevonden bij een opruiming thuis. Het betreft een kodak retina reflex s. In perfecte staat met beschermhoes in bruin leder,kan iemand mij de waarde hiervan meedelen en waar ik het toestel eventueel kan verkopen!

    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: kodak retina reflex s

    Aangezien in het forum gezocht enkel via pm gereageerd kan worden, heb ik het topic naar hier verplaatst . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: kodak retina reflex s

      Het is wat de gek er voor geeft, maar verwacht geen hoge bedragen, daarom zou ik je aanraden het toestel bij te houden en zelf in een vitrinekastje te plaatsen.
      Dan heb je een aandenken aan vroeger jaren, en wat ben je nu vooruit met 10 of 15 euro in de verkoop, herinneringen hebben een emotionele waarde die niet in geld is uit te drukken.

      MVG, jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: kodak retina reflex s

        De retina's hebben toch wel hun waarde hoor. Afhankelijk van de lens die erop zit, kan je voor de lens alleen al boven 10-15 euro uitgaan.
        Ik ga niet zeggen dat retina's (en zeker niet de reflexen) must-have's zijn, maar er zijn wel degelijk mensen specifiek in geïnteresseerd.

        Prijs vind ik moeilijk, op verschillende ebay-sites moet je voor de combinatie toch boven de 60 euro zitten. Maar als je het aan je neefje ofzo wil verkopen omdat die eens analoog wil "proberen", of op een lokale rommelmarkt, dan moet je al een kenner hebben die er zoveel aan wil geven (en die kenners die lokale rommelmarkten doen, die gaan voor koopjes, dus zoeken dan liever wat verder).

        Volgens mij moet je voor zo'n hoog mogelijke prijs naar tweedehandssites gaan waar je doelpubliek veel groter is en er dus meer kans is dat iemand een bepaald bedrag eraan wil geven. Volg anders enkele van die sites om zo te kijken wat de gemiddelde prijs is, want zo één prijs erop plakken vind ik moeilijk, het is idd wat de zot ervoor betaald, en er gaan er zijn die zeggen dat ze zo'n reflex voor 10 euro hebben gekocht, en er zijn er die er zo persé eentje willen hebben binnen dit en korte tijd en die er 100 euro of meer voor willen geven.

        Ik heb er zelf wel geen ervaring mee (ik heb wel een retina, maar dan een rangefinder, dus ik heb wel veel besprekingen erover gelezen, want meestal worden de retina rangefinders samen besproken met de retina reflex).
        De retina's hebben wat onhandigheidjes (de winder vanonder is niet zo ergonomisch), maar ze hebben wel "iets", ze zijn geen onbekende in de fotografiegeschiedenis.
        Je zal het juiste type en bouwjaar misschien nog best opzoeken.
        En dus ook de lens die erop zit is van belang (alleen al voor de lens die ik op mijn retina heb zou ik het hele setje niet willen wegdoen).

        Ps: in perfecte staat wil niet altijd iets zeggen, mijn retina heeft wat problemen met lange sluitertijden. Dat merk je niet altijd onmiddellijk. Ik kan die laten reviseren, maar ik heb er eigenlijk niet zoveel last van omdat ik zelden lange sluitertijden gebruik.
        Last edited by Tink; 7 mei 2011, 13:52.

        Comment


        • #5
          Re: kodak retina reflex s

          Oorspronkelijk geplaatst door geoffrey77 Bekijk bericht
          hallo,ik heb hier nog een oud fototoestel gevonden bij een opruiming thuis. Het betreft een kodak retina reflex s. In perfecte staat met beschermhoes in bruin leder,kan iemand mij de waarde hiervan meedelen en waar ik het toestel eventueel kan verkopen!

          Dank bij voorbaat.

          lens: schneider-kreuznach retina-xenar f:2,8/50mm

          Comment

          Working...
          X