Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Cheong ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met Cheong ?

    Op www.fredmiranada.com zie je af en toe wel eens aanbiedingen staan van een zekere Cheong uit Hong Kong.
    Heeft iemand van BD wel al eens iets van hem gekocht ?
    Zo ja, is dat dan goed meegevallen en hoe zit dat met de levering ?
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

    Bezoek mijn foto's online

  • #2
    Zelf geen ervaring mee, maar op DPZ zijn er wel een aantal die bij hem al gekocht hebben. Misschien kun je daar even je licht opsteken...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      laat eens je resultaten weten
      cheong geeft heel scherpeprijzen

      mark

      Comment


      • #4
        Ik heb een tijdje geleden een 550EX, omnibouncer en een 50/1.8 lensje gekocht van hem voor 333 EUR incl. levering.
        Hij is heel snel in het beantwoorden van je mails (je moet natuurlijk wel rekening houden met een tijdsverschil van 8u) en is zeker te betrouwen. Spijtig genoeg heeft de levering bij mij 2 weken in beslag genomen. Misschien is er iets misgegaan bij hem of bij de koerierdienst, maar anderen kunnen wel getuigen van een zeer snelle levering. Alles was goed verpakt, je krijgt een tracking nummer en het pakketje wordt thuisgeleverd met taxipost, incl. een pak chinese kranten voor de bescherming . De betaling gebeurt via Paypal.

        Ik heb al vele goede dingen over hem gelezen. Zo was er iemand die een dure L lens had gekocht, maar bij levering bleek dat er iets mis was met de USM motor. Cheong heeft hierop het overgrote deel van kosten van de herstelling gestort op de rekening van die man, dus hij zit toch wel wat in met zijn klanten. Ik denk dat ik in het vervolg nog wel eens iets bij hem zal bestellen, want alles wat hij mij opstuurde was in zeer goede staat zoals hij vermelde in zijn topic op FM. Mijn 550EX was gebruikt maar in perfecte staat, het 50mm lensje was volledig nieuw met garantiebewijs.
        :: http://www.dpix.be ::

        Comment


        • #5
          zelf nog niets besteld van hem, maar eens iemand van het forum hier tegengekomen die een 17-40 L F4 bij hem besteld had (weet niet meer wie het is) en die had geen problemen
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Ik heb meerdere keren wat besteld bij Cheong en zijn colloga Hugo So uit Hong Kong. Ik heb zowel nieuwe als gebruikte goederen gekocht en nooit problemen gehad.
            http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

            Comment


            • #7
              Heeft hij een eigen website of is er iemand die mij het e-mail adres kan mailen....

              Alvast bedankt
              daVinci
              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

              Comment


              • #8
                Originally posted by daVinci
                Heeft hij een eigen website of is er iemand die mij het e-mail adres kan mailen....

                Alvast bedankt

                Je kan z'n aanbiedingen vinden op http://www.fredmiranda.com/forum/topic/43852. Hier kan je z'n email adres ook vinden.
                http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                Comment


                • #9
                  Ik stelde mijn vraag eigenlijk omdat ik zelf ook een bestelling gedaan heb bij hem en helaas heb ik nog steeds niets ontvangen al denk ik wel niet dat dat zijn schuld is.
                  Op mijn eerste mailtje ivm een prijsaanvraag kreeg ik vrijwel onmiddelijk antwoord dus dat begon al goed. Op het moment dat ik mijn bestelling plaatste begonnen de problemen. Volgens Cheong was een wire transfer het snelste en het goedkoopste om de betaling te doen. Niet dus. het heeft meer dan een een week geduurd en dan hebben ze nog eens 24 USD te weinig overgemaakt. Die 24 USD heb ik dan maar via paypal overgemaakt. Als ik nog eens iets bestel zal he ineens via paypal gaan. Maar goed het geld was dus ter plaatste. Wegens het Chinees nieuwjaar kon hij ze niet onmiddelijk verzenden maar twee dagen later zou hij ze op de post doen. Hij vergat me wel het trackingnr te sturen via e-mail maar na een mailtje van mij kreeg ik dt wel snel. het vroeg nog eens een extra mailtje om ook te weten met welke maatschappij het pakket verzonden zou worden. Dit was dus www.hongkongpost.com. Ik was blij te lezen dat het pakket op vrij 30/01/2004 verzonden bleek te zijn. De dag nadien zo rond 9 uur 's morgens keek ik nog eens op de website en toen stond er te lezen dat het pakket niet afgelverd kon worden Ik was mijn huis niet uit geweest en ik ben voor alle zekerheid nog eens gaan kijken in de brievenbus of er geen kaartje inzat. niente!
                  Ik hoop dat ik morgen iets meer te weten kom ant dit is toch maar vreemd. Vrijdagmiddag verzonden in Hongkong en zaterdardagochtend reeds in Essen lijkt me wel snel eigenlijk. Ik heb Cheong nog eens een mailtje gestuurd zaterdag maar ik wacht nog op antwoord.
                  Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                  Bezoek mijn foto's online

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Frederik
                    Ik heb een tijdje geleden een 550EX, omnibouncer en een 50/1.8 lensje gekocht van hem voor 333 EUR incl. levering.
                    Hij is heel snel in het beantwoorden van je mails (je moet natuurlijk wel rekening houden met een tijdsverschil van 8u) en is zeker te betrouwen. Spijtig genoeg heeft de levering bij mij 2 weken in beslag genomen. Misschien is er iets misgegaan bij hem of bij de koerierdienst, maar anderen kunnen wel getuigen van een zeer snelle levering. Alles was goed verpakt, je krijgt een tracking nummer en het pakketje wordt thuisgeleverd met taxipost, incl. een pak chinese kranten voor de bescherming . De betaling gebeurt via Paypal.

                    kan je me eens uitleggen hoe of wat dat paypal is en werkt ?
                    Ik heb al vele goede dingen over hem gelezen. Zo was er iemand die een dure L lens had gekocht, maar bij levering bleek dat er iets mis was met de USM motor. Cheong heeft hierop het overgrote deel van kosten van de herstelling gestort op de rekening van die man, dus hij zit toch wel wat in met zijn klanten. Ik denk dat ik in het vervolg nog wel eens iets bij hem zal bestellen, want alles wat hij mij opstuurde was in zeer goede staat zoals hij vermelde in zijn topic op FM. Mijn 550EX was gebruikt maar in perfecte staat, het 50mm lensje was volledig nieuw met garantiebewijs.
                    il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                    Sport & Event Photography

                    Comment


                    • #11
                      hoe werk dat paypal met cheong
                      ik snap er niets van
                      il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                      Sport & Event Photography

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb toch geen vertrouwen meer in Cheong.
                        Sinds vrijdag krijg ik geen antwoord meer van hem.
                        Nu stuur ik hem daarnet een mailtje via een ander adres dat ik interesse heb in een bepaalde lens en ik krijg binnen de
                        twee minuten reactie.
                        Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                        Bezoek mijn foto's online

                        Comment


                        • #13
                          ik stuurde gisterenavond een mailtje (vroeg naar informatie), en kreeg deze morgen om 5u reeds een reactie.
                          Tenzij het er ene is die maar mailt, totdat er gekocht is, en daarna...
                          Originally posted by karlito
                          Ik heb toch geen vertrouwen meer in Cheong.
                          Sinds vrijdag krijg ik geen antwoord meer van hem.
                          Nu stuur ik hem daarnet een mailtje via een ander adres dat ik interesse heb in een bepaalde lens en ik krijg binnen de
                          twee minuten reactie.
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Wel ik heb toch weer wat nieuws. Omdat hij niet meer reageerde heb ik dus via een ander adres een mailtje voor info gevraagd en hij reageerde onmiddelijk. Toen ik hem dan ook zei dat ik wel twijfdelde om te kopen omdat een "vriend" problemen had met zijn bestelling kwam hetvolgende uit de bus:

                            There’s problem with me only.



                            I use that tracking code to ship another package to him wrongly. That package is not for him. It’s for another buyer but I mistakenly put it on another package. So now I cancel that package and send his package with another shipping form. So the code is different but I can’t send the update indo to him now as I have no time to prepare this. I’m still working now which is 3:30am in HK. I will give him the update info tomorrow morning. His package is already dispatched 2 days ago so he should very soon receive it

                            Cheong
                            We zullen zien over een paar daagjes wat het geeft.
                            Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                            Bezoek mijn foto's online

                            Comment


                            • #15
                              Cheong is wel betrouwbaar,maar de meest chaotische persoon die ik ken. Als het goed gaat is er niets aan de hand, maar gaat het fout dan gaat het goed fout
                              Blijf hem bestoken met emails, dan komt het vanzelf goed.

                              Cheong zou ik anderen niet zo snel aanraden.
                              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                              Comment

                              Working...
                              X