Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpstelpobleem met canonlens EF-S 17-85 f/4-5,6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherpstelpobleem met canonlens EF-S 17-85 f/4-5,6 IS USM

    Heren, de laatste tijd ondervind ik met deze lens, canon EF-S 17-85 f/4-5,6 IS USM, problemen met scherpstellen. Zij steld soms niet meer scherp of blijft maar "zoeken" naar scherpstelpunten. Is dit een structureel probleem van deze lens? Had ergens gehoord dat Canon van dit probleem met deze lens afweet. Wie kan helpen? Zijn er nog mnsen die dit voorhadden? De lens is nog steeds in garantie, maar ik wil de winkel, Konijnenberg" toch overtuigen.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: scherpstelpobleem met canonlens EF-S 17-85 f/4-5,6 IS USM

    Van dit probleem nog niet gehoord, wel van een diafragma dat stuk is en resulteert in errorkes.

    Comment


    • #3
      Re: scherpstelpobleem met canonlens EF-S 17-85 f/4-5,6 IS USM

      Als er voldoende licht is, en er zijn voldoende contrasten op het punt waarop je wil scherpstellen, dan zou de AF probleemloos moeten werken. Is dat niet het geval, doe ze dan terug naar de winkel.

      Als er weinig licht is, of je probeert scherp te stellen op een egaal vlak, dan is het normaal dat die lens scherpstelproblemen heeft, maar dat geldt voor elke lens.

      Heb je nog een andere lens? Het is natuurlijk ook mogelijk dat er een probleem is met de camerabody. Als je een andere lens hebt, en die werkt wel probleemloos, dan ben je zeker dat het aan de 17-85 ligt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: scherpstelpobleem met canonlens EF-S 17-85 f/4-5,6 IS USM

        Ik heb een zelfde probleem: Ik gebruik de lens (EFS 17-85 4-5.6) in combinatie met een 50D, de AF werkt niet en dan soms weer wel, ook in goeie omstandigheden ( goed licht en contrast onderwerp ). Probleem stelt zich voornamelijk bij switchen tussen AF en MF ( schakelaar slecht contact?) Laatse firmware op body. Iemand een idee? Hoe kan ik uitsluiten of de lens al dan niet (deels) defect is? Ik wordt er gek van...
        Canon 50D - Canon EFS17-85mm - Tamron 28-300mm

        Comment


        • #5
          Re: scherpstelpobleem met canonlens EF-S 17-85 f/4-5,6 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door rikvdv Bekijk bericht
          Ik heb een zelfde probleem: Ik gebruik de lens (EFS 17-85 4-5.6) ? Hoe kan ik uitsluiten of de lens al dan niet (deels) defect is? Ik wordt er gek van...
          De lens op andere body zetten en/of andere lens op je body zetten.

          Comment

          Working...
          X