Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Ik heb enkele jaren geleden een Canon 400D gekocht samen met een Tamron 18-200 XR Di II. Ik ben een gewone dagjes toeristen fotograaf maar toch ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit van deze lens. Het lijkt steeds dat de foto's iets onscherp zijn. Het is niet bewegingsonscherpte maar zou het kunnen dat deze lens niet echt perfect geslepen is?

    Kan iemand mij een andere lens aanraden waarvan de kwaliteit veel beter is? Misschien kan ik beter overstappen naar originele Canon lensen?

    grt, Meade

  • #2
    Re: Welke lens?

    superzooms staan gekend om hun minder kwaliteit, hier kan je niet onderuit

    je zou eventueel kunne overwegen afhankelijk van de brandpuntafstanden die je gebruikt over te schakelen

    rekening houden met het feit dat het puur voor de fun en alledaagse foto's is bij jou, zou ik zeggen, kijk naar de kitlenzen

    de 18-55 IS (eventueel versie 2) & de 55-250 IS
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      kan je een voorbeeldfoto (met exif) posten en vermelden wat je niet goed vindt ?
      Ik heb zelf al tot eigen schande ervaren dat het soms aan het manneke achter de knopjes ligt ipv het materiaal.

      Sven

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        superzooms staan gekend om hun minder kwaliteit, hier kan je niet onderuit

        je zou eventueel kunne overwegen afhankelijk van de brandpuntafstanden die je gebruikt over te schakelen

        rekening houden met het feit dat het puur voor de fun en alledaagse foto's is bij jou, zou ik zeggen, kijk naar de kitlenzen

        de 18-55 IS (eventueel versie 2) & de 55-250 IS
        Zijn die dan beter want het zijn toch ook zooms?

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht
          kan je een voorbeeldfoto (met exif) posten en vermelden wat je niet goed vindt ?
          Ik heb zelf al tot eigen schande ervaren dat het soms aan het manneke achter de knopjes ligt ipv het materiaal.

          Sven
          Hoe doe ik dat? Ik kan dat niet vinden op welke manier ik een foto moet posten.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door Meade Bekijk bericht
            Zijn die dan beter want het zijn toch ook zooms?
            Zeker, maar geen superzooms.
            Groothoek EN tele in 1 lens is teveel van het goede...

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door Meade Bekijk bericht
              Hoe doe ik dat? Ik kan dat niet vinden op welke manier ik een foto moet posten.

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens?

                [IMG]/[/IMG]
                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Bedankt. Hier is een foto. Ik heb ondertussen wel gevonden dat ik de instellingen kan wijzigen om scherper te zetten. Deze lijkt scherper dan gewoonlijk.
                Last edited by Meade; 4 mei 2011, 16:35.

                Comment

                Working...
                X