Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filters

    Gebruiken jullie veel filters? Zo ja welke en waarvoor?

  • #2
    Re: Filters

    Nee, af en toe een pola, een variabel ND en een verloop ND(dit is fototechnisch) en alleen bij lassen slijpen ed of storm op het strand gaat er een UV op(en dit ter bescherming van de lens).

    Wel veel gebruikt zijn die van Melitta.......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Filters

      Interessant topic en ga dit even mee volgen want ik ben ook benieuwd naar de reacties.

      Zelf gebruik ik regelmatig een circulaire polaristatie filter om reflecties te verminderen.

      Staan op mijn verlanglijstje :
      - Lee foundation kit
      - ND filter
      - ND gradual filter

      Kan iemand deze aanraden, of misschien juist niet?? Kan je hetzelfde effect bereiken met photoshop/lightroom/HDR of gaat de voorkeur uit naar het gebruik van filters? Meer bepaald bij landschapsfotografie waar je geconfronteerd wordt met een groot dynamisch verschil tss lucht en landschap.
      Ik ben benieuwd...
      Mvg, Tin_tin
      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Filters

        Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
        Interessant topic en ga dit even mee volgen want ik ben ook benieuwd naar de reacties.

        Zelf gebruik ik regelmatig een circulaire polaristatie filter om reflecties te verminderen.

        Staan op mijn verlanglijstje :
        - Lee foundation kit
        - ND filter
        - ND gradual filter

        Kan iemand deze aanraden, of misschien juist niet?? Kan je hetzelfde effect bereiken met photoshop/lightroom/HDR of gaat de voorkeur uit naar het gebruik van filters? Meer bepaald bij landschapsfotografie waar je geconfronteerd wordt met een groot dynamisch verschil tss lucht en landschap.
        Ik ben benieuwd...
        Voor landschapfotografie gebruik ik drie filters:
        Cokin P 154 een ND
        Cokin P 121 S een ND verloop
        B + W Circulair Polarisatie Filter.
        In Ps kan veel negebootst worden maar zeker niet alles en je moet er redelijk veel tijd en werk in steken.

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment

        Working...
        X